Gå til innhold

Anbefaling viskerblad/gummi

Anbefalte innlegg

Skrevet

bmw e39 har egne viskere som ofte er veldig dyre, tror jeg har betale 600-800kr for et par i norge. mens sist jeg handlet fra autodoc var det vell 200-300kr

Skrevet

Bra du sa det, for det var faktisk planen å prøve på mine gamle Bosch-viskere, la igjen et par sist jeg byttet. Da kan jeg prøve å bytte gummi uten å risikere å ødelegge det eneste paret jeg har på bilen.

Skrevet

når det gjelder e39 så har den helt ubrukelige viskere på vinterstid, du må manuelt dra ut å inn mekanismen vær gang før kjøring når det er minusgrader for at den skal ta hele ruta.  må vell gå på endag å bygge om til e60 armer så man for skikkelige viskerblad.

Skrevet

Brukt Bosch viskera frå autodoc, nesten gratis. Hadde vel eit sett som eg brukte i rundt 150.000km som eg bytta ut med Valeo, angra omtrent umiddelbart og bestilte nye Bosch.

Skrevet

Visker systemet på F10/F11 må være noe av det beste og enkleste systemet som finnes. ikke noe plundring. viskere skiftet på 1 minutt. Kjøper kun Bosch. andre merker som bruker adaptere gir ikke samme kvalitetsfølelse som Bosch sine. Varer lenge også.

Skrevet
9 timer siden, TurboJens skrev:

Brukt Bosch viskera frå autodoc, nesten gratis. Hadde vel eit sett som eg brukte i rundt 150.000km som eg bytta ut med Valeo, angra omtrent umiddelbart og bestilte nye Bosch.

150k km på ett sett viskerblad? Hvor langt kjører du pr. år da, i pent vær ☺️

Skrevet
12 hours ago, teerex said:

150k km på ett sett viskerblad? Hvor langt kjører du pr. år da, i pent vær ☺️

Tja, det varierar jo litt, men no er bilen 9år og har gått 343.000km så i periodar har det rulla mykje kilometer. Ex. mellom dei to siste pkk:
image.png.2857edaaa77d54f3a217ef99ffb11c75.png 

Blei skifta frontrute i 2019, då kom det på nye viskera. Km.stand sånn ca 162.000km og desse stod på fram til våren 2023. Så ja, dei har holdt bra! Bilen har gått to periodar som drosje, og i næring blir det enormt mykje kilometer. No går det trått, med under 2km til jobb så vekse det berre på ei og anna arbeidsreise eller sommarferie.

Skrevet

Hele 150.000km på et sett viskere ja, jeg trodde kanskje jeg var litt kjip på intervallene på bytte av viskere men 😅

Anbefalingen/tommelfinger-regel er vel å bytte en gang i året, da helst etter vintersesongen.

Skrevet
10 hours ago, Andros said:

Hele 150.000km på et sett viskere ja, jeg trodde kanskje jeg var litt kjip på intervallene på bytte av viskere men 😅

Anbefalingen/tommelfinger-regel er vel å bytte en gang i året, da helst etter vintersesongen.

Nei, altså misforstå meg rett men dei stod på så lenge fordi dei var så bra. Når eg skifta dei ut så satte eg på Valeo, men dei kasta eg nesten med en gang. Hadde det ikkje vore for at søppeldunken var tømt når eg oppdaga det så hadde eg satt tilbake dei gamle fram til eg fekk nye Bosch.

Skifta viskerane når det er behov, ikkje på intervall. Ein ser jo nesten kvar dag om dei er gode eller dårlege :)

Skrevet

Vil tro det betyr en del hva slags føre man kjører på. En vinter i saltsørpe tærer nok godt på viskerne, men kjører man i stabilt vintervær (eller lar bilen stå om vinteren) kan de sannsynligvis vare lenge. Det hjelper å vaske de jevnlig også. (Altså ta de av bilen og rengjøre de).

Står bilen parkert fast ute vil nok UV svekke gummien også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...