Gå til innhold

BMW E60 LCI Kosmetiske mods?


Larsensmekk
 Share

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Larsensmekk skrev:



Over på noe helt annet, men ser du skriver du at du har en F01 750i. Hvordan er denne? Har sett litt på samme, bare i L utgaven. Men leser endel har problemer med motoren de har satt i denne og andre modeller?

Nei hva skal jeg si, det er en forbannet bra bil på absolutt alle måter som også ser ny og moderne ut i dag.  
Ja, endel av de sliter med motor som bruker for mye olje, defekte dyser og litt smått. Jeg har heldigvis ny motor i min (før jeg kjøpte den) så den er helt kurant og maler godt. Men ville nok tenkt meg om to ganger om en skal kjøpe en pre LCI av denne uten motorbytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Daniel. skrev:

Style 95 slår jo sjeldent feil på E60/61 :)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=338098434

655516828_E61_Style_95(1).thumb.JPG.13049ab8f7baea6861369547c77d1cc6.JPG

Synes så absolutt disse felgene er super fine, men de passer bedre til E61 i min mening. Gir E60 et gammelt preg, mens på E61 synes jeg de bare ser smoothe ut og passer bilen. Men, er jo smak og behag. Absolutt veldig fine felger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Protrack, litt for mye 'race' utseende på de for en E60 kanskje, men kvalitet vertfall. Relativt lette også.

Ja de så veldig fine, de skal jeg notere meg ned og kikke litt på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reef89 skrev:

Nei hva skal jeg si, det er en forbannet bra bil på absolutt alle måter som også ser ny og moderne ut i dag.  
Ja, endel av de sliter med motor som bruker for mye olje, defekte dyser og litt smått. Jeg har heldigvis ny motor i min (før jeg kjøpte den) så den er helt kurant og maler godt. Men ville nok tenkt meg om to ganger om en skal kjøpe en pre LCI av denne uten motorbytte. 

Ah så bra du har fått deg et godt kjøp :) De ser skikkelig feite ut, ordentlig fine biler!
Ser også overraskende moderne ut også, som du sier. 

 

Ja har lest at endel har slitt med mye oljebruk, defekt dyser og noe vanos og injektor feil om jeg ikke husker helt feil. 

Dyrt med motorbytte på disse?

Hvordan er komforten i disse? Mtp alder og km stand på din f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Larsensmekk skrev:

Ah så bra du har fått deg et godt kjøp :) De ser skikkelig feite ut, ordentlig fine biler!
Ser også overraskende moderne ut også, som du sier. 

 

Ja har lest at endel har slitt med mye oljebruk, defekt dyser og noe vanos og injektor feil om jeg ikke husker helt feil. 

Dyrt med motorbytte på disse?

Hvordan er komforten i disse? Mtp alder og km stand på din f.eks?

Ja, stemmer det ang. feil på motor. 
Komforten er så bra den kan bli, nyere biler i dag har ikke den på samme måte som før. Stille kupè. Komfortsetene og hele bilens bygg, tung, stor, ja alt. 
Husker ikke hva motorbyttet kom på nå, har all dokumentasjon på det hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Reef89 skrev:

Ja, stemmer det ang. feil på motor. 
Komforten er så bra den kan bli, nyere biler i dag har ikke den på samme måte som før. Stille kupè. Komfortsetene og hele bilens bygg, tung, stor, ja alt. 
Husker ikke hva motorbyttet kom på nå, har all dokumentasjon på det hjemme. 

Supert, takk for god info. Blir nok en F01 etterhvert, forhåpentligvis en med motorbytte eller LCI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Larsensmekk skrev:

Men lurte på om noen har noe forslag til annet man kan gjøre?

Mitt forslag er å beholde den som den er 😊

Urørte originale e6x begynner det og bli et mindretall av .

En annen ting er om du skal selge en gang ,så er det lettere å selge en sånn som ikke er tuklet med .

Men nå skal ikke jeg være den kjipe her og det er din bil ,ikke minst det er du som skal kose deg med den .😊

Ta en titt på originale hjul til denne og fra 6 og 7 serien ,masse råe felger og som er kvalitet .

Veldig morro å se flere her med e6x for det er fine biler og så gode å kjøre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sveigis skrev:

Mitt forslag er å beholde den som den er 😊

Urørte originale e6x begynner det og bli et mindretall av .

En annen ting er om du skal selge en gang ,så er det lettere å selge en sånn som ikke er tuklet med .

Men nå skal ikke jeg være den kjipe her og det er din bil ,ikke minst det er du som skal kose deg med den .😊

Ta en titt på originale hjul til denne og fra 6 og 7 serien ,masse råe felger og som er kvalitet .

Veldig morro å se flere her med e6x for det er fine biler og så gode å kjøre .

Ja de er så utrolig gode å kjøre, kan ikke måle seg med noe som helst fra idag. Han jeg kjøpte den av henta meg i sin g30. Riktig ny bil, men kjørekomforten og bygg kvaliteten kunne ikke sammenlignes. Du merket med en gang at e60 var fra en æra med kvalitet i fokus:)

 

Ja har ikke tenkt å gjøre noe annet enn kosmetisk, kommer til å beholde alt originalt. 
Vil som du sier ha en så å si original bil å selge, planen var egentlig å fikse den, kjøre den til sommer/vår og selge. Men er blitt så usikker. Er så utrolig god å kjøre og helt strøken innvendig og utvendig. 
 

Skal ta en titt på de felgene😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen er fin som den er, men du må bare gjøre det du selv ønsker av mods, uavhengig av hva andre mener. Du kan gjerne bygge den om til full M5 look, men hvis du slenger på M5 emblem så får du høre det😆

Hadde det vært min bil hadde jeg investert pengene i polering og solid keramisk coating, eventuelt også en full opplakkering av steinsprut og riper. Dette er mods som "ingen" ser, men som får den til og skille seg ut i mengden av e60er på gata. Det er nemlig laaaangt mellom hver e60 med bra lakktilstand, men omtrent annenhver e60 som ikke er M5 har 4 utblås, senk og downpipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Synes bilen er fin som den er, men du må bare gjøre det du selv ønsker av mods, uavhengig av hva andre mener. Du kan gjerne bygge den om til full M5 look, men hvis du slenger på M5 emblem så får du høre det😆

Hadde det vært min bil hadde jeg investert pengene i polering og solid keramisk coating, eventuelt også en full opplakkering av steinsprut og riper. Dette er mods som "ingen" ser, men som får den til og skille seg ut i mengden av e60er på gata. Det er nemlig laaaangt mellom hver e60 med bra lakktilstand, men omtrent annenhver e60 som ikke er M5 har 4 utblås, senk og downpipe.

Det du nevner der  til sist kommer aldri til å skje i mitt eie, er ikke særlig pent😂

 

Bilen er utrolig fin i lakken, har et par små bulker etter kost(?) eller lignende og to synelige riper. Ellers er bilen helt strøken. 
Så en polering og keramisk coat/nano coat er noe jeg tenker er aktuelt. Evt en ppf ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "sent" inn her. Men JR Felger er overprisa i forhold til kvalitet. Ser du skjevt på felgene forsvinner lakken. Finish står heller ikke i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A.A skrev:

Litt "sent" inn her. Men JR Felger er overprisa i forhold til kvalitet. Ser du skjevt på felgene forsvinner lakken. Finish står heller ikke i forhold til pris.

Hva ville du anbefalt da? Pris er ikke et problem, men legger altså ikke 80.000 i felger til en bil verdt 100.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må starte med at jeg er en gretten, gammel gubbe. Og jeg hadde nok gått for en OEM/OEM+ på den bilen der. Altså noen flotte originalhjul eller noe som lignet osv. Soting og andre pimpedetaljer hadde jeg latt være. Få av hengerfestet, og shine opp lakken, så har du en youngtimer på trappene. Men det er din bil, og dine preferanser som jo må styre. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *MrB* skrev:

Må starte med st jeg er en gretten, gammel gubbe. Og jeg hadde gått for en OEM/OEM+ på den bilen der. Altså noen flotte originalhjul eller noe som lignet osv. Soting og andre pimpedetaljer hadde jeg latt være. Få av hengerfestet, og shine opp lakken, så har du en youngtimer på trappene. Men det er din bil, og dine preferanser som må jo styre. 

OEM er meget fint på de bilene her, og jeg er helt enig med deg. Er ikke mange av disse, og de er utrolig fine OEM. 

Samtidig så har jeg ikke tenkt å gå helt crazy, så det er lett å få den 110% original igjen. 

Soting kommer nok til å skje, og det hadde jeg gjort om det var en M5 e60, m5 g30 eller en ferrari for den saks skyld, jeg hater at folk ser inn haha. Pluss, mere skjerming for sol, skulle man kræsje så blir det mindre glass og for de som liker å åpne biler som er låst er det ikke lett å se hva som ligger bak. Men igjen, smak og behag. 

 

Hengerfeste kommer nok av, og lakken skal shines opp etterhvert ja, men som jeg har skrevet. Er så å si strøken så er ikke mye å gjøre egentlig. To riper som syns, ellers er det ingenting på hele bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...