Gnukkelars Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden (endret) 4 timer siden, ///M-ini95 skrev: @Gnukkelars La også godt merke til Vectraen med i500 fronten og kjente det tinglet godt i kroppen 😅 Hadde en Vectra B (facelift) i familien fra 2003-2017, og den var med i store deler av barndommen, samt ungdomstiden min. Vet at de fleste gjorde opp sin mening om denne bilen basert på Clarkson, men ila de 14 årene vi hadde bilen var det kun to ting som stoppet denne bilen. Et punktert dekk i Danmark på vei hjem fra Nord-Makedonia (2006) og en drivstoffpumpe (2015). Far husker nok fortsatt den bilen som det mest trofaste han eide. Sitter i blant og surfer internett etter V6 eksemplarer, og tenker på om man kanskje skulle gjenoppleve den tiden igjen som voksen. Prøvde en Vectra B med X25XE V6'ern for mange år siden, og lyden på disse er temmelig frekk med riktig eksosanlegg! En annen ting jeg husker godt er størrelsen på bagasjerommet på disse. Knall bil å laste opp for ferieturer. Høyrest ut som kjekk mimring @///M-ini95! Såpass ja, har sjølv prøvd å få ei oversikt over gjenlevande eksemplar, men har mista sikten igjen. Dei var jo svært vanlege i mange land desse bilane, men no er det ikkje ofte ein ser dei, iallefall ikkje i ok stand. Hadde vore veldig stas å sett ein til v6 få eit velfortjent liv, dersom du finn. Import er vel det mest realistiske? Har såkalt sportslyddempar som eg tenkte å prøve på min, men det tok borti hengarfestebjelke, så den gang ei. Enig! Min 1.8, (og 2,5v6 hittil) har vore driftsikre som fy. 1.8. kjørte eg faktisk kun 53k km, men ser at ny eigar har banka den opp til 200k no på to år, altså 30k til. Den gikk til Sandnes, så eg har falkeblikk dei då gangene eg ferdast der nere😂 Og bagasjerommet er heilt rått ja! Stor luke inn, og 500l i nokså firkanta fasong, og seter som ein legg heilt flatt om ein vil. Genial bil mtp størrelse og utnyttelse Endret 1 time siden av Gnukkelars
Gnukkelars Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 3 timer siden, mcbanan skrev: Artig med Vectra B! Eg hadde ein 99 DTI 16v i 2007-2010 meiner eg det var. Knall bil, men rusten var allerede begynt å komme fram i skjermar og dører. Zender felgar og greier. Nydeleg! Den er fin den fargen der også, så lenge den ikkje er solbrent og ripete😁 Kledelig med felgar og spoiler! Ser at den står som avregistrert, og ikkje "vraket", kanskje ein får sjå den i live igjen? sveigis og mcbanan reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 timer siden, Gnukkelars skrev: Kjekt at nokon legg merke til den😁 Eg hadde ein veldig lik 1.8 125hk i 9år. (Også oppvokst i Vectra b, kanskje litt derfor eg er så glad i dei?). Godt og se noen tar vare på disse og ekstra kult at du har skaffet det som jeg ville ha som familiebil for 20 årsiden ,nemlig 2,5 cdx . V6eren er det grisedeilig lyd i og cdx utgaven var jo en bil som var topputgaven . Så fortsett og pleie den godt 😊 4 timer siden, ///M-ini95 skrev: Vet at de fleste gjorde opp sin mening om denne bilen basert på Clarkson Ja og så morro da og se at dette var jo en knallgod bil ,se bort fra rusten da 😩. Brukte du et snev av tid og vedlikehold på disse så gikk disse for alltid Du bør finne en sånn og bruke litt tid på . Opler fra 90 tallet er gøy det og ,ikke minst gode og kjøre og såååå lette og skru på . Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Er det ikke denne V6 motoren som har en unik vinkel på på blokken? Rundt 55 grader istedenfor 60 grader som er mer normalt for V6 motorer. sveigis reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden 2 minutter siden, Fredrik skrev: Er det ikke denne V6 motoren som har en unik vinkel på på blokken? Rundt 55 grader istedenfor 60 grader som er mer normalt for V6 motorer. Stemmer 54° Fredrik og sveigis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå