CHNilsen Skrevet Lørdag kl. 16:02 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:02 (endret) 57 minutter siden, Daniel. skrev: Flott bil med mye riktige oppgraderinger/mods F80 interiøret passet overraskende bra inn i bilen, både utseendemessig og mtp passform. Måtte det noe modifsering til på baksetene? BMW må ha gjort noe riktig med disse E9x 3-seriene, for jeg så opprinnelig på meg selv som en 5-serie person men nå er jeg på min tredje E9x 😂 Nåværende er faktisk en 325d N57 med automat også. Håper jeg slipper unna et HT-pumpe havari da 😅 Kjøpte du Performance bremsene nytt, eller brukt? Takker! Noe tilpasning er det på ryggen, men det er overraskende lite. Ikke noe som er synlig i det daglige. Det er en list i nedkant av hattehylla som må fjernes for at ryggen på setene skal gå i lås. Så trengs følgende kit: https://rebooteng.com/?product=bmw-e90-to-f80-rear-seat-retrofit sitteputa bak er pnp, så disse bilene er ganske like. kjøpe Performance bremsene nye på GS sommeren 2018 for 20k mener jeg det var. Det var alle kalipere, klosser, skiver og festemateriell . Har faktisk ikke rørt bremsene siden den gang, så de har holdt godt. Gått 70k km siden den gang. Har skaffet meg kalipere fra f80/f30 340i, så får vi se om det blir enda mer brems på sikt😅 tenker å lakkere i samme gul farge som de andre. Endret Lørdag kl. 16:16 av CHNilsen Øyvind L., mr.pingu, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5
CHNilsen Skrevet Lørdag kl. 16:06 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:06 20 minutter siden, Ingvaldsen skrev: tenker selv tilbake til 2016 når jeg kjøpte en 2011mod 320d msport manuell 184hk med 38k km på telleren, det var en kjempe bil ! men drivlinja ødela heler opplevelsen, for den var hinsides bra på alle andre punkt. hadde det vært en 325d eller 330d automat så hadde jeg muligens eid den bilen enda, det var det jeg var på utkikk etter å men de lå litt høyere i pris om du skulle ha lav kilometer. nå i etterpåklokskapen så hadde jeg vell nesten ikke tapt noen ting om jeg hadde kjøpt en 330d med 150k på telleren den gang. Ja disse har holdt seg veldig godt i pris! Spesielt om den er i god tilstand og ikke over 200k km. Har prøvd endel forskjellige biler og det nærmeste jeg kommer som kan være en arvtager for min del er en f31/30 330/335. Så får man noe av det samme, men i en litt mer moderne innpakning. Men per nå så ser jeg ikke helt poenget å skulle bytte. Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 19:13 Skrevet Lørdag kl. 19:13 Historien viser gang på gang at en 3-serie med (stor) rekkesekser (uten hybridfjas) er gull verdt. Det er på sett og vis forståelig, for det er vanskelig, og kanskje tilnærmet umulig, å finne en så bra totalpakke som det er. Jeg støtter opp om, dersom du velger å gå for M-sport bremsene fra F80/F30 340i, at disse lakkeres i gull som er tidsriktig med BMW Performance-perioden som denne bilen tilhører. Og kanskje til og med finne en BMW Performance front, men det har vel begynt å bli som å lete etter nåla i høystakken.. Ron Jeremy, CHNilsen, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 3 1
ahj Skrevet Lørdag kl. 19:15 Skrevet Lørdag kl. 19:15 Endelig ble det tråd! Som vanlig strøkent og gledes til å lese om og oppleve nye mods! CHNilsen reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Lørdag kl. 19:20 Skrevet Lørdag kl. 19:20 3 timer siden, CHNilsen skrev: Takker! Noe tilpasning er det på ryggen, men det er overraskende lite. Ikke noe som er synlig i det daglige. Det er en list i nedkant av hattehylla som må fjernes for at ryggen på setene skal gå i lås. Så trengs følgende kit: https://rebooteng.com/?product=bmw-e90-to-f80-rear-seat-retrofit sitteputa bak er pnp, så disse bilene er ganske like. kjøpe Performance bremsene nye på GS sommeren 2018 for 20k mener jeg det var. Det var alle kalipere, klosser, skiver og festemateriell . Har faktisk ikke rørt bremsene siden den gang, så de har holdt godt. Gått 70k km siden den gang. Har skaffet meg kalipere fra f80/f30 340i, så får vi se om det blir enda mer brems på sikt😅 tenker å lakkere i samme gul farge som de andre. Ikke dumt. Høres ut som de er ganske like da ja 😄 Okei, da har det steget en del i pris siden den gang da. Sjekket KOED for en stund tilbake og da kostet det 31k for et slikt kit 😅 Kunne tenkt meg litt større bremser da jeg syns de originale 325d bremsene ser litt for pinglete ut, i hvertfall hvis jeg skulle hatt litt mer åpne felger. F30/F80 bremser i gul blir nok ikke feil nei 9 minutter siden, Saltkjelen skrev: Og kanskje til og med finne en BMW Performance front, men det har vel begynt å bli som å lete etter nåla i høystakken.. Sikkert enklere å finne nålen i høystakken nå 😬 CHNilsen og mr.pingu reagerte på dette 2
CHNilsen Skrevet Søndag kl. 00:07 Forfatter Skrevet Søndag kl. 00:07 4 timer siden, Saltkjelen skrev: Historien viser gang på gang at en 3-serie med (stor) rekkesekser (uten hybridfjas) er gull verdt. Det er på sett og vis forståelig, for det er vanskelig, og kanskje tilnærmet umulig, å finne en så bra totalpakke som det er. Jeg støtter opp om, dersom du velger å gå for M-sport bremsene fra F80/F30 340i, at disse lakkeres i gull som er tidsriktig med BMW Performance-perioden som denne bilen tilhører. Og kanskje til og med finne en BMW Performance front, men det har vel begynt å bli som å lete etter nåla i høystakken.. ja det blir å lakkere i phoenix Yellow(445) som jeg mener er fargen bmw har brukt. Har også BMW performance klistremerker, så de blir mest mulig tidsriktig og unngår unødig bruk av M merker. BMW performance front har lenge vært en våt drøm, men som du sier så si umulig å finne. Det er den fineste fronten til e9x bilene etter min mening. ahj reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet Søndag kl. 00:11 Forfatter Skrevet Søndag kl. 00:11 4 timer siden, ahj skrev: Endelig ble det tråd! Som vanlig strøkent og gledes til å lese om og oppleve nye mods! Ja det var på tide nå🫣 kanskje du skal kjøpe deg en e9x m3 som kose bil? Så kan vi nerde litt mer over disse bilene sammen. ahj reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet Søndag kl. 00:18 Forfatter Skrevet Søndag kl. 00:18 4 timer siden, Daniel. skrev: Ikke dumt. Høres ut som de er ganske like da ja 😄 Okei, da har det steget en del i pris siden den gang da. Sjekket KOED for en stund tilbake og da kostet det 31k for et slikt kit 😅 Kunne tenkt meg litt større bremser da jeg syns de originale 325d bremsene ser litt for pinglete ut, i hvertfall hvis jeg skulle hatt litt mer åpne felger. F30/F80 bremser i gul blir nok ikke feil nei Sikkert enklere å finne nålen i høystakken nå 😬 Ja prisen har nok økt noe voldsomt, nå skal det sies at jeg fikk en ufattelig god pris. Så det er nok ikke helt representativt hva det kostet den gangen. Aldri feil med større bremser, så skjønner deg godt. Nå husker jeg ikke helt størrelsene her, men mener at det ikke er veldig stor forskjell på skivene. Men det er jo kalipere som utgjør den visuelle forskjellen fra de originale på disse bilene. Daniel. reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 00:41 Skrevet Søndag kl. 00:41 (endret) 34 minutter siden, CHNilsen skrev: a det blir å lakkere i phoenix Yellow(445) som jeg mener er fargen bmw har brukt. Har også BMW performance klistremerker, så de blir mest mulig tidsriktig og unngår unødig bruk av M merker. gull fargen på nyere bmw med keramiske bremser er frozen gold, ikke så skrikende på bremser Endret Søndag kl. 00:42 av Ingvaldsen mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 00:46 Skrevet Søndag kl. 00:46 1 minute ago, Ingvaldsen said: gull fargen på nyere bmw med keramiske bremser er frozen gold, ikke så skrikende på bremser Ja gull for karbon keramiske bremser. blå M for «vanlig sport bremser»
Daniel. Skrevet Søndag kl. 14:01 Skrevet Søndag kl. 14:01 13 timer siden, CHNilsen skrev: Ja prisen har nok økt noe voldsomt, nå skal det sies at jeg fikk en ufattelig god pris. Så det er nok ikke helt representativt hva det kostet den gangen. Aldri feil med større bremser, så skjønner deg godt. Nå husker jeg ikke helt størrelsene her, men mener at det ikke er veldig stor forskjell på skivene. Men det er jo kalipere som utgjør den visuelle forskjellen fra de originale på disse bilene. Ja er i hovedsak størrelsen på kalipperne som er "problemet" for min del 😅 Selv de originale som var på forrige 335d min så bedre ut liksom. CHNilsen reagerte på dette 1
ahj Skrevet Søndag kl. 16:40 Skrevet Søndag kl. 16:40 16 timer siden, CHNilsen skrev: Ja det var på tide nå🫣 kanskje du skal kjøpe deg en e9x m3 som kose bil? Så kan vi nerde litt mer over disse bilene sammen. Det var jo ikke dumt. Vi sitter på kanskje litt over snittet med kunnskaper på disse bilene 😂 CHNilsen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå