-
Innholdsteller
157 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om teerex
- For øyeblikket Viser emne: «RPA initialising» kommer opp når jeg skal sjekke dekktrykk
- Bursdag 02/08/1965
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Harstad
-
Kjøretøy
X5 30d E70 2013
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
teerex's Achievements
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Min 2009 E70 og livet med den
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Min 2009 E70 og livet med den
-
Biltema har modelltilpasset viskersett til noen BMW-modeller til kr 299. Er veldig fornøyd med dem. Men muligens ikke samme til f.eks. E70 og E70 LCI (de passer til E70 fra 2011-2013). Men derimot E71 alle årganger. Rart, skulle jo tro at E70 og E71 var likt i så måte? Tror kanskje at dette er bare tull 😄 Art.nr. 58-493 leveres med feste for BMW X5 (E70) 10/2011–06/2013, BMW X6 (E71, E72) 05/2008–06/2014. OEM nr. 61610038893 Og hva betyr "nonexchangeable retrospectively" i denne sammenhengen på realoem? At det gamle nummeret ikke passer på nyere biler, eller at det nye nummeret ikke passer på eldre biler? Sånn uten videre iallefall. Kjekt å vite ☺️
-
Finner ikke MS70 men antar det er denne under her du mener? Apropos batteribytte: Kan det være en fordel å ikke gjøre bilen strømløs under batteribytte? Dvs. koble på strømforsyning eller et MC-batteri der foran? Isåfall må man jo være temmelig forsiktig der bak og ikke lage noen kortslutning.... ☺️ Og uansett ha sikring mellom evt. batteri og terminaler foran, hvis man kobler på et batteri da. Har jo lest at bl.a. FRM ikke er så begeistra for strømløshet, men det er kanskje overdreven bekymring. Skal ikke skifte batteri nå, det gamle (originale) 105 Ah er bare 12 år gammelt så det holder nok noen år til 😄 Men man vet jo aldri når...
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Min 2009 E70 og livet med den
-
teerex begynte å følge F11 vann inn i bil , Min 2009 E70 og livet med den , Mykere demping og 4 andre
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Min 2009 E70 og livet med den
-
Ja setter på 22-23 grader, Auto og Soft i starten iallefall. Og på Medium etterhvert hvis det trengs noe ekstra men det er ikke så ofte. Som regel fort tilbake på Soft igjen. Er overhodet ikke vant til 30 blå, her er 10-12 blå regnet som svinkaldt, iallefall ved småkjøring lokalt. Kaldeste jeg har kjørt i er vel ca 25 blå på utsatte kortere strekninger. Har hverken Webasto eller Defa, foreløpig. Defa blir vel montert etterhvert. Jeg er han som kjøper inn ting og monterer 1-2 år senere (men unntak har skjedd) 😄
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Hvilken termostat anbefales til m47 motorer?
-
Christian Krogstad reagerte på et innlegg i et emne: Mykere demping
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Mykere demping
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Mykere demping
-
Ca 1500 pr. stk. fra Eurodel (kjøpte kun bak V/H). I april i fjor, begynner å bli lenge siden. Men fikk iallefall gjort litt andre ting med bilen i fjor 😄
-
Min 2013 E70 har ingen utstyrskoder for fjæring/understell av noe slag, så er nok helt standard. Heller ikke M-sport så har helt like 19" felger/dekk både foran og bak. Syns den er fin og komfortabel å kjøre. Måtte bytte en bakfjær som knakk i fjor, merket da at det ikke var noe gasstrykk i originaldemperen (ca 95k km da). Har kjøpt et par B4 (antar det er B4 iallefall) men har ikke fått montert ennå. Så blir jo spennende det da...
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Frm lighting footwell module
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Denne kan gjøre det aller meste på alle VAG, BMW og MB. Batteri, WLAN og fri oppdatering på livstid. Ikke så dyr, $130-150 (hos Kingbolen kan man "vinne" rabattkode på første kjøp), og fri frakt fra flere steder.
-
henrikh5 reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Hvis man stadig vekk kaldstarter bilen i -20° C uten motorvarmer/Webasto så har vel motoren det litt bedre med 0W-30. Men det gjør jeg aldri. Det blir sjelden kaldere enn -10 her jeg bor, og da tar jeg som regel den andre bilen uansett. Gammal Jeep med DEFA og dieselmotor av 90-talls teknologi som tåler alt uten å mukke, selv med Biltema 10W-40 ☺️ Men tviler på at det utgjør noen store forskjeller for de flestes del.
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
henrikh5 reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Tja.. en gang i året er jo ikke så hyppig. Det har jo vært anbefalt som et minimum i alle år ☺️ Bruker begge deler. Dvs. jeg og tidligere forhandler/verksted har brukt 5W-30 ifølge kvitteringer. Tok et oljeskift hos BMW-forhandler i fjor for å få stempel i boka (for motorforsikringen og evt. salg), da brukte de 0W-30. Altfor dyrt, så blir nok siste gang ☺️
-
henrikh5 reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Larssoyl reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Kvasi reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Øyvind L. reagerte på et innlegg i et emne: Den store tråden: BMW N47/N57 Registerkjede
-
Bytter hvert år, uansett om jeg kjører 4000 eller 6000 km 😄
-
Artig video som viser at på visse Febi/Iwis-deler er BMW-logo og delenummer slipt vekk.
-
Jeg syns den ser fæl ut, for å være ærlig. But each to their own, som brura sa 😄
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Noe poeng å bruke Miles+ diesel fremfor vanlig miles diesel?
-
teerex reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Er dette en god pris? 😄 https://www.finn.no/mobility/item/302658326
-
Vet ikke hvor du bor, men til Sør-Troms tar det som regel ikke mer enn en ukes tid uansett fra hvor (ja unntak skjer jo). Har bestilt litt fra Koed, Eurodel og Autodoc i løpet av de siste 2-3 årene til denne bilen. Funker som regel fjell det. Har vel 5-6 års erfaring med Eurodel og Autodoc.
-
Denne akslingen er designet nettopp for å løse problemet med havari på mellomakslingen pga. for korte splines med slakk og/eller slitasje på kryss. Som da har vært problemet på originale akslinger, og kan forårsake kjedelige følgeskader.