Gå til innhold

teerex

Medlem
  • Innholdsteller

    232
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om teerex

  • Bursdag 02/08/1965

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Harstad
  • Kjøretøy
    X5 E70 30d 2013

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

teerex's Achievements

  1. Bare å kjøre på med 75W-90 for vanlige åpne differ. 75W-85 har nok med drivstoffbesparelser å gjøre, men knapt målbart.
  2. Mulig at oppgitt vekt er med laveste mulige utstyrsnivå og 18" felger. Men bør jo være kjøreklar med full tank.
  3. Veier det så mye altså? 😃 Ja da er jeg veldig fornøyd med min 5-seter med tett tak. I vognkortet står det 2075 kg egenvekt uten fører, men det må jo være tørrvekt? For vekta på trafikkstasjonen viser 2190 kg med full tank uten meg på vekta. Samt hengerfeste og 15-20 kg basskasse der bak (og uten reservehjul som vel ikke mange har uansett). Får ta en 90 hesters omprogrammering og en tur på autobahn en vakker dag. Har aldri vært borti noe høyere enn 110-soner og knapt nok det (har bare hatt lappen siden Bobbysocks vant MGP )
  4. Tja hvorfor det egentlig? Jeg har ikke noe utpreget behov for å sitte å stirre opp i himmelen mens jeg kjører. Kupeen er relativt lys fra før av, med lyse seter og lyst taktrekk. Og jeg slipper å tenke på evt. lekkasjer og andre feil som kan oppstå med panoramataket. Og det veier sikkert mere enn ståltaket. En vinn-vinn situasjon for meg der altså Har heller ikke soft close eller comfort access som også kan bli feil med. Og har helt vanlig fjæring uten noe som helst elektronikk, hydraulikk eller pneumatikk som kan skape krøll eller relativt kostbare dele- og reparasjonsutgifter. Har vært vant til billig bilhold, og håper å kunne fortsette med det til tross for valget av E70. Men det er sikkert nok av andre ting som kan feile på en slik bil med den gode gamle N57-motoren
  5. Er glad for tett tak på min iallefall
  6. Jeg har jo en ribbet utgave så det var ekstrautstyr for bare ca. 200k. Ikke allverden for en BMW ettersom jeg forstår Det var jo enkelt å doble den summen for de som ønsket det. Første eier hadde krysset av på mye småtteri (som f.eks. røykepakke 💀 ), men DAB+ til drøyt 4k klarte han ikke å velge
  7. Tusen takk, fikk til og med lastet den ned der
  8. Min 2013 E70 er tydeligvis for gammel til å kunne kjøpe kartoppdatering på Connected Drive Store https://www.bmw.no/no/shop/ls/cp/connected-drive Men det er jo ikke noe problem da ☺️
  9. Kanskje samme framgangsmåte som på min 2013 E70. Lastet ned (og betalte) kart og Lifetime FSC i vinter men har ikke kommet lengre 😄 Så overføre til korrekt formatert og størrelse USB-stick, samt putte i korrekt USB-slot (i hanskerom for min del). Deretter følge anvisninger som følger med, eller ligger på diverse youtube-snutter. Ser ut som det snart er på tide med en oppdatering ja.... Men tydeligvis ikke samme kartfil/data til F15 som andre modeller fra ca. samme tidsrom, ifølge denne lista:
  10. Skulle gjerne ha visst hva min kostet ny i mai 2013. Bare for morro skyld. Vet jo sånn cirka.. men allikevel ikke helt eksakt
  11. Hvordan er Earthquake SWS i forhold tro? Stappet dem under setene for et par år siden. Veier ca et halvt kilo mere enn de originale.
  12. Kjørt kun ca 100.000 km i året siden 2023 😄
  13. Siden jeg nå vet eksakt hvor dreneringshullet er, så er det lettere å følge med. Og evt. stake opp ovenfra uten å ta ut den xxxxx boksen, hvis det nå skulle bli behov. Hullet er relativt langt ut mot siden, glemte å ta bilde ned der med boksen installert. Men tvilsomt at det tetter seg uten gummimuffen installert. Bestilte et inspeksjonskamera fra Amazon med fritt roterbart kamerahode via joystick, samt doble kameralinser (både forover og til siden). Det var altfor dyrt.. men sikkert kjekt å ha til ymse formål 😄
  14. Håper jeg slipper å ta det flere ganger, uansett ovenfra eller nedenfra. Føles iallefall greit å ha spadd ut over en halvkilo møkk. Nå er det såpass rent og åpent uten gummimuffa montert, så tror ikke jeg trenger å følge med der noe mere i løpet av bilens levetid. Spesielt ikke med min moderate kjørelengde pr. år. Rundet akkurat 100k km forleden 😄 Om 12 år til så er bilen 24 år, tro om den lever så lenge 😄 Men den andre bilen min (Grand Cherokee 3.1TD) er 25 år, så alt er jo mulig. Skal sjekke på førersiden der jeg fjernet muffa i fjor, kanskje muffa har en misjon. Kan alltids sette den tilbake der. Men på passasjersiden er nok løpet kjørt i så henseende. Bare det ikke medfører at kupefiltrene går fortere tett eller noe 😉
  15. Noen som har hørt om noe lignende her til lands? DDE fylt med diesel.
×
×
  • Opprett ny...