Mr. Erling Skrevet Juli 6 Skrevet Juli 6 Denne Z4 sine bremser, produserer uvanlig mye bremse støv! Fins det noe produkt der ute, som hindrer / minimaliserer støvet å legge seg så lett på felgen? Har noen tips å gi ?!🙄
Saltkjelen Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 En runde med coating forhindrer ikke bremsestøvet, men det gjør at bremsestøvet forsvinner lekende lett med vanlig bilshampoo. Jeg merker stor forskjell på det felgsettet jeg coatet til våren og det jeg droppet coating på. Mr. Erling reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Kan varmt anbefale Kimikaze Stance Rim Coat Mr. Erling reagerte på dette 1
Mr. Erling Skrevet Juli 9 Forfatter Skrevet Juli 9 På 7.7.2025 den 8.25, Saltkjelen skrev: En runde med coating forhindrer ikke bremsestøvet, men det gjør at bremsestøvet forsvinner lekende lett med vanlig bilshampoo. Jeg merker stor forskjell på det felgsettet jeg coatet til våren og det jeg droppet coating på. På 7.7.2025 den 8.35, Slavearbeider'n skrev: Kan varmt anbefale Kimikaze Stance Rim Coat Takk for svar. Ja, det at det lett forsvinner uten å måtte skrubbe, er hele poenget. Nå virker det som om det ''limer'' seg til felgen. En ting til: Hvilke felgrens foreslås til felg uten coating?
Øyvind L. Skrevet Juli 9 Skrevet Juli 9 Du kan jo vurder å kjøpe EBC Greens Stuff klosser. De støver fint lite.. Min er erfaring er at originale BMW klosser støver en del.. Makky123 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Juli 9 Skrevet Juli 9 Redline wheel cleaner fra Turtle funker perfekt om man vasker ofte og ikke har fastbrent gult bremsestøv. Mr. Erling reagerte på dette 1
StigJ Skrevet Juli 10 Skrevet Juli 10 (endret) 13 timer siden, Mr. Erling skrev: En ting til: Hvilke felgrens foreslås til felg uten coating? Tuga Aludevil (den grønne) blandet ut 50/50 med vann til vedlikeholdsvasken. Selges hos Bilxtra. Eller K2 Roton fra Bilnerden. Blandes ut likt som Tugaen. Lukter hoggorm begge to 😄 Endret Juli 10 av StigJ Mr. Erling reagerte på dette 1
Mr. Erling Skrevet Juli 10 Forfatter Skrevet Juli 10 (endret) 15 timer siden, Reef89 skrev: Redline wheel cleaner fra Turtle funker perfekt om man vasker ofte og ikke har fastbrent gult bremsestøv. Takk for tips! 3 timer siden, StigJ skrev: Tuga Aludevil (den grønne) blandet ut 50/50 med vann til vedlikeholdsvasken. Selges hos Bilxtra. Eller K2 Roton fra Bilnerden. Blandes ut likt som Tugaen. Lukter hoggorm begge to 😄 Har du kjøpt 5liters dunk, eller mener du at sprayflasken på 1 liter, skal blandes ut? Takk for tips! Endret Juli 10 av Mr. Erling
StigJ Skrevet Juli 10 Skrevet Juli 10 34 minutter siden, Mr. Erling skrev: Takk for tips! Har du kjøpt 5liters dunk, eller mener du at sprayflasken på 1 liter, skal blandes ut? Takk for tips! Jeg kjøper kun i stort da jeg driver med bilpleie. Samme "styrke" på disse i 1 og 5 liters. Men en liter holder jo et par runder, så hell halvparten over i annen sprayflaske og bland ut.
Mr. Erling Skrevet Juli 10 Forfatter Skrevet Juli 10 50 minutter siden, StigJ skrev: Jeg kjøper kun i stort da jeg driver med bilpleie. Samme "styrke" på disse i 1 og 5 liters. Men en liter holder jo et par runder, så hell halvparten over i annen sprayflaske og bland ut. Godt tips å blande ut fordi 1/2 styrken rekker til å fjerne bremse støvet. Det står det ikke noe om i produkt beskrivelsen, .. de luringer 🤔
Krisfje Skrevet Juli 10 Skrevet Juli 10 Driver med bilpleie som hobby, denne er veldig fin. Enten når man vasker bilen eller hvis man parkerer ute og det skal regne mye. Skivene ruster ikke. Bruker den selv😊 Da slipper man det verste oransje ruststøvet. https://bilnerden.no/bilt-hamber-atom-mac?gad_source=1&gad_campaignid=18143503801&gclid=CjwKCAjwyb3DBhBlEiwAqZLe5GnKNl5_axqstyHaG9Vp8KDM3s5VGbXjt4y9TcKhPfDkOZyKp1c_nhoCKqMQAvD_BwE FransEirik og StigJ reagerte på dette 2
Mr. Erling Skrevet Juli 11 Forfatter Skrevet Juli 11 23 timer siden, Krisfje skrev: Driver med bilpleie som hobby, denne er veldig fin. Enten når man vasker bilen eller hvis man parkerer ute og det skal regne mye. Skivene ruster ikke. Bruker den selv😊 Da slipper man det verste oransje ruststøvet. https://bilnerden.no/bilt-hamber-atom-mac?gad_source=1&gad_campaignid=18143503801&gclid=CjwKCAjwyb3DBhBlEiwAqZLe5GnKNl5_axqstyHaG9Vp8KDM3s5VGbXjt4y9TcKhPfDkOZyKp1c_nhoCKqMQAvD_BwE Takk for tips, @Krisfje og @StigJ Så på videoen, hvor det opplyses at felgerens middelet Roton(?) akselerer overflate rust! Lurer på om det også gjelder Tuga Aludevil (den grønne)? Kjøpte Tuga Aludevil (den grønne) og vasker felgene i dag tidlig. Tidlig fordi det var fortsatt under +20 garder. Suksess. Brukte en hvit tøy tørkle til å tørke over etterpå. Svært lite skitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå