Gå til innhold

sondre

Medlem
  • Innholdsteller

    1044
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lommedalen
  • Kjøretøy
    F34 320d GT xDrive 2017

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sondre's Achievements

  1. Det er forresten ingen symptomer på at noe er galt med. lyktene, de justerer seg ned og opp når jeg starter, fjernlys, nærlys og alt det der fungerer, håper det er kabel, kanskje ta meg en tur til Jensen Auto i Oslo, har vært fornøyd med dem før...
  2. Enig det, men trykket fra vaskemaskin er veldig kraftig vil nok trenge lenger inn og flere steder enn når jeg vasker selv i plussgrader, og det er alltid rett etter vask i maskin i kuldegrader feilen har kommet og nå til sist i vinter kommet for å bli. Men tror ikke jeg orker å fikle med kabler selv, ny lykt er jo 20k om ikke mer...💵 EDIT: det var mer, nærmere 25k
  3. Mmmmm ja, enten der eller i noe kabling/kontakt som er "sårbar" for fukt/vann ved børsteløs vask av bil i maskin når det er kuldegrader (aldri blitt feil etter håndvask/høytrykk).
  4. Er ikke koblet til nå, men fikk også denne feilmeldingen når jeg leste av i går (men har valgt å ignorere den i første omgang 🫣:
  5. Er ikke god på slike diagram, men dette du tenker på @Otis? Jeg er redd det er kabling ja, tips til verksted i Oslo/akershus ++ som er flinke på slikt?
  6. Feilmelding er den samme som sist: "Rear left ride height sensor: sensor signal measured voltage below 0.5 V" Jeg byttet sensor bak i august 2024, og da forsvant feilmeldingen. Jeg kjørte bilen gjennom en børsteløs vask i vinter og da kom den tilbake, og har siden vært konstant tilstede. Jeg byttet i går både sensor og stag, men som jeg hadde en mistanke om så gjorde ikke det susen denne gangen. Står på feilmeldingen i ISTA+ under Action in service: "Check for short circuit and line sidconnection on line between ICM and ride height sensor" Med det blotte øye ser jeg intenting gale med det jeg kan se av kabler, men siden jeg tok understellsbehandling i vinter så det jo også litt vanskelig å se. Kan det være en sikring som jeg bør sjekke? Så er jo spørsmålet om hvordan sjekke kabler mello, ICM og sensor, noen som har noen tips der, jeg kan jo ohme om jeg vet hvor, eller er det bare kast einn håndkle å få den på verksted? Har prøvd å se foran forhjul og lykt i inspeksjonsluken der, men vet ikke om det er riktig sted. Bilder fra inspeksjonsluke hjulbuer foran (et bilde kan være bak ved sensor):
  7. Ser ut som om Santander, nå Avida (som har kjøpt opp Kort av Santander) ikke lenger har 4 % på drivstoff - skal dobbelsjekke opp med kundeservice, stemmer det så må jeg motvillig bli kunde av DnB igjen...
  8. Ja meldte meg inn der også, og fikk samtidig 50 dager med 50 øre extra rabatt.
  9. Brukt Shell + Trumf + Santander i mange år, men som du sier slutt nå og derfor mtp. de bensinstasjonene som ligger i nærhet til jobb og hjem så er det Circle K + Coop + Santander som gjelder for meg. Bruker ikke bilen så mye at jeg kommer over 2k grensa i året, og er 99,9 % bare drivstoff som handles. Bruker andre kreditkort til andre ting, Ikano som gir rabatt på dagligvarer, Morrow på all netthandel, Norwegian når Morrow er makset ut på bonus (2k). Er en gjærrig faen 🤣
  10. ** Det gis ikke Trumf-bonus hos Esso ved betaling med kredittkort, heller ikke i kombinasjon med Trumf-kort. https://www.trumf.no/fordeler/esso/
  11. Godt innlegg, jeg bruker forresten Santander/Avida kredittkort, som gir 4 % rabatt på dristoff (alle kjeder), i tilegg er jeg Obos medlem på 38 øre eller enda bedre Coop med 45 øre pr liter i tilegg til kreditkort rabatten. Blir aldri noe DNB på meg etter at de fucka opp Sbanken (gikk til Skandia banken for over 20 år siden for å slippe unna DNB) og "tvang" meg over til Obos banken og Nordnet.
  12. Det er min tanke også, en gang i blandt, det blir jo noe småkjøring nå og da...
  13. Har akkurat måttet bytte dieselpusher fra Shell, da Trumf rabatten der ble borte. Av de selskapene med rabattavtaler som da gir best pris for meg i nærheten er da Circkle K Shell hadde ikke V-power diesel på mine vanlige stasjoner, så der var det ikke noe valg å vurdere, men lokale Circle K har Miles+ i tillegg til "vanlig" diesel. Er det verdt den ekstra kronen pr liter å gå for Miles+ eller er det bare lureri og markedsføring for å sope inn mer gryn. Jeg har en B47 diesel.
  14. 🤣Nå har jeg falt av lasset for lenge siden 🤪
  15. Mekaniker på Bilia verksted sa det var 2G når jeg spurte.
×
×
  • Opprett ny...