Pettersc Skrevet Torsdag kl. 19:41 Skrevet Torsdag kl. 19:41 Hei! Ny på forumet og i BMW verden. Vi vurderer å gå til innkjøp av en 5 serie hybrid med xDrive 21-22 modell. Hvordan er driftssikkerheten på denne? Har fått med meg at x5 40e var mye tull med, er denne bedre? Er det utstyr som er anbefalt? Og finnes det sider jeg kan finne full utstyrsliste? Eksempelvis synes vi denne er interresant; https://www.finn.no/mobility/item/444354335 Noen tips til hva den mangler, eller er det en kurant utstyrt bil?
laffe Skrevet Torsdag kl. 20:26 Skrevet Torsdag kl. 20:26 Mdecoder.com og bimmer.work er ok VIN-dekodere for utstyrslister. Bimmer.work har en del spam på første siden, men fordelen med den at du også får bilder av bilen. Den aktuelle bilen ser veldig flott ut, kombinasjonene med cognac interiør og hvitt eksteriør er veldig flott synes jeg. Men har vært til salgs ganske lenge. Tror jeg lagret annonsen i januar da den ble annonsert første gang. Så kanskje litt prute grunnlag. Utstyrsmessig er kanskje mangelen på adaptiv cruise (ut fra det jeg kan se) en liten turn-off på en så ny bil. Det er heller ikke seter med minne eller komfort seter, men ellers greit nok utstyrt i mine øyne.
Ron Jeremy Skrevet i går, 07:57 Skrevet i går, 07:57 Velkommen til bimmers! Jeg ville først spørt om dere ønsker eller har et kjøremønster som tilsier at hybrid er tingen å gå for? Facelift G31 er flotte biler med bra kvalitet. Og F15 40e var med sin N20 motor en lite heldig løsning som hybrid.
Fredrik 90 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Driftssikkerheten på den "gamle" 40e drivlinjen og den nyere er som natt og dag. N20 var en plaget motor og hybridteknologien var relativt ung så den er ikke helt optimal. B48 motoren som man finner i facelift G30/31 er en langt bedre motor som også er utviklet med bruk som hybrid motor i tankene. Er man flink og lader bilen når man parkerer for kvelden og gjør det til en rutine så klarer man seg greit med rekkevidden. Dette er jo helt klart mye bil for pengene, jeg ser G31 520d LCI ligger drøyt 200 000,- og det er mye å betale for en bil som har mindre hester og ikke muligheten til å kjøre skånsomt på elektrisk ved småkjøring. Rekkesekser diesel som f eks 530d ligger enda høyere, hvis du er så heldig å finne en til salgs. 2021 og 2022 modellene er jo fra den verste halvleder perioden så å finne en bil som har ACC fra disse årene er ganske vanskelig. Det var en del utstyr som enten ikke var mulig å bestille eller rett og slett bare fjernet. Jeg har kikka litt etter G30 545e for en kamerat og nesten samtlige mangler ACC. Marius2002 reagerte på dette 1
Pettersc Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) 6 timer siden, Ron Jeremy skrev: Velkommen til bimmers! Jeg ville først spørt om dere ønsker eller har et kjøremønster som tilsier at hybrid er tingen å gå for? Facelift G31 er flotte biler med bra kvalitet. Og F15 40e var med sin N20 motor en lite heldig løsning som hybrid. Takk! Ja vi ønsker hybrid. Har Elbil i dag (som skal beholdes), men ønsker fossilbil til langkjøring da vi har familie spredt i landet og ønsker å stoppe på eget initiativ og ikke bilens. Jeg skal i tillegg bruke den til/fra jobb som er +-10km, så hybrid fremstår attraktivt! 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Driftssikkerheten på den "gamle" 40e drivlinjen og den nyere er som natt og dag. N20 var en plaget motor og hybridteknologien var relativt ung så den er ikke helt optimal. B48 motoren som man finner i facelift G30/31 er en langt bedre motor som også er utviklet med bruk som hybrid motor i tankene. Er man flink og lader bilen når man parkerer for kvelden og gjør det til en rutine så klarer man seg greit med rekkevidden. Dette er jo helt klart mye bil for pengene, jeg ser G31 520d LCI ligger drøyt 200 000,- og det er mye å betale for en bil som har mindre hester og ikke muligheten til å kjøre skånsomt på elektrisk ved småkjøring. Rekkesekser diesel som f eks 530d ligger enda høyere, hvis du er så heldig å finne en til salgs. 2021 og 2022 modellene er jo fra den verste halvleder perioden så å finne en bil som har ACC fra disse årene er ganske vanskelig. Det var en del utstyr som enten ikke var mulig å bestille eller rett og slett bare fjernet. Jeg har kikka litt etter G30 545e for en kamerat og nesten samtlige mangler ACC. Takk for svar, godt å vite det er kvalitet! Jeg var faktisk ikke klar over dette med ACC. Men enig at det er litt turn off.. Ser det ligger noen ute med ACC, men ikke med den lekre fargekomboen til bilen i hovedinnlegget. Dog er ACC viktigere enn brune seter! Endret 19 timer siden av Pettersc
laffe Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Vet ikke helt om mangelen på ACC har så mye med halvleder mangelen å gjøre. Den kom vel fort et år etter at denne bilen var produsert. Halvleder mangelen gjorde også at feks i4 etterhvert mistet noen funksjoner, men disse hadde likevel alltid ACC inkludert i fully charged pakken. Mangelen på ACC (tror jeg) har nok mere med at disse bilene sjelden hadde fine kampanjer som "fully charged", som du fikk på feks iX3 og I4 der det mest nødvendige utstyr var inkludert, slik at kjøpere av 3- og 5-serie på denne tiden ofte måtte prioritere litt hardere om man ville holde bilprisen på et akseptabelt nivå. En bekjent hadde en 330e xDrive fra samme tid som firmabil og den gikk uten store problemer fram til rundt 140 000km, men da tok ett av hybridbatteriene kvelden. Mitt inntrykk er at de er ganske driftsikre, men at kostnaden kan bli høy om du har uflaks og får tilsvarende trøbbel. Så maskinskadeforsikring er kanskje ikke dumt når bil garantien går ut. Her er et fint eksempel som også har en lekker fargekombo og i tillegg har acc, komfort seter med minne og bedre stereo enn den i Vangsnes: https://www.finn.no/455924171 Endret 17 timer siden av laffe Lars89 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 12 timer siden, laffe skrev: Vet ikke helt om mangelen på ACC har så mye med halvleder mangelen å gjøre. Den kom vel fort et år etter at denne bilen var produsert. Halvleder mangelen gjorde også at feks i4 etterhvert mistet noen funksjoner, men disse hadde likevel alltid ACC inkludert i fully charged pakken. Mangelen på ACC (tror jeg) har nok mere med at disse bilene sjelden hadde fine kampanjer som "fully charged", som du fikk på feks iX3 og I4 der det mest nødvendige utstyr var inkludert, slik at kjøpere av 3- og 5-serie på denne tiden ofte måtte prioritere litt hardere om man ville holde bilprisen på et akseptabelt nivå. Jo det var en begrensning på ACC som følge av halvleder mangel. Jeg var selv hos Bavaria å spekka meg en G30 545e da jeg vurdere å bytte ut min daværende G30 540d i en slik bil. Jeg fikk den gang fortalt av selger at om jeg valgte ACC så var det rett og slett usikkert når bilen ville bli produsert. De hadde en begrensing på dette på G30/31 i denne perioden. Han skyldte på internasjonal mangel av halvlededere. Det forklarer jo også hvorfor så få G30/31 fra 2021-2022 har ACC. Tviler på at det i denne perioden kun var folk som ikke var interessert i ACC som bestilte ny 5-serie 😂
Saltkjelen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden i4 beholdt en del funksjoner (som ACC) ettersom BMW prioriterte denne pga. nyhetseffekten modellen da hadde. Likevel ble det enkelte mindre bortfall på i4 også etter hvert. Å kjøpe en BMW fra 2021-2022 kan innebære en del rare kombinasjoner med utstyr. Bortfall av setefunksjoner, iDrive-touch, sparkeåpning av bakluke, radar etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå