Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godkjent ombygd 3.6 M5 (org 520i)

På tvers av M3 renovering (link) så har det seg at jeg også smått begynte med en etterlengtet renovering av denne. Som også nevnt i den andre tråden, hvor det ikke er så rask framgang som håpet grunnet familieforøkelse høsten 2024 med tvillinger og gikk fra 2 til 4 barn 😅Men med godt mot så hiver jeg meg også på denne 💪🏼😂

Plan for renovering
• Hellakkering
• Div rustsveising
• Bytte ledningsnett
• Shine opp 2+2 skinn-interiøret
• Helt sikkert endel mer ting+++

Litt bakgrunnshistorie
Hentet denne i Juli 2020. Jeg og svoger hadde tatt turen til 2Fast sitt hovedtreff på Frøya Motorsportbane som publikummere. En jeg kjenner hadde hjulkjørt M5'en dit, å brukt bilen på banen. Hadde da vært uheldig og utviklet en elektrisk brann i ledningsnettet i midtkonsollen som resulterte i at det ble avfyrt pulverapprat inni kupeén. Kjøringa fortsatte til bilen dro av banen og knuste bunnpanna, da var det game-over. Jeg hadde spøka om at jeg kunne kjøpe bilen as-is da han ikke fikk kjørt hjem bilen og at problemet da var ut av verden. Han takket pent nei, så etter dagen var over kjørte jeg 2,5t tilbake til hytta hvor jeg hadde vært. Idét jeg kommer fram ringer tlf, han spurte om jeg fortsatt var interessert i en handel. Jeg var ikke vanskelig å overtale, arrangerte med en biltransporthenger lokalt ved hytta med det samme å kjørte 2,5t til Frøya IGJEN samme dagen og resten er vel historie 😅 Fortsettelse følger...

IMG_0871.thumb.jpeg.f3621e4b81a0fbc0d46421e9be4b7f0b.jpeg

IMG_0872.thumb.png.4dc369bdb12b3746e1d041f1af291b4c.png

IMG_0873.thumb.jpeg.6687bcfc0c0620732ab55b68d015ebfa.jpeg

Det hører med til historien at denne også har fått ny motor engang i tiden til S38B38 etter et havari av S38B36 som den er godkjent med. 😊
IMG_0878.thumb.jpeg.5da3ebbfecb356418dc7e7a4ede72b6b.jpeg

Endret av Iv3rs3n
Rettet emne
  • Iv3rs3n changed the title to Iv3rs3n's E34 3.8 M5 renovering
Skrevet

Long time no see, obligatorisk "hentebilde" for noen dager siden, første gang den har vært ute i frisk luft på nesten 6-år. 

IMG_9465.thumb.jpeg.979eb06905ca1e524ad124a309b1582d.jpeg

Henta den "hjem" til verkstedet, så får en gjøre seg et overblikk om hva som må skaffes av deler framover. Dørene har sett sine bedre dager, 4 nye/brukte dører må til. Hvis du leser dette, og har stående noen greie dører, samt befinner deg i Møre & Romsdal enplass så er jeg interessert i å høre fra deg 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...