Ove67 Skrevet Juni 15 Forfatter Skrevet Juni 15 Bilen har faktisk innebygd dashcam (vanskelig å ta bilde av med alle refleksene). Men jeg har ikke helt skjønt hvordan den brukes. Bilen kan ta opp 40 s fra kameraene, men da jeg testet dette ved å legge et håndkle foran dashkameraet, tok den opp foran bilen likegodt. Bruker jo da kameraet i grillen. Så da vet jeg ikke når eller om dette kameraet noen gang brukes...? Jeg kan altså manuelt starte et 40 s opptak og bilen skal visst selv starte opptak "ved en ulykke". Men pokker - jeg vil jo ha kontinuerlig opptak og så selv lagre de siste minuttene når en situasjon har oppstått. Noen som kan oppklare hvordan kamera og opptak fungerer?
Ove67 Skrevet Juni 15 Forfatter Skrevet Juni 15 (OT: er det virkelig ingen mulighet å slette egne innlegg? Ble masse tull og jeg postet samme innlegg fire ganger)
Saltkjelen Skrevet Juni 15 Skrevet Juni 15 Du har bare postet ett innlegg pluss det siste her nå? Men nei, du kan ikke slette innlegg (om det blir kluss kan du rapportere innlegget så vi kan slette det), men du kan jo redigere innlegget ditt så mange ganger du vil. Kameraene fungerer dessverre ikke helt slikt du ønsker. BMW skulle virkelig hatt en sentry mode ala Tesla, men her ligger dessverre BMW flere år bakpå og er en skikkelig kvasiløsning til sammenligning. Kameraene som brukes i forbindelse med Drive Recorder er frontkamera, bakkamera og speilkameraene. De i frontruten er KAFAS og kjøreassistentkameraer, og har ikke noe med Drive Recorder å gjøre. Drive Recorder er kun kameraer som tar opp inntil 20 sekunder før og 20 sekunder etter du har manuelt aktivert det eller bilen selv har aktivert det som følge av f.eks en kollisjon. fupsaker, Ron Jeremy og Ove67 reagerte på dette 3
Ove67 Skrevet Juni 16 Forfatter Skrevet Juni 16 7 hours ago, Saltkjelen said: Du har bare postet ett innlegg pluss det siste her nå? Men nei, du kan ikke slette innlegg (om det blir kluss kan du rapportere innlegget så vi kan slette det), men du kan jo redigere innlegget ditt så mange ganger du vil. Igår var det fire innlegg i tillegg, men de forsvant....?
Ove67 Skrevet Søndag kl. 12:11 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:11 On 6/14/2026 at 7:29 PM, Marius2002 said: Gratulerer med kul bil i en knalltøff farge Lading er ingen problem og bilen er gjerne klar før du er. Et tips er å lade når man kan og ikke når man må. Altså er du på 40% og du stopper for en matbit, toalettbesøk, strekk eller hva det måtte være - lad samtidig. Som fersk elbileier tar jeg gjerne noen tips om lading på langtur. BMW charging-kort (det har jeg, fulgte med - og har abonnement), Ionity? Elton-appen? Elbilforeningen og ladebrikke? Bør jeg ha alt dette? Sikkert ikke - og det er jo abonnementutgifter på hver løsning så vidt jeg har forstått. Men tar gjerne tips om hva jeg bør ha. Bryr meg ærlig talt ikke hvor mye lading på langtur koster - man sparer så mye i hverdagen med hjemmelading og Norgespris. På travle utfartsdager, typisk i fellesferien, er det som du sier lurt å planlegge lading tidligere enn man strengt tatt trenger. F.eks. planlegge lading når man er rundt 40%. Da kan man lett kjøre til neste hvis det er kø. Det er verre hvis man er på 12%.... Stusser derfor litt over at det høyeste batterinivå man kan legge inn ladeplanen i bilen, er 25%. Nå skjønner jeg riktignok ikke helt hvordan denne virker. Den stod på 10% som default, men da jeg kjørte hjem fra Belgia mener jeg å huske at navigasjonen la opp til lading lenge før batteriet var 10%.
Marius2002 Skrevet Søndag kl. 14:06 Skrevet Søndag kl. 14:06 Ladingen er mest effektiv mellom 20-80%. Og det er kanskje det en burde satse på, men likevel har det hjulpet oss å bare plugge inn ladern om en likevel skal stoppe. Det høyeste jeg har plugget i var 64% og det laveste 8%. Har brukt å ladet mellom 20-40%, da det som regel har passet med pausene vi har tatt
Lars89 Skrevet Søndag kl. 14:35 Skrevet Søndag kl. 14:35 Kommer langt med bankkort og Tesla-app. Som du sier har det mindre å si med utgifter på langtur. Da vil man bare komme seg videre. Synd at det finnes så mange løsninger for rabatter og betaling. Det burde bare vært kortbetaling fra begynnelsen. Ove67 og Marius2002 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå