Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Jeg tror folk rett og slett bare må akseptere at folk har forskjellig smak, ønsker og preferanser for biler, uten at man på død og liv må tillegge noen en "klubb" eller kategorisere hverandre på annet vis. Noen starter å polere tverrfløyta i det de får se en Powerflex-foring til en E30 eller en amerikansk bil i retning norske rednecks, mens andre har bilentusiasmen på en helt annen side av skalaen. Lev med det og vær fornøyd at du har din form for bilentusiasme, og det beste av alt - kommer man over noe man ikke liker eller bryr seg om - bla videre. Man trenger liksom ikke etterstrebe å være skoleeksempel på en uføretrygda redneck som må kommentere alt en ikke liker.
  2. Startknappen sitter bare klipset på. Her brukte jeg en klump butylbånd som jeg klistret på så det fikk godt feste i knappen og nappet til. Ny knapp klipses dermed bare på. Jeg er usikker på hvordan de blå detaljene sitter siden jeg har den nye girvelgeren, men i all hovedsak tenker jeg de klipses av uten at du tar av girspaken. Må du av med spaken, må du sørge for at bilen blir strømløs, da den flate ledningen bak enkelt kommer nær og kortsluttes om denne kommer nær metallet som girspaken sitter i.
  3. Repset start/stopp-knapp: 61319475062 (du får med både "start stop" og "start engine stop"-knapp Repset girspak (sølvdetaljer): 61315A44122
  4. @Skulebollen Ja, ca. 30 000,- for bakre og fremre glass, LED-moduler og ledningsnett. Det blir jo en kostbar greie, med mindre man ikke er så "heldig" at man er i den situasjonen at dagens glass har eksplodert.
  5. Har en X5 jeg vurderer selv om dagen som også mangler Sky Lounge og B&W, noe som har resultert i timeslange studier for ettermontering. Det er faktisk ganske simpelt å ettermontere begge deler. Delekosten er dessverre noget høy for hver av dem, men absolutt mulig om man virkelig vil. Vi trenger litt X5 vrak nå..
  6. @Skulebollen Vakkert! Og så full merinoskinn også. Nam!
  7. Tenk så mye du kunne giret med en Peterbilt med 18-trinns manuell girkasse da!
  8. Av en eller annen grunn tenker jeg umiddelbart på @Fredrik 90 med en gang jeg ser denne animeringen her. https://www.facebook.com/reel/560050926884459
  9. iDrive 9 er ikke et tema for i4. Det enkleste du kan se er bunnlinjen som har "climate menu" i midten på iDrive 8 og andre hurtigsymboler i 8.5. iDrive 8: iDrive 8.5:
  10. Artig kombinasjon - spesielt at det er snakk om alle mulige utgaver linet opp samtidig. Hhv. LCI uten M-sport, pre-LCI uten M-sport, LCI med M-sport og til slutt pre-LCI uten M-sport.
  11. Et par knepp opp på luftfjæringen, så er vi der!
  12. @Dusy Ja, det er dyrt å henge på forum!
  13. Hmm. Nei, det kan fort bli et sammensurium. Alle fire- og sekssylindrede motorer oppgis som 48v mild hybrid i pressemeldingen, men at det kan være noen markedsforskjeller. Jeg tipper i alle fall at en Euro-bil garantert har det, og at det heller er markeder som USA og tilsvarende som (muligens) kan slippe unna.
  14. 530d fikk 48v mild hybrid allerede ved LCI 07/2020. Forskjeller i vekt og utslipp er nok utelukkende på grunn av felg/dekkstørrelse og utstyrsvarianter.
  15. @Skulebollen Bilen er produsert 28. september 2022 (G3x skifter årsmodell måned 07) og er derfor en 2023. Bilen har også P (=2023) som nr. 10 i VIN som verifiserer og bekrefter dette. Ja, det er kun to års fabrikkgaranti fra BMW som gjelder world wide. På norsksolgte biler er de tre påfølgende årene en norsk garanti som kun kan benyttes i Norge. Hva gjelder nybilpris, blir det vel riktig at du benytter 2022 prislisten.
  16. Denne støtter jeg faktisk fullt ut. Tenk at vi har kommet dit at iX er høydepunktet i modellsortimentet. På en annen side er faktisk ikke iX LCI med M-sport, 23" hjul, M-stoler, rundt ratt uten rød stripe, ekte Bowers & Wilkins og iDrive-kontroller så halvgalt. Faktisk det mest BMWete vi kan velge oss i dag.
  17. Jeg tør påberope meg at en 48x148 med hjul er langt mer linjelekker og sexy enn det rabbelet vi ser her.
  18. Absolutt. At G60 isolert sett er et såpestykke hva former gjelder, gjør ikke akkurat saken bedre med den intetsigende wannabe Neue Klasse fronten. Snakk om tap av klasse og stil fra foregående generasjoner.
  19. G60 med Neue Klasse front er som snytt ut av nesa på en gammel Mitsubishi.. (...og det er ikke positivt)
  20. Det er tidlig, men ikke ukjent. Spesielt X-serie og modeller i USA har vel ofte skiftet modellår måned 03 ved flere anledninger. Det fine nå er imidlertid at dette identifiseres med VIN i og med at det er så mye forskjeller ute og går.
  21. Bet meg merke i denne også. Mulig biler i Tyrkia selges med dette intervallet? Uansett er det jo bemerkelsesverdig at BMW niholder på 30 000km intervall, men åpenbart kan tilby et kortere intervall i andre markeder. Ettersom BMW er på desperat pengejakt om dagen, burde de absolutt gått ned til tilsvarende intervall for våre biler også slik at de fikk boostet servicemarkedet litt.
  22. R som nr. 10 i VIN = 2024. G20/G21/G80/G81/G22/G23/G82/G83/G26 skiftet modellår (MY) til 2024 på produksjon fra og med 03/2023. Årsmodellen varte frem til 07/2024 da MY2025 startet.
  23. Tyrkisk bil. Tyrkia har avgifter på motorvolum, slik at bilene her fikk 1,6 liter fremfor 2 liter.
  24. Du får prutet en bruktbil fra kr. 440 000,- til 375 000,-, men forventer likevel at selger skal utbedre feil og mangler som ofte følger av normal slitasje og elde. Når du kjøper en bruktbil som dette, må du være forberedt på at ikke alt er som nytt og at du før eller siden vil få kostnader på ting og tang. Her tenker i alle fall jeg du er urimelig.
  25. Den er superenkel å dra av. Enten etter at bilen har stått i sola litt eller med en hårføner. Det setter seg heller ikke særlig med limrester igjen, men eventuelle limrester tar du med sitrusrens eller label off fra Biltema.
×
×
  • Opprett ny...