T-H Skrevet Torsdag kl. 10:05 Skrevet Torsdag kl. 10:05 Moderatoredit: Innlegg gjenopprettet. Hei. Jeg tillater meg å spørre forumets medlemmer angående feilkode 21F14C på F45 (2017) Bilen har vært på verksted for diagnose og skal tilbake for demontering av HV batteri oa, for nærmere søk da det er nevnt isolasjonsmotstand. Kan noen forklare nærmere hva de tror dette kan være? Jeg har forsikring, som forhåpentligvis dekker dette. Håper på innspill 😊
T-H Skrevet Torsdag kl. 10:31 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 10:31 Moderatoredit: Innlegg gjenopprettet. Jeg vil bare nevne, at bilen var fulladet til 100% og falt ned til 80% i løpet av noen få timer. Klimatisering fungerer ikke.
Reef89 Skrevet Torsdag kl. 16:32 Skrevet Torsdag kl. 16:32 ...men husk alltid å skrive svaret her i tråden da det er sannsynlig at andre får samme feil og trenger hjelp. Heller aldri fjern overskriften og innholdet.
E.C. Skrevet Torsdag kl. 16:36 Skrevet Torsdag kl. 16:36 Blir lite vits å ha forum om alle skal slette sine tråder når de finner ut av ting. Jarod reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 19:53 Skrevet Torsdag kl. 19:53 Jeg har gjenopprettet innleggene. Som flere allerede er inne på, er hensikten med et forum at nestemann også skal kunne lete seg fram til samme problem og løsning som deg. Jeg oppfordrer deg til å poste løsningen din @T-H. KMT og uglefossen reagerte på dette 1 1
T-H Skrevet Torsdag kl. 20:12 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 20:12 Jeg beklager så mye å ha rotet det til🥹 Her er svaret jeg fikk fra AI, da jeg forklarte at verkstedet skal måle isolasjonsmotstanden. "Det er et veldig riktig og viktig steg – og faktisk det mest avgjørende for å finne ut hva som egentlig er galt. Når de måler isolasjonsmotstanden, får de et klart svar på hvor lekkasjen i høyspentsystemet oppstår. Her er hva den målingen vanligvis forteller dem, og hva det betyr for deg: --- 🔍 Hva verkstedet finner ut med isolasjonsmålingen Når de måler, gjør de dette i to trinn: 1. Måling med alle komponenter tilkoblet • Hvis isolasjonsmotstanden er for lav, vet de at feilen er ekte og ikke en tilfeldig glitch. • Neste steg er å finne hvilken komponent som lekker. 2. Måling med komponenter frakoblet én og én De kobler typisk fra: • Elektrisk varmeapparat (vanligst) • Høyspenningskabler • AC‑kompressor • DC‑DC‑omformer • Til slutt HV‑batteriet Når målingen plutselig blir normal etter at én komponent kobles fra, har de funnet synderen." ball, Reef89 og Makky123 reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå