E92-325d Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Hei! hva er folk sin erfaring ang å søke om forminsket skilt på bmw, har en e92 eg vil ha det på, er det glemme sak eller e d håp og evnt hva har dere brukt som argument, bilen er også importert fra japan om det kan hjelpe saken min bfo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 I utgangspunktet har du ingen sak. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/skilt/sok-om-lite-skilt/ Alfa Romeo-folket er derimot på. De har laget en oversikt over Alfaer som får godkjent lite skilt med begrunnelser. Klarer du å bruke noen av disse begrunnelsene med bilde av din bil som du skal sende inn. https://www.cuoresportivo.no/topic/38434-oversikt-over-bilmodeller-med-godkjent-lite-skilt/ Ellers erdet flere tråder her om akkurat dette, ingen har fått det godkjent som jeg vet om iallefall, selv med utallige søknader og grunnlag. Det er derimot flere som har bestilt lite skilt fra skiltsjapper vel viten om at det ikke er lov. Leste en som skrev noe som "blir jeg stoppet så sier jeg at jeg glemte å bytte fra show-skilt til vanlige". Personlig tror jeg nok at bilen ser både mer ryddig og fin ut med standard skilt som er riktig plassert. Ingen og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 En kunde av meg har fått godkjent lite skilt på sin F06 6-serie Gran Coupe, med argumentasjon om at stort skilt forstyrrer ACC-sensor. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 (endret) 16 minutter siden, Saltkjelen skrev: En kunde av meg har fått godkjent lite skilt på sin F06 6-serie Gran Coupe, med argumentasjon om at stort skilt forstyrrer ACC-sensor. Artig. Ser dette er gjentagende begrunnelse til Alfa-folket også. Endret Juli 29 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Juli 29 Forfatter Share Skrevet Juli 29 42 minutter siden, Saltkjelen skrev: En kunde av meg har fått godkjent lite skilt på sin F06 6-serie Gran Coupe, med argumentasjon om at stort skilt forstyrrer ACC-sensor. Tenkte eg sku prøve meg på å si at den forstyrrer pdc sensorene mine, og piper hele tiden, når eg ska parkere eller kommer for nære en bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingen Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Kjøp en skiltholder fra Sveits på ebay, og si til SVV at normalt skilt ikke passer uten å klippe det til uleselig 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 27 minutes ago, E92-325d said: Tenkte eg sku prøve meg på å si at den forstyrrer pdc sensorene mine, og piper hele tiden, når eg ska parkere eller kommer for nære en bil Den suppa der tror jeg blir for tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Juli 29 Forfatter Share Skrevet Juli 29 8 minutter siden, E.C. skrev: Den suppa der tror jeg blir for tynn. Har du noe tips til hva annet jeg kan argumentere med da? At evnt biler i andre eu land har små skilter på disse bilene, og andre tilsvarende biler i norge også har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Jeg tror det blir vanskelig når det ikke er en reell ulempe (som forstyrrelse av ACC er). Du kunne prøve på det med PDC, men det blir litt kleint om du må på en stasjon og demonstrere problemet som ikke er der. Jeg tenker at sånne unntak er såpass sjeldne at det er bare å belage seg på standardskilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Juli 29 Forfatter Share Skrevet Juli 29 17 minutter siden, E.C. skrev: Jeg tror det blir vanskelig når det ikke er en reell ulempe (som forstyrrelse av ACC er). Du kunne prøve på det med PDC, men det blir litt kleint om du må på en stasjon og demonstrere problemet som ikke er der. Jeg tenker at sånne unntak er såpass sjeldne at det er bare å belage seg på standardskilt. Ja skjønner hva du mener, men er alltid verdt et forsøk, syns ikke vanlige skiltet til norge e så fint, ser finere ut i liten versjon i min mening, hvis d blir avslått, blir d evnt å gå inn på showplate å bestille Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Du får godkjent lite skilt foran, eneste er krav om bombrikke avtale. Hvis det går fint med vanlig skilt uten å forstyrre luft/kjøling til bilen så er det vanskeligere. Men du får stort sett godkjent med lite skilt. Har selv fått til det på JP import Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet August 8 Share Skrevet August 8 På 29.7.2024 den 11.28, Saltkjelen skrev: En kunde av meg har fått godkjent lite skilt på sin F06 6-serie Gran Coupe, med argumentasjon om at stort skilt forstyrrer ACC-sensor. Dette kan jo faktisk være sant da, jeg er alltid små nervøs om at skilt holderen min blokkerer for radaren... Så jeg skal prøve å få lite skilt når jeg får på den nye M2-style fangeren haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilsen Skrevet August 9 Share Skrevet August 9 At en tysk bil produsert i Tyskland for tyske (EU) skilter får problemer med at skiltet er i veien for sensorer er jo veldig godt gjort å argumentere for. Kan jo se argumentet for en bil importert fra Japan som har annet format på skiltene, men det er vel ikke noe problem her 😛 Bra jobba av han med F06. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 9 Share Skrevet August 9 På 29.7.2024 den 12.24, Ingen skrev: Kjøp en skiltholder fra Sveits på ebay, og si til SVV at normalt skilt ikke passer uten å klippe det til uleselig 😁 Det har jeg prøvd (bilen er importert fra Sveits også), klarte ikke å lure de. 🙃 Har enda tilgode å finne uoriginale med lik utforming som de som brukes i Norge. Porsche-folket er veldig på dette med små skilt, og det virker som om det er veldig vanskelig for tiden. Hjelper heller ikke om like biler har fått godkjent tidligere. Ingen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingen Skrevet August 9 Share Skrevet August 9 SVV burde se at en del av befolkningen har et ønske om småskilter fremme på privatbilene sine og kunne la det gå under personlig bilskilt, på en eller annen måte. For eksempel i Nederland så betaler folk ekstra for å få tykkere tegn på vanlige bilskilt. MagnusAG99 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå