Gå til innhold

teerex

Medlem
  • Innholdsteller

    194
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om teerex

  • Bursdag 02/08/1965

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Harstad
  • Kjøretøy
    X5 E70 30d 2013

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. På youtube finner du 1001 snutter om emnet N47 (og forsåvidt N57) timing chain steuerkette osv. Motorer som har fått hyppige oljeskift isteden for BMW's longlife intervaller mesteparten av livet holder kanskje litt lengre. Som kjent er registerkjedet bak på motoren, istedenfor det mere normale foran. Sånn at bytte blir straks mere utfordrende/dyrt. Men mye billigere enn om kjedet ryker da. Plastdeler fra kjedeguidene kan også samle seg i oljesilen og etterhvert redusere oljetrykket. Noe som gjerne går ut over veiv/rådelagre.
  2. Dukker stadig opp snutter om CP4 disaster kit på N57:
  3. Ser ut som mye bil for penga iallefall. Over 5 meter lang og knapt nok innkjørt 😄
  4. 60 Ah foran og 90 Ah bak eller noe slikt?
  5. Kjært barn har mange navn, den kalles vel også N57D30T1 ? Kanskje ikke så overraskende ren hvis du har kjørt på noe mere fornuftige oljeskiftintervaller enn BMW selv bruker 😉
  6. Antar den gikk for under 10 millioner? 😄
  7. Ja hvis det er fukt i teppet så blir det vel fukt på innsiden av rutene.
  8. Fun fact: tråden ble startet 10 dager før bilen min ble produsert (mandag 1. april 2013). For ordens skyld snart 12 år siden ☺️
  9. Tror egentlig det er bilen han vil vise fram, ikke omgivelsene 😄 Iallefall ikke noe jeg hadde reagert på hvis jeg var interessert i en slik bil. Og ikke omgivelsene.... Hvis en bil krever spesielle omgivelser for å se fin ut, så tror jeg at jeg hadde stått over uansett 😄 Men i mine øyne er bildene helt utmerket for å presentere bilen.
  10. Bra å bli minnet på at jeg kjøpte et deksel for over 3 år siden, i manko av 3D printer. Kanskje på tide å montere 😄 Kostet ca $50 på ebay inkl. frakt og VAT, da kursen var under 9 kroner.
  11. Krever et spesialverktøy, samt en god porsjon nøyaktighet og renslighet for å bytte pumpe. Ikke minst er det relativt trangt, verktøyet skrus jo inn i bakkant av motor. Kanskje lurt ta i forbindelse med innsug av.
  12. Denne E70 havarerte med metallspon i pumpa, men ble solgt på timen. Noen har nok gjort et bra kjøp der vil jeg tro 😄 https://www.finn.no/mobility/item/318861161 Denne E70 har kjørt langt, 437k km. Hadde tydeligvis pumpehavari i fjor som er utbedret, samt naturligvis nytt kamkjede. https://www.finn.no/mobility/item/388310213 Interessant med prevention-kit, men inntil videre tror jeg at jeg fyller den skvetten 2-takts olje ved hver fylling. Nytt dieselfilter hos Sulland i fjor. Lav km-stand og lite bruk for tiden, samt motor og drivverksforsikring så bør det gå bra en god stund.
  13. Det sies at en årsak er hvis man kjører for lenge med nesten tom tank. Da kan lavtrykkspumpa suge luft, og det er ikke bra for høytrykkspumpa. Gjør man dette om sommeren kan vel også temperaturen på dieselen bli for høy, siden den går i retur til tanken. Ellers har det vært mye snakk om dårligere dieselkvalitet i USA som medvirkende årsak til mange havarier der. Vanligvis er kvaliteten bedre her i landet.
  14. Denne ganske nye snutten er jo verd å se. Er vel et kit fra Whitbread ifølge linken.
  15. Litt rart, det sitter jo ingen og ruser på de andre bildene med samme turtall 😄 Tipper turtelleren står slik når tenninga er på? Ellers ser den jo ferdigrusta ut både her og der under lakken....
×
×
  • Opprett ny...