Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19655
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Hva anbefales til skikkelig nedvask etter vinteren? Denne ser jo ut til å være effektiv: https://bilpleiekongen.no/produkt/washking-citrus-forvasksape/ Men så har vi jo @Joaroes variant (?) her: https://thelabs.no/collections/shampo-skum/products/shiny-garage-citrus-pre-cleaner?variant=45634273575074 Ut fra produktbeskrivelsen ser det ut til at Washking sin er hakket hvassere. Noen med erfaring?
  2. Kjørte bak en E60 Alpina 550d i går 🤓
  3. O jävlar.. Tåkelys er jo i og for seg greit nok siden dette originalt ble levert på en 4-serie (de burde dog vært plassert et hakk lenger ned i fangeren, spør du meg), men de vertikale der tok jo kaka. 😂 Ja, det er ikke utenkelig. Jeg har dog fortsatt ikke fått forespørsel om delenummeret på M60-emblem. 😅
  4. Sagaen fortsetter.
  5. Pre-LCI vs. LCI. Det levner i mine øyne liten tvil om at dette er en forbedring, i alle fall.
  6. Jeg opplevde at 3500kg hengervekt var det beste salgsargumentet når jeg solgte vår tidligere E70, og de som tok kontakt fremhevet at hengervekt var det avgjørende for at de vurderte bilen. Jeg tar meg selv i å bla vekk 2700kg-bilene selv når jeg glaner etter X5. Det er ikke sikkert hengervekten er avgjørende nå på første- og andregangskjøperne, men jeg tror det gjør seg desto mer gjeldende når bilen begynner å trekke på årene.
  7. @GtiGtr Når sant skal sies er jo ikke en hest det verste å slekte på. 😅
  8. Herlig reisebrev, som vanlig! Skjønner godt at dere trives over dammen og at dere reiser dit flere ganger.
  9. Det blir smakfulle oppgraderinger, Fredrik! De flytende senterkoppene passer, men husk at OCDen får seg en liten knekk med tanke på M-merket. Du får gi meg en lyd neste gang du er i Oslo-området, så skal jeg bytte krystalldelene for deg.
  10. Ikke verst å kjøre sommerbil midtvinters! 6eren ser jo ny ut i lakken.
  11. De originale gummimattene er grusomme og blir gule. De ville jeg kastet på dynga først som sist og heller kjørt med velour året rundt - alternativt gått for noen uoriginale, sorte gummimatter. Ja, jeg har Wokeby med ekstra bagasjeplass bak. Anbefales!
  12. Fra fabrikk medfølger velourmatter foran og bak samt gummimatter foran og bak.
  13. @Markus E30 Ser den står oppført med "Upholstery code 0169", som er "Nutria".
  14. Det var nok en klok avgjørelse. Da er det bare å få fikset skavankene og satse på at bilen lever til forventningene.
  15. Jeg snakker ikke om design, men finish (materialer). Der er G6x begredelig. Ellers enig i at G61/G99 ikke er det verste å hvile øynene på.
  16. Men samtidig er det tydelig at bilene slekter på hverandre. Fin evolusjon.
  17. Har selv kikket på bilen i dag, og konkluderer nok med at jeg er positivt overrasket. Ikke fordi produktet nødvendigvis gir en wow-faktor, men fordi forventningene til bilen i utgangspunktet var laber. Sett opp mot for eksempel G60/G61, fremstår bilen bra (bedre) finishmessig. Rattet og knapper med haptic feedback er heslig. Designet og proporsjoner er i og for seg fine, men jeg frykter det blir fort blir kjedelig. Detaljer fremstår som litt «2D», noe som får bilen til å se litt plain/lite påkostet ut.
  18. Det er i alle fall et solid designmessig løft å illustrere en bred grill!
  19. Pent! Harmonerer fint med LED lyktene ellers.
  20. En stykk mindre E63 på norske veier. Heldigvis ingen dødsulykke! https://www.rb.no/melding-om-frontulykke/s/5-43-2689441
  21. Jeg tenker også at prisen er for høy. Her er vi langt inne i facelift land. Til sammenligning: https://www.finn.no/mobility/item/453386151 https://www.finn.no/mobility/item/429693469?ci=2
×
×
  • Opprett ny...