E.C. Skrevet Onsdag kl. 20:14 Skrevet Onsdag kl. 20:14 5 minutes ago, F11 alpinhvit said: Er Febi-sensorer jeg tenker gå til innkjøp av, og de skal vel ikke være å kimse av (GS Bildeler selger de, i tillegg til originalene). Dessuten en kjensgjerning, at for å få utstyr som er likt det som var på bilen originalt, må man begå innbrudd på fabrikken, da såkalte "originaldeler" til salgs ikke er i nærheten av kvaliteten på det som sendes ut ferdig montert fra fabrikken. 😉 Det siste må du gjerne komme med en henvisning til. Jeg har kjøpt enkelte originaldeler som er stemplet med produksjonsdato såpass langt bak at de trolig stammer fra nøyaktig samme parti som gikk på bilene fra fabrikk. Det kan diskuteres om kvaliteten på orignale deler fra BMW har gått ned i senere tid, det er en helt fair diskusjon. Det gjør dog ikke at Febi seiler opp som premium og tilsvarende originalkvalitet, bare fordi GS selger det til 3x prisen Autodoc skal ha. F11 alpinhvit, mr.pingu, Otis og 2 andre reagerte på dette 5
Otis Skrevet Onsdag kl. 20:26 Skrevet Onsdag kl. 20:26 Jeg bistod en kar, for ett års tid siden, med diagnose. For han hadde skiftet begge sensorer bak på sin bil. Men fremdeles var det feil. Det viste seg at de sensorene han hadde kjøpt var produsert feil, så begge sensorene sa til bilen at den kjører bakover, når den kjører fremover. Husker dog ikke merket, men jeg mener det var noe rimelige saker. Rune-K og F11 alpinhvit reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 20:27 Skrevet Onsdag kl. 20:27 Febi gjør forresten som bilprodusenter gjør, kjøpe store partier med visse krav og så selge videre i Febi eske. Kan fint få SKF nav eller Bosch sensor i Febi eske F11 alpinhvit reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet Onsdag kl. 20:33 Skrevet Onsdag kl. 20:33 2 minutter siden, mr.pingu skrev: Febi gjør forresten som bilprodusenter gjør, kjøpe store partier med visse krav og så selge videre i Febi eske. Kan fint få SKF nav eller Bosch sensor i Febi eske Som betyr at det kan gå begge veier. Jeg kjøpte motorfester fra Febi, som hadde nedslipt BMW logo på. Skifta de originale grunnet mistanke, og de fra Febi holdt ikke mer enn noen år før ene siden hadde sunket såpass at du merket vibrasjonene fra motor. Etter min erfaring, så er ikke kravene Febi stiller til delene særlig høye. Har bare negativ erfaring med deler fra Febi Bilstein, spesielt understellsdeler. mr.pingu og F11 alpinhvit reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 20:48 Skrevet Onsdag kl. 20:48 14 minutes ago, ///M-ini95 said: Som betyr at det kan gå begge veier. Jeg kjøpte motorfester fra Febi, som hadde nedslipt BMW logo på. Skifta de originale grunnet mistanke, og de fra Febi holdt ikke mer enn noen år før ene siden hadde sunket såpass at du merket vibrasjonene fra motor. Etter min erfaring, så er ikke kravene Febi stiller til delene særlig høye. Har bare negativ erfaring med deler fra Febi Bilstein, spesielt understellsdeler. Jeg kjøper ikke Febi akkurat av den grunn, noen ganger får du kvalitet, nesten gang kan det være kinavare. F11 alpinhvit og ///M-ini95 reagerte på dette 2
F11 alpinhvit Skrevet Torsdag kl. 07:45 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 07:45 11 timer siden, ///M-ini95 skrev: Kan også være ledningsbrudd. På min hadde ledningen til sensor V.F ryki rett før ledningen går bak locariskjermen. Det er nettopp slikt jeg har tenkt å se etter. Takk for at du deler. 🙂
F11 alpinhvit Skrevet Torsdag kl. 07:47 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 07:47 11 timer siden, Otis skrev: Jeg bistod en kar, for ett års tid siden, med diagnose. For han hadde skiftet begge sensorer bak på sin bil. Men fremdeles var det feil. Det viste seg at de sensorene han hadde kjøpt var produsert feil, så begge sensorene sa til bilen at den kjører bakover, når den kjører fremover. Husker dog ikke merket, men jeg mener det var noe rimelige saker. Takk for info. Skal ha det i bakhodet. Blir nok så jeg tar av hjulene først for å forsøke å finne ut om det er brudd / slitasje på en av ledningene.
Kvasi Skrevet Torsdag kl. 08:43 Skrevet Torsdag kl. 08:43 55 minutter siden, F11 alpinhvit skrev: Takk for info. Skal ha det i bakhodet. Blir nok så jeg tar av hjulene først for å forsøke å finne ut om det er brudd / slitasje på en av ledningene. Du sparer deg for mye tid, gjetting og arbeid (og potensielt penger) ved å få tatt en diagnose.
Sprinten Skrevet Torsdag kl. 21:28 Skrevet Torsdag kl. 21:28 (endret) På 26.3.2025 den 20.17, Lars89 skrev: Abs-feil sletter normalt sett seg selv når man fikser problemet. Men ville tatt en diagnose først. Kan også være mekanisk feil, feil med abs-sentral osv Endret Torsdag kl. 21:31 av Sprinten
Sprinten Skrevet Torsdag kl. 21:32 Skrevet Torsdag kl. 21:32 På 26.3.2025 den 20.17, Lars89 skrev: Abs-feil sletter normalt sett seg selv når man fikser problemet. Men ville tatt en diagnose først. Kan også være mekanisk feil, feil med abs-sentral osv Lyser abs lyset hele tiden eller kun når du overstiger 40 kmt?og lyser også antispinn 3 kanten og håndbrekklyset også gult?Da hjelper det ikke bare og slette feilkodene for så snart du ved ett senere tidspunkt skal ut og kjøre igjen så kommer lysene tilbake igjen.Det kan være feil i abs kontakten som du finner under fremskjermene for de er laget av plast og lever ikke evig:-)Det er veldig skjelden at abs sentralen må overhales.Du må da demontere din egen for så og levere den inn til overhaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå