Gå til innhold

Erfaringer med Ridex deler


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha ene E87'n inn på Eu kontroll og ser jo det at jeg må nok bytte bremseskiver både foran og bak og sikkert Caliper og slikt også, vanligvis så kjøper jeg deler fra Øverste hylle når det gjelder BMW, men jeg har 2 E87 og har ikke planlagt og ha de så veldig lenge så tenkte ikke og bruke en formue på de.

Hadde tidligere en Yaris hvor jeg kjøpte noe billige bremsecaliper foran (Husker ikke merke, men muligens Topran) og de holdt i de 2 årene jeg hadde den før jeg solgte den, men jeg så jo det at kvaliteten ikke var likegod som orginalt, regner ikke med At Ridex er noe særlig kvalitet heller, men jeg tenkte jo og høre med noen andre her har erfaring med merket?

De som ikke har erfaring med Ridex trenger ikke og svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bremsecaliper v.b. ifra Ridex på X3'en, funker som den skal den 😃 Tror den er på femte året nå. Har montert både skiver og klosser fra Ridex på kompiser sine biler, og aldri hørt noe klaging. Selvfølgelig er det ikke samme kvalitet som OEM, EBC eller lignende, men for den vanlige mann i gata så er det ikke bemerkelig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HakonLimseth skrev:

Har bremsecaliper v.b. ifra Ridex på X3'en, funker som den skal den 😃 Tror den er på femte året nå. Har montert både skiver og klosser fra Ridex på kompiser sine biler, og aldri hørt noe klaging. Selvfølgelig er det ikke samme kvalitet som OEM, EBC eller lignende, men for den vanlige mann i gata så er det ikke bemerkelig 👍

Akkurat ett sånt svar jeg var ute etter, takk for det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått delene og fått byttet dempere foran og bak foreløpig, kvaliteten virket forøvrig grei i motsetning til tidligere erfaringer med billig deler, det gjennstår jo selvfølgelig og se hvor lenge delene varer, i dag blir det bytte av bremsedeler om jeg får tid. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Eystein Ose skrev:

F11en jeg nettopp har kjøpt fikk ny drivaksling fra Ridex i Februar. Denne er nå gåen og må byttes igjen. Kan være tilfeldig, men er eneste erfaringen jeg har med Ridex.

Da hadde jeg nok reklamert, nå vet jeg ikke hvordan det er å reklamere hos Autodoc, men jeg har reklamert hos Koed, en gang på uoriginal Veivsensor på e39 som ikke fungerte i det hele tatt, samt på 2 styrestag til samme bil hvor det ene røk etter det andre, dette var da billige deler fra Koed hvor styrestagene røk etter ca 1 år tror jeg det var, derfor har jeg stort sett gått for orginalt til mine biler, men tenkte jeg skulle gi Ridex en sjanse, sensorer kommer jeg dog alltid til å kjøpe orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt frem og tilbake endte det med at forrige eiger førte over penger for ny aksling + arbeid :) Men blir aksling fra GKN denne gangen her.

 

Autodoc er gode greier, har tidligere reklamert der og det gikk smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eystein Ose skrev:

Etter litt frem og tilbake endte det med at forrige eiger førte over penger for ny aksling + arbeid :) Men blir aksling fra GKN denne gangen her.

 

Autodoc er gode greier, har tidligere reklamert der og det gikk smertefritt.

Det er bra og høre, har stort sett brukt Eurodel men i det siste så har de delene jeg skulle hatt vært billigere hos Autodoc faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke valgt Ridex om det hadde vært snakk om elektronikk og/eller høy presisjons deler som Turbo, har prøvd 3 parts sensorer på E39 før og det var bare sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt ridex om jeg skulle ha hivd det i betongstøpen som armering engang. Jeg føler man får de premium merkene fra autodoc såpass billig. Zimmermann skiver og textar klosser koster ikke mange kronene F.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo spørre seg selv før man bestiller kopideler om dette er en jobb du vil gjøre igjen, eller om det utgjør noe for turen/hverdagen at denne delen får problemer.

 

min siste dyre kjøpte erfaringen min var hella pagid klosser på 50d, fungerte fint til jeg passerte flensburg.... vipps så var en dyr bilferie delevis ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte engang litt understellsdeler fremme til en E39, montert slavisk etter boka, tror jeg kjørte i en eller to måneder før foringene begynte å sprikke opp..🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...