skoglund Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 1 time siden, Larssoyl skrev: Noen som har prøvd og merket forskjell på tømt dpf ifht downpipe? Beste av begge verdener hadde vell kanskje vært å tømt en dpf og sveist inn ett rett rør innvendig?🤔 De kan vell strengt tatt ikke ta deg på noe dersom dpf er der og ingen merker etter kapp og sveis ekstern at noe har blitt tuklet med?😀 Lukt av diesel lukter ikke med dpf som er fungerende så egentlig ganske lett og avsløre + lyden med dpf delete er ganske fremtredende. flott lyd 👍 Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15 Share Skrevet April 15 1 hour ago, ///M-ini95 said: En annen bakdel er også at man konstant må ha i bakhodet faren for å bli vinka inn av SVV, med påfølgende krav om full dokumentasjon på at bilen er satt tilbake til standard. Bare der ryker det noen tusenlapper, samt hodebry ved å finne noen som tar seg tid til å ordne dokumentasjonen. Virker som SVV har blitt ganske så hissige på dette i det siste utifra mengden økende innlegg på FB. Hørtes litt voldsomt ut og ikke som noe BMW-merkeverksted vil røre borti overhodet på en eldre bil, med mindre man kjøper original ny dpf/cat og programvare-oppdatering, om de ikke skal prakke på deg en helt ny DDE i tillegg, for en totalsum av +/- halve-hele bilens verdi. Hva er det SVV aksepterer av dokumentasjon egentlig? Jeg synes at det begynner å bli litt tullete å gjøre det på denne måten. SVV kunne nok ha kjøpt inn partikkelmålere og brukt disse på tekniske (etter)kontroller for å få noe repeterbart og forutsigbart, slik at man bare trengte å fikse til riktig teknisk nivå, ikke riktig papirmølle-nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 16 Share Skrevet April 16 I praksis så betyr det deler montert, og erklæring fra aut bmw verksted at de har flashet ecu på nytt. Har sett det et par ganger, men ikke på TRF produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 16 Share Skrevet April 16 (endret) 8 timer siden, E.C. skrev: Hørtes litt voldsomt ut og ikke som noe BMW-merkeverksted vil røre borti overhodet på en eldre bil, med mindre man kjøper original ny dpf/cat og programvare-oppdatering, om de ikke skal prakke på deg en helt ny DDE i tillegg, for en totalsum av +/- halve-hele bilens verdi. Hva er det SVV aksepterer av dokumentasjon egentlig? Jeg synes at det begynner å bli litt tullete å gjøre det på denne måten. SVV kunne nok ha kjøpt inn partikkelmålere og brukt disse på tekniske (etter)kontroller for å få noe repeterbart og forutsigbart, slik at man bare trengte å fikse til riktig teknisk nivå, ikke riktig papirmølle-nivå. Leste et tilfelle (hvorvidt alt er sant vet jeg ikke) hvor SVV skulle statuere et eksempel, samt en forhandler som kanskje var noe vanskelig. Der var prislappen på rep +/- bilens verdi. Snakk om fabrikknye deler mao. Andre har sluppet unna med 7-8000 kr hos forhandler ved å bare sette tilbake det de hadde i utgangspunktet demontert. Noen enkelte kommenterte også at de slapp unna skrekken til halve prisen der igjen, så det er mye variasjoner ute og går. Problemet slik jeg ser det, er at du aldri vet hva slags kuk fra SVV du møter. Er ikke lenge siden jeg så et eksempel hvor en E6x eier fikk mangellapp grunnet "bryna" på hovedlyktene, til tross for at disse bilene er typegodkjent slik. Endret April 16 av ///M-ini95 E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 16 Share Skrevet April 16 Jeg fikk mangellapp fra politet på bryna på min e61. Han på SVV sa at ikke alle i politet kan reglene godt nok og godkjente selvsagt bilen min. Men sykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 16 Share Skrevet April 16 Men dette blir litt som å si "jeg hadde defekt vannpumpe og kjøpte helt ny motor"... svv kan naturligvis ikke nekte deg brukt dpf. Man skal dokumentere at riktige deler er montert, og at det er riktig software. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå