Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min E61 lci er utstyrt med adaptive lys med automatiske langlys og bixenon

i dag står det Biltema xenonpærer i trur jeg.

jeg opplever lyset veldig dårlig.  Får disse bilene godt lys med skikkelige pærer? 

vil det funke med ledbar og automatiske langlys?  Tips til plassering av en slik? Ser noen har bak grillen, men da må vel hele støtfangeren tas av for montering? 

Skrevet

Xenon pærer blir dårligere over tid. Kan vurdere å bytte de ut med noe nytt

Bak grillen, avhengig hvor så kan du kanskje når stedet uten å ta av  fangeren men litt demontering må alltid til. Ekstralys vil man ha så høyt som mulig men siden jeg ville ikke ødelegge for mye av utseende har jeg montert den under skiltet. 

Mener på E-series at adaptiv er bare svinging av selve lyset til høyre og venstre, ikke noe matrix funksjon som blender ut deler. I dette tilfelle kan bruke vanlig rele og ta styrestrøm fra blå ledning.

Skrevet
5 minutter siden, mr.pingu skrev:

Xenon pærer blir dårligere over tid. Kan vurdere å bytte de ut med noe nytt

Bak grillen, avhengig hvor så kan du kanskje når stedet uten å ta av  fangeren men litt demontering må alltid til. Ekstralys vil man ha så høyt som mulig men siden jeg ville ikke ødelegge for mye av utseende har jeg montert den under skiltet. 

Mener på E-series at adaptiv er bare svinging av selve lyset til høyre og venstre, ikke noe matrix funksjon som blender ut deler. I dette tilfelle kan bruke vanlig rele og ta styrestrøm fra blå ledning.

Det stemmer. Lyktene svinger (egentlig ganske praktisks) også er det automatisk dimming av langlys. 

hadde e39 før denne og den hadde bedre lys med xenon nærlys og halogen langlys.  Er litt usikker på hvor effektivt bixenon er.  Men klart, pærene taper seg sikkert litt med tiden.  

Men er det verdt å kjøpe de svindyre pærene som skryter av 200% lys lurer jeg litt på

Skrevet

Måtte ty til biltema xenonpære på min e39 i vinter når ene nightbreaker pæra ga opp pga dårlig sokkel. 

lysbildet ble helt forferdelig ujevnt å lyser veldig mye dårligere. 
 Å jeg har kun biltema i venstre lykt og forskjellen er enorm.

blir nå satt inn nye nightbreaker pærer igjen

Skrevet

E6X-lyktene med bi-xenon er dårlige på fjernlys (tidlige bi-xenon er som regel det. For mye "flood" og for lite "spot"), men skal være ok på nær. Jeg kjørte med noen Morimoto 6000k pærer i min. (samme som jeg kjører i F10 nå). Det er prisgunstige men gode pærer, og jeg opplevde lyset som ganske bra.

Skrevet (endret)

Satt i LED pærer på min E60 med LCI lykter og det ble natt og dag! ..ligger innlegg om det her.

Endret av Reef89
Skrevet

Jeg har E70 (X5) og de bruker jo i prinsippet nøyaktig samme lykteteknologi som E6x. Og for min del så ble det ikke noe særlig bedre med LED pærer i hovedlyktene. Det er helt greit, men ganske dårlig sammenlignet med dagens LED lykter.

Så det finnes jo selvsagt alternativer for å fikse dårlig lysutbytte fra lyktene.

- Det ene er jo at man skifter reflektorer/linser og evt lykteglass.

- Det andre er å bare pøse på med ekstralys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...