mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 20:53 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 20:53 18 minutes ago, E.C. said: Sammenlignet du lengden på to hele fjærbein? Kan være litt misvisende å se på en knekt en vs. en som er i orden. Ellers har jeg erfaring med å bytte fra "vanlig fjær" til senkefjær. Sistnevnte var en del kortere og måtte klemmes betydelig mindre sammen før man fikk tårnlageret og skåla på plass. Merkbart mindre spenn i fjærbeinet med senkefjæra kontra originalt understell. Så når du setter det på plass på bilen vil det originale ikke bli like komprimert under bilens vekt som senkefjæra. Det merker man på høydeforskjellen. Så hvordan det ser ut før montering trenger ikke nødvendigvis ha så mye å si. Ja, sammenlignet hele fjærbein da jeg fikk den totalpakken fra KOED fra sånn BMW testbil Ser at jeg bare tatt bilde av den knekte men andre siden var det også sånn, hele fjærbein var noen cm lengre. Selve fjær er noen få cm kortere. Da får vi vente til hjulene kan på igjen for å se resultatet E.C. og fupsaker reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Onsdag kl. 20:59 Skrevet Onsdag kl. 20:59 Blir nok bra det her mr.pingu reagerte på dette 1
laffe Skrevet Torsdag kl. 05:25 Skrevet Torsdag kl. 05:25 X1 kler jo litt heving så er jo ikke verdens undergang om du får noen cm ekstra over bakken mr.pingu, Otis og fupsaker reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 06:01 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 06:01 31 minutes ago, laffe said: X1 kler jo litt heving så er jo ikke verdens undergang om du får noen cm ekstra over bakken Det er sant, egentlig bryr jeg meg ikke så mye om bakkeklaring i + eller - retning. Har kjøpt mest Msport understell deler så jeg får litt stivere fjær og demper, så den ligger litt mer stabilt i svingene. Var mer at jeg ikke skjønte hvorfor den var litt lengre selv om det i teori skal senke bilen litt. CHNilsen og laffe reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 19:48 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:48 Kjapt økt i dag og her var det ganske tydelig forskjell på fjærene. Fjær på plass Og demper på plass Blir nok siste siden i morgen eller lørdag og så er bilen kjørbar igjen ahj, fupsaker, PIIIPower og 5 andre reagerte på dette 8
mr.pingu Skrevet Lørdag kl. 20:14 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 20:14 Jeg har kost meg i sola i dag med siste demperen, litt Foliatec kaliperlakk og ikke minst litt pølser og øl. Tok det veldig rolig og brukte hele dagen. Hadde Foliatec-settet liggende for en stund og det virka så lett å bruke i følge videoer men synes det var ganske mye styr mens bremsene er fortsatt på. Neste gang blir det nye eller brukte bremsekaliper så kan det males når de er på «benken». På med hjul i morgen og så kan bilen kjøres hjem 🏠 sveigis, laffe, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6
CHNilsen Skrevet i går, 00:25 Skrevet i går, 00:25 Blir bra dette, har lakkert kalipere tidligere med samme system. Erfaringen er at det må ganske mange lag til for at rusten ikke skal komme igjennom. Med mindre dette er alu kalipere? finnes det M-sport bremsekit til disse bilene? Fra x2 kanskje?
mr.pingu Skrevet i går, 00:41 Forfatter Skrevet i går, 00:41 2 minutes ago, CHNilsen said: Blir bra dette, har lakkert kalipere tidligere med samme system. Erfaringen er at det må ganske mange lag til for at rusten ikke skal komme igjennom. Med mindre dette er alu kalipere? finnes det M-sport bremsekit til disse bilene? Fra x2 kanskje? Nei ikke alu, støpejern tror jeg??? Får se hvordan det holdes. Ble ferdig etter 3 lag og hadde litt maling til overs, men pusset ganske mye før jeg la det på. Håper rusten ikke kommer gjennom. Ja det finnes. Utstyrskode S2NHA. Må også bytte bremsesylinder offisielt. Uansett synes jeg ikke det er verdt pengene og blir da forpliktet til oppgradere vinter felgene også til 19". CHNilsen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå