Gå til innhold

Brake reset impossible


 Share

Anbefalte innlegg

Har en x3 f25 2011 model. Var uheldig å ødela den gamle bremsesensoren foran. Har akkurat byttet den med en ny. Men fortsatt klarer hverken ista+ eller instrument panelet å slette feilen. Er dette et kjent problem? Leste på nett at man må helt til bmw verksted for å slette koden å tømme pengesekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bistod en kar med dette problemet på en likedan bil. Da klarte ikke bnw heller å fikse det. De ville da skifte kabelstammen gjennom kupé for 50k.

Jeg brukte ista og den foreslo å kalibrere slitasjesensor på nytt og vipps var det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del traff jeg på samme problem med en F15 X5, og der var det ene "stikkerbeinet" til slitasjevarsleren noe bøyd og ikke traff korrekt. Mener den var av merket TRW. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Otis said:

Jeg bistod en kar med dette problemet på en likedan bil. Da klarte ikke bnw heller å fikse det. De ville da skifte kabelstammen gjennom kupé for 50k.

Jeg brukte ista og den foreslo å kalibrere slitasjesensor på nytt og vipps var det ok.

Får ikke programmert denne bilen med ista+. Trenger vel ista D ? Kan bare lese å slette feilkoder med ista+. Men skal prøve dette når jeg kommer hjem fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, ///M-ini95 said:

For min del traff jeg på samme problem med en F15 X5, og der var det ene "stikkerbeinet" til slitasjevarsleren noe bøyd og ikke traff korrekt. Mener den var av merket TRW. 

 

Er litt usikker på hva du mener med stikkerbeinet. Du har ikke tilfeldigvis noe bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, mr.pingu said:

Har du brukt a-merke sensorer? 
Billige bremsesensorer er kjent å tulle 

Hvordan sjekker man om den er A-merket? Bestilte den hos eurodel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan små programmere, kalibrere (som nevt over) og initialisere med ISTA+ ja, mens ISTA-P er for videre programmering.

"Stikkerbeinet" menes vel pinnene i kontakthuset.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISTA D og ISTA P er hva man hadde før ISTA+. D til diagnose og P til programmering. Fra F-serie og nyere så har man ISTA+ for begge deler (diagnose og programmering). ISTA P er dermed kun for programmering (update av software) av E-serie. Når bilen det er snakk om er F-serie så er det ikke noe for den å hente fra ISTA-P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2024 at 5:45 PM, E.C. said:

ISTA D og ISTA P er hva man hadde før ISTA+. D til diagnose og P til programmering. Fra F-serie og nyere så har man ISTA+ for begge deler (diagnose og programmering). ISTA P er dermed kun for programmering (update av software) av E-serie. Når bilen det er snakk om er F-serie så er det ikke noe for den å hente fra ISTA-P.

Får ikke feks endret batteristørrelse via ISTA + på F25. Men fikk registrert et nytt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...