Bimmerproblemos Skrevet Februar 1 Forfatter Skrevet Februar 1 Fikk nu lest av dem her feilkodan som dukka opp på CAS, men syntes ikke jeg ble noe klokere
Otis Skrevet Februar 1 Skrevet Februar 1 Mange ting som ikke svarer tyder på et bus problem. De 3 feilkodene er nok ditt minste problem.
Bimmerproblemos Skrevet Februar 2 Forfatter Skrevet Februar 2 16 timer siden, Otis skrev: Mange ting som ikke svarer tyder på et bus problem. De 3 feilkodene er nok ditt minste problem. innslagsreleet gir strøm til startern mn startern klare ikke drive rundt, prøvd å «trillstarte» me å slæpe men for glatt nu til at det er noe sjans. Så får ta bilen på bukk å blir da mest sannsynlig ny starter regner jeg med
teerex Skrevet Februar 2 Skrevet Februar 2 (endret) På 31.1.2025 den 17.37, E.C. skrev: Du har "no crank - no start". Har bestandig lurt på hvorfor det heter "no crank - no start". Det er vel i prinsippet umulig å få start med en "no crank" situasjon 😄 Må kanskje korrigere meg selv der. Med manuell kan man nok få start uten crank ved å rulle igang bilen ja. Men hvem har vel manuell 😉 Endret Februar 2 av teerex mr.pingu reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Februar 2 Skrevet Februar 2 Du vet at batteriet er friskt? Får du evt ladet det eller testet det der bilen står? Sammen med jording til motor er det første tingen jeg ville sjekket.
E.C. Skrevet Februar 2 Skrevet Februar 2 1 hour ago, teerex said: Har bestandig lurt på hvorfor det heter "no crank - no start". Det er vel i prinsippet umulig å få start med en "no crank" situasjon 😄 Må kanskje korrigere meg selv der. Med manuell kan man nok få start uten crank ved å rulle igang bilen ja. Men hvem har vel manuell 😉 Joda, men det er fordi det går andre veien. Du kan ha "crank - no start" og dermed er "no crank - no start" en undergruppe av "no start" Jeg har forresten manuell. Av bmw-er jeg har eid og kjørt over 1000 km har jeg hatt 3 stk 5-serier - alle manuelle og 2 stk. 3-serier - alle automat. You never know teerex reagerte på dette 1
Bimmerproblemos Skrevet Februar 2 Forfatter Skrevet Februar 2 4 timer siden, *MrB* skrev: Du vet at batteriet er friskt? Får du evt ladet det eller testet det der bilen står? Sammen med jording til motor er det første tingen jeg ville sjekket. jording til motor er det første jeg skjekket å der var det kontakt å prøvde enda med startkabler imellom for å bekrefte det. Batteriet skal være good, prøvde å gi hjelpestart i tillegg men ingen liv
Bimmerproblemos Skrevet Torsdag kl. 09:11 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 09:11 Noen som har byttet startmotor på lik bil tidligere å vet om det er lettere å bytte på bukk nedenifra? Bmw e90 320d 2006 m47
Otis Skrevet Torsdag kl. 09:49 Skrevet Torsdag kl. 09:49 Jeg har ikke skiftet startmotor på M47 eller M57, men jeg kan ikke se at man i det hele tatt skal kunne skifte fra undersiden. Da startmotoren ligger oppå blokka ved motorfestet og er knapt synlig fra undersiden.
E.C. Skrevet Torsdag kl. 10:13 Skrevet Torsdag kl. 10:13 59 minutes ago, Bimmerproblemos said: Noen som har byttet startmotor på lik bil tidligere å vet om det er lettere å bytte på bukk nedenifra? Bmw e90 320d 2006 m47 Har du sjekket spenning målt direkte på starter ved startforsøk? Før du bytter starter? Jeg har for øvrig byttet på M57 på en E39 og på M57N på E61, begge ovenfra. Synes ikke det var så ille. Hadde knærne oppå motoren og armen ned for å løsne e-torx-skruene til starter. Hjelper sikkert med sånne bøyde fastnøkler for e-torx.
dopus Skrevet Fredag kl. 13:39 Skrevet Fredag kl. 13:39 Går det ikke ann å sjekke ved å tilføre strøm til starteren fra en anne kilde (for eksempel dynamo eller annet + punkt i motorrommet) og gjerne sette strøm på innslaget fra samme kilde?? Vi gjorde det på en Ford Focus vi ikke fikk start på (for å sjekke at startmotor var i orden) . Fikk da bekreftet at starter ikke var problemet (viste seg å være BCM modulen) E.C. reagerte på dette 1
Bimmerproblemos Skrevet Fredag kl. 16:52 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:52 På 6.2.2025 den 11.13, E.C. skrev: Har du sjekket spenning målt direkte på starter ved startforsøk? Før du bytter starter? Jeg har for øvrig byttet på M57 på en E39 og på M57N på E61, begge ovenfra. Synes ikke det var så ille. Hadde knærne oppå motoren og armen ned for å løsne e-torx-skruene til starter. Hjelper sikkert med sånne bøyde fastnøkler for e-torx. Det som er planen når heg får tid så jeg slipper å hive 2k ut av vinduet om det viser seg at det er noe annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå