Gå til innhold

Øyvind L.

Medlem
  • Innholdsteller

    5142
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Øyvind L. vant dagen sist August 16

Øyvind L. hadde mest likt innhold!

3 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Agder
  • Interesser:
    TRF Performance Tuning distributør.
  • Kjøretøy
    F31 335d, E30M3(S54).

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har du sjekket om pumpa i tanken gir riktig trykk? Den skal vel gi 5-6 bar..
  2. Hvis det er en G01 så skal den ha ATF 3+.
  3. Få tak i noen som har nyere versjon av ISTA. Da kan du sjekke strekk i register via diagnose. Hvis det er register du er bekymret for.
  4. Jeg fikk flashet en F11 525d fra 2012(tror den var 2012) med Esys og da forsvant den feilkoden. På nyere enn 2022 kjenner jeg ikke til så der har du sikkert rett.
  5. Et tegn på billig tuning. Seriøs tuning så får man ikke den feilkoden. Mener du får den vekk hvis du flasher DME med ISTA eller Esys med original software.
  6. Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :)
  7. Autodoc selger ALTE.. Prisen er 1/4 av LEMFÖRDER som regnes som et premium merke... Så hva kan man forvente...
  8. Er slutt på at man sveier fast forsterkninger til bakstillingen. Nå limer man de med karosseri lim. Mye mindre jobb enn hvis man må sveise.
  9. Øyvind L.

    Service

    Så var det å ha mot til å borret et hull i fordelingskassa da.. Hahah. Kjenner jeg får svetteperle i panna bare av å se den filmen. hahahaha. Men ja det er noe jeg absolutt har vurdert å borre inn. ALLE buder hatt det. Ser også at de klarer å suge ut 4-5dl olje, men jeg skjønner ikke hvordan de klarer et. Kassa på min 335d er sykt kompakt inne. Jeg brukte en 6mm pnaumatikk slange, men den butter i mot over alt uansett hvilke vinkel jeg stapper den inn fra.
  10. Øyvind L.

    Service

    Slik så olja på fordelingskassa ut på min F31 335d etter 183 tusen km.. Absolutt vert å bytte, men på min fikk jeg sugd ut ca 2,5dl til slutt så kommer til å gjøre det et par ganger før jeg er fornøyd. Er jo ikke noe tappeplugg.
  11. Finner det dokumentet i Newtis..
  12. Er vel for dyr og kanskje flere å flere vil ha batteribil. Og den er ikke original. Jeg hadde vertfall styrt unna trimma M bil.
  13. Sett på den gamle da. Se hva som skjer.. Eller koble aktuator vekk fra innsuget. Hva skjer da? Og swirl flaps skulle du bare ha fjernet. Jeg hadde faktisk tatt meg jobben med å fjernet de hadde jeg vært deg. Er bare trøbbel og negative ting med de.
  14. Når du sier komplett innsug! Er det inkludert ny aktuator også?
  15. Hvis DPF er tett så kan det renses. Er firmaer i Norge som gjør det ganske mye billigere enn å kjøpe nytt. Jeg hadde et firma i Lyngdal i Agder til å rense mitt for noen uker siden. Kostet 4500kr. Tok 3 timer og det blir nesten som nytt. 13mbar mottrykk etter rens. Hvis du har N47 motor så er det ganske greit. Har du N57 og xdrive så er det litt mer plunder. Litt trangere da. Og som nevnt over så må du fortelle bilen at du har satt i nytt DPF. Trenger ikke kode, men må registreres.
×
×
  • Opprett ny...