Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bytte AC radiator på F31n min, men disse koblingene sitter som sveist sammen. Er ikke bevegelse i de når jeg prøver å dra i de.

Noen som har et tips eller to om hvordan jeg skal få de fra hverandre uten å ødelegge for mye? Radiator skal kastes og jeg har nye o-ringer på benken.

PXL_20260314_205639321.thumb.jpg.cc4a3e137a9b5ac5a2241619d7d08014.jpg

Skrevet
1 time siden, 540is skrev:

Har som siste utvei måtte forsiktig slipe bort kondenser delen av koblingen. Brukt båndsliper og Dremel 

Så de kan sitte så godt fast 😬

Blir spennende dette ja.

Skrevet

Eg tenkte at detta kunne då ikkje vere noko problem, men ut i frå kommentarene så er det tydeligvis ikkje så lett så kanskje eg skal komme med en ide alikavel. 

Eg går ut i fra at det er gjennomgående hol med gjengar heilt ut på eine delen. 

Ei mulighet då er å gjenge opp friholet og sette inn en bolt. 

Då kan ein bruke orginalbolten i motsatt ende som en ters. Kan få ganske bra med krefter på då uten å ødelegge for mykje. Olje på gjengane i den delen med orginale gjengar om det er den delen som skal brukast vidare. 

Når en har stramma opp så det står bra i press burde det vere eit passande tidspunkt å kakke på delane med ein liten hammar. 

Berre hugs på at presset er langt utanfor senter så ver forsiktig så en ikkje bøyer heile greia 😅

Skrevet

Varmet de og etter litt herjing så løsnet de, men de satt hardere enn jeg hadde trodd.

Nå har den fått nye AC radiator med nye o-ringer. Håper den er tett når jeg skal fylle gass til uka.

PXL_20260315_133902499.thumb.jpg.fa9539a6263d8bc69e4d241f20e6edd7.jpg

Game radiator var klar for å bli byttet ut. Saltet ødelegger mye. :(

PXL_20260315_125527962.thumb.jpg.2947bf6ca380d362b9b8f5741e9dec07.jpg

Og Mahle made in Kina.. Vi for se hvordan den kvalitet er..

PXL_20260315_125549256.thumb.jpg.fe6818984c4cfe4699e7284e8cf741b6.jpg

Skrevet
5 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Var det ikke mahle premium alternativ? Fikk originalvare når jeg bestilte det til e65

Nei dessverre. :(

Skrevet

Den ser lakkert ut, så kjøleeffekten er kanskje marginalt dårlegare fra starten men du får det nok igjen i lenger levetid. 

Det er stort sett korrosjon som tar knekken på slikt, sjeldan kvaliteten er så dårleg at det starta å leke av materialtrøtthet. 

Så eg trur du kan sove godt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...