sst079 Skrevet Onsdag kl. 09:03 Skrevet Onsdag kl. 09:03 Hei, Jeg vurderer å kikke på denne. Ser meget bra ut, vurdert fra bilder. Men bør det ringe noen bjeller her? For meg ser det ut til at seter og sidepaneler i dører er trekt om, samt ratt. Om km. stand stemmer, hadde dette vært «unødvendig»..? Bilen er nylig tatt inn til Norge, og har visst utenlandske service-papirer (som jeg ikke har fått sett enda). Dette er mye penger for en gammel bil, så tenker at her må hjemmeleksen gjøres. Noen som har innspill/synspunkter? https://www.finn.no/mobility/item/416874308
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 11:59 Skrevet Onsdag kl. 11:59 Jeg ser de skriver "nesten rustfri", det er ett veldig vidt begrep som kan tolkes forskjellig. Sørg for all del å få sjekket dette ut, skulle nesten ha fått tatt bilen på bukk og inspisert. Ser også de omtaler dette som en M5 i teksten…tja..det blir vel ikke helt riktig selv om slektskapet er der. I 1985 så satt M535i under M5 i modell rekka. Dette er nok en forhandler som ikke har så mye kjennskap til disse bilene, vær skeptisk og undersøk så mye som mulig selv. sst079 reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 12:04 Skrevet Onsdag kl. 12:04 ser det står at den nylig har kommet til norge i annonsen, men denne bilen er jeg ganske sikker på å ha sett før på finn men det begynner å bli noen år siden ! sst079 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Onsdag kl. 14:24 Skrevet Onsdag kl. 14:24 Hvor er den tatt inn fra? Lykteviskere tilsier Sverige men lyst skinn og AC tilsier sør Europa. Virker AC anlegget? og er det konvertert til R134 er det et stort pluss. Hvem var forrige eier?hvis det er vedkommende som satt på M5 merke og tårnstiver så sier det mye om hvilken tulling det var. Sjekk for rust, alt det andre kan fikses rimelig greit. sst079 reagerte på dette 1
sst079 Skrevet Onsdag kl. 14:30 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 14:30 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg ser de skriver "nesten rustfri", det er ett veldig vidt begrep som kan tolkes forskjellig. Sørg for all del å få sjekket dette ut, skulle nesten ha fått tatt bilen på bukk og inspisert. Ser også de omtaler dette som en M5 i teksten…tja..det blir vel ikke helt riktig selv om slektskapet er der. I 1985 så satt M535i under M5 i modell rekka. Dette er nok en forhandler som ikke har så mye kjennskap til disse bilene, vær skeptisk og undersøk så mye som mulig selv. Ja, dette er det punktet jeg også tenker må sjekkes særdeles nøye. Har vel til gode å se en E28 med takluke uten kanalrust. Neste spørsmål til selger er om han har bukk tilgjengelig. Ellers er jeg også enig - dette er IKKE en M5. Det merket i grillen var ikke der fra fabrikk. Takk så mye for tilbakemelding!
sst079 Skrevet Onsdag kl. 14:31 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 14:31 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: ser det står at den nylig har kommet til norge i annonsen, men denne bilen er jeg ganske sikker på å ha sett før på finn men det begynner å bli noen år siden ! Dette skal vel være greit å finne ut av. Venter på mere info fra selger…
sst079 Skrevet Onsdag kl. 14:35 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 14:35 7 minutter siden, Rune-K skrev: Hvor er den tatt inn fra? Lykteviskere tilsier Sverige men lyst skinn og AC tilsier sør Europa. Virker AC anlegget? og er det konvertert til R134 er det et stort pluss. Hvem var forrige eier?hvis det er vedkommende som satt på M5 merke og tårnstiver så sier det mye om hvilken tulling det var. Sjekk for rust, alt det andre kan fikses rimelig greit. Jeg spurte selger hvor den var tatt inn fra, det visste han ikke noe om. Men han skulle sjekke og komme tilbake. Takk for tips om AC, sjekker dette før jeg evt. tar turen på 50 mil. Og ja, tårnstiver og M5 merker er jo i utgangspunktet ikke et godt tegn…
Markus E30 Skrevet Onsdag kl. 15:22 Skrevet Onsdag kl. 15:22 Står den er tatt inn fra Libanon 🤔 Dog vet ikke om den siden er 100%. sst079 reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 15:30 Skrevet Onsdag kl. 15:30 58 minutter siden, sst079 skrev: Dette skal vel være greit å finne ut av. Venter på mere info fra selger… ja og den gangen var den ikke registrert enda så det passer jo med fakta at den ikke er registrert før nå nylig
sst079 Skrevet Onsdag kl. 15:44 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 15:44 20 minutter siden, Markus E30 skrev: Står den er tatt inn fra Libanon 🤔 Dog vet ikke om den siden er 100%. Jøss, Libanon..? Ikke ofte jeg har hørt om biler importert derfra. Men mtp rust, så kan jo det være en fordel…
Rune-K Skrevet Onsdag kl. 18:27 Skrevet Onsdag kl. 18:27 Hvis det stemmer med Midtøsten så kan det være derfor det er fikset på setene. Ser for meg mange timer i solsteiken så baker det nok inne i bilen.
Orjan Skrevet Onsdag kl. 19:34 Skrevet Onsdag kl. 19:34 (endret) Mye penger for gammel bil, men kan være verdt å se nærmere på. Noe uoriginalt er det jo på den, må nok bruke greit med penger for å få den tipptopp. Og burde man ikke ta maskeringsteipen av tilhengerkontakten før man tar bilder? Endret Onsdag kl. 19:35 av Orjan sst079 og Ampera reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Selve bilen i seg selv ,ser jo bra ut synes jeg og rustmessig bør det vel være ytterst lite og tenke på mtp der den har gått.(Gått i Libanon helt til nå?) En annen ting at interiøret er trukket om er jo ikke så unormalt mtp på varme osv som det nevnes her . Og dette er jo selvsagt ingen M5 ,det eneste som er M på denne er stylingen og rattet . En M535 har og lavere fjører originalt kontra vanlig e28 . Som eier av lik bil er det likevel ting du bør ta deg god til og sjekke ut . Som Rune K sier sjekk AC anlegg at det virker .Dyrt og fikse om noe er i stykker . En annen ting sjekk at bremser er iorden da dette systemet som er på disse er annerledes kontra vanlige biler . Noe dritt og feilsøke på og finne ut om noe går i stykker . Abs ?Hvis ja se at ingen lamper lyser når du kjører . Ellers superlette biler og skru og holde vedlike og ikke minst ,knakans gøye å kjøre og eie så håper du finner lite på den og kjøper den.😊😊 Min er en vanlig 535 i uten styling osv men der står M 535 i på chassisnummeret og kjøretøyoppl: Så de som ikke helt har greie på det som selger ,kan nok fort kalle det M5 . Uansett hold oss oppdatert hvordan det blir og hvordan bil var . Vi trenger flere e28 her på forumet . Forresten sjekk at alle elektriske funksjoner som vinduer, takluke etc virker. Lykke til . Orjan og sst079 reagerte på dette 1 1
Orjan Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Denne kan vel også være et alternativ? https://www.finn.no/mobility/item/408567641 sst079, mossing 92, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
sst079 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden På 23.7.2025 den 21.34, Orjan skrev: Mye penger for gammel bil, men kan være verdt å se nærmere på. Noe uoriginalt er det jo på den, må nok bruke greit med penger for å få den tipptopp. Og burde man ikke ta maskeringsteipen av tilhengerkontakten før man tar bilder? Godt observert! Jeg blir jo med en gang skeptisk, men trenger ikke nødvendigvis å være negativt. Tyder fort på litt slurv..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå