Gusken Skrevet i går, 11:15 Skrevet i går, 11:15 Hei Har fått beskjed fra verksted om at mansjett fremme høyre yttre mansjett har hull. Såg dette selv når jeg skiftet dekk. Noen som har gjort dette på en 540 Xdrive? Hvilken type verktøy trenger jeg eventuelt for å bytte denne? Ser det finnes en løsning der en limer en mansjett som er universell og blir tilpasset ved klipping? Noen som har erfaringer med denne typen?
Ingvaldsen Skrevet i går, 13:34 Skrevet i går, 13:34 Kjøp originalt fra gkn/spidan, med mindre du vil gjøre jobben flere ganger.
papertiger Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Har kun erfaring med å bytte hele drivakslingen - da har mansjetten gått hull på og grease har forlatt området. Dersom det ikke har blitt tørt inni der går det vel an å redde, ellers er det vel bare et tidsspørsmål før det begynner å klakke ved sving. Sjekk Autodoc, du får kjøpt mansjett kit der, men har ikke prøvd hvordan det er å lime mansjett, og hvor bra vil dette holde med tanke på konstant bevegelse - kompresjon og strekk?
HakonLimseth Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg har så langt hatt gode erfaringer med å bruke en drivknuteavtrekker for å ta av den originale drivknuten. Deretter inspisere drivknuten ved å ta ut metallkulene og ringen som holder dem på plass. Etterpå rense drivknuten og kulene grundig for å se etter eventuell slitasje, enten på kulene eller på "veggen" inne i drivknuten. Sette alt sammen igjen (Viktig å sette det inn samme vei som de ble tatt ut), påføre godt med drivknutefett, monterte ny mansjett med nye klemmer og sette på en ny låsering til drivknuten. Gjorde det på en VW Tiguan, og den går fortsatt helt fint i dag uten problemer. En drivknuteavtrekker får du kjøpt for en grei penge på bildeler.no. Ser også Spidan selger ytre drivknuter løst, men de ligger noe høyere i pris enn andre ettermarkedsleverandører. Nå skal det jo sies at dette er en premiumbil, så å bytte til kvalitetsdeler kan være en fordel for både deg og eventuelt neste eier. Litt av ansvaret som kommer ved å kjøpe seg slike premiumbiler, tenker jeg da 😃
Gusken Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Her er det fremedeles gris i men den må jo byttes. Fant dette her verktøyet Ser jo ut til å forenkle jobben ganske mye. Men spørsmålet er jo om denne vil fungere på BMW? Noen som vet det?
Gusken Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Sitat 1 time siden, HakonLimseth skrev: Jeg har så langt hatt gode erfaringer med å bruke en drivknuteavtrekker for å ta av den originale drivknuten. Deretter inspisere drivknuten ved å ta ut metallkulene og ringen som holder dem på plass. Etterpå rense drivknuten og kulene grundig for å se etter eventuell slitasje, enten på kulene eller på "veggen" inne i drivknuten. Sette alt sammen igjen (Viktig å sette det inn samme vei som de ble tatt ut), påføre godt med drivknutefett, monterte ny mansjett med nye klemmer og sette på en ny låsering til drivknuten. Gjorde det på en VW Tiguan, og den går fortsatt helt fint i dag uten problemer. En drivknuteavtrekker får du kjøpt for en grei penge på bildeler.no. Ser også Spidan selger ytre drivknuter løst, men de ligger noe høyere i pris enn andre ettermarkedsleverandører. Nå skal det jo sies at dette er en premiumbil, så å bytte til kvalitetsdeler kan være en fordel for både deg og eventuelt neste eier. Litt av ansvaret som kommer ved å kjøpe seg slike premiumbiler, tenker jeg da 😃 He he he. Ja fin bil. Men er vel ikke nødvendig å bytte noe som ikke er røket? Blir dyrt å bytte ting bare fordi en demonterer litt og skal bytte en mansjett til 500 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå