thansen Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 Har en x3 f25 2011 model. Var uheldig å ødela den gamle bremsesensoren foran. Har akkurat byttet den med en ny. Men fortsatt klarer hverken ista+ eller instrument panelet å slette feilen. Er dette et kjent problem? Leste på nett at man må helt til bmw verksted for å slette koden å tømme pengesekken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 Har du brukt a-merke sensorer? Billige bremsesensorer er kjent å tulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 Jeg bistod en kar med dette problemet på en likedan bil. Da klarte ikke bnw heller å fikse det. De ville da skifte kabelstammen gjennom kupé for 50k. Jeg brukte ista og den foreslo å kalibrere slitasjesensor på nytt og vipps var det ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 For min del traff jeg på samme problem med en F15 X5, og der var det ene "stikkerbeinet" til slitasjevarsleren noe bøyd og ikke traff korrekt. Mener den var av merket TRW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Juli 14 Forfatter Share Skrevet Juli 14 16 hours ago, Otis said: Jeg bistod en kar med dette problemet på en likedan bil. Da klarte ikke bnw heller å fikse det. De ville da skifte kabelstammen gjennom kupé for 50k. Jeg brukte ista og den foreslo å kalibrere slitasjesensor på nytt og vipps var det ok. Får ikke programmert denne bilen med ista+. Trenger vel ista D ? Kan bare lese å slette feilkoder med ista+. Men skal prøve dette når jeg kommer hjem fra ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Juli 14 Forfatter Share Skrevet Juli 14 16 hours ago, ///M-ini95 said: For min del traff jeg på samme problem med en F15 X5, og der var det ene "stikkerbeinet" til slitasjevarsleren noe bøyd og ikke traff korrekt. Mener den var av merket TRW. Er litt usikker på hva du mener med stikkerbeinet. Du har ikke tilfeldigvis noe bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Juli 14 Forfatter Share Skrevet Juli 14 23 hours ago, mr.pingu said: Har du brukt a-merke sensorer? Billige bremsesensorer er kjent å tulle Hvordan sjekker man om den er A-merket? Bestilte den hos eurodel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 (endret) Kan små programmere, kalibrere (som nevt over) og initialisere med ISTA+ ja, mens ISTA-P er for videre programmering. "Stikkerbeinet" menes vel pinnene i kontakthuset. Endret Juli 14 av Reef89 ///M-ini95 og Otis reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 ISTA D og ISTA P er hva man hadde før ISTA+. D til diagnose og P til programmering. Fra F-serie og nyere så har man ISTA+ for begge deler (diagnose og programmering). ISTA P er dermed kun for programmering (update av software) av E-serie. Når bilen det er snakk om er F-serie så er det ikke noe for den å hente fra ISTA-P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 50 minutter siden, Reef89 skrev: Stikkerbeinet" menes vel pinnene i kontakthuset. Korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Juli 15 Forfatter Share Skrevet Juli 15 On 7/14/2024 at 5:45 PM, E.C. said: ISTA D og ISTA P er hva man hadde før ISTA+. D til diagnose og P til programmering. Fra F-serie og nyere så har man ISTA+ for begge deler (diagnose og programmering). ISTA P er dermed kun for programmering (update av software) av E-serie. Når bilen det er snakk om er F-serie så er det ikke noe for den å hente fra ISTA-P. Får ikke feks endret batteristørrelse via ISTA + på F25. Men fikk registrert et nytt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå