Gå til innhold

teerex

Medlem
  • Innholdsteller

    207
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om teerex

  • Bursdag 02/08/1965

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Harstad
  • Kjøretøy
    X5 E70 30d 2013

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

teerex's Achievements

  1. Snart er det 20 år siden jeg kjøpte min 2005 K1200R, den gang omtrent det raskeste man kunne kjøpe når det kom til kjapp akselerasjon. Ble noen lokale dragrace og et par seire med den også, før det gikk litt galt i 2008. Mest galt med sykkelen, ikke med meg (bare såret stolthet). Men det skal vi ikke rippe opp i her, bare ta vare på de gode minnene jeg fikk med 18.000 km på bortimot 4 somre med den ☺️4 Foto fra Night of Thunder, Evenes lufthavn i 2007 tipper jeg. Her fra dragrace på Aspelund (Finnsnes). Det nyttet ikke med Hayabusa
  2. En drøm av en 70-talls veteranklassiker, men de felgene klarer jeg ikke å venne meg til 😄 https://www.finn.no/mobility/item/346846930?ci=9
  3. Ja min er forsåvidt bortimot så lys som den kunne bli, både utvendig og innvendig. Bare grillen og "de nedre gemakker" som er sorte. Når det kommer til fullspekket utstyrsliste så kan det jo være vel og bra, i teorien. Men for slike som meg som egentlig tenker å beholde bilen til den "dør", så har jeg sett at når slike biler runder 10-15-års alder så kan div. mer eller mindre avansert ekstrautstyr medføre ubehagelige overraskelser på bankkontoen (og iallefall på to do-lista ). Så alt med måte er min tanke om det ☺️
  4. Uten tvil en flott 7,5 år gammel bil, og kanskje prisen er helt OK i dagens marked? Men jeg betalte 350 løk for en 8,5 år gammel E70 30d med ca samme relativt lave km-stand i desember 2021. Også 1-eiers norsksolgt. Men ikke fullt så imponerende utstyrsliste på min da (heldigvis vil jeg egentlig si) 😄 Kanskje kvaliteten på 2018-modeller generelt er bedre enn 2013?
  5. Betryggende, men du kan være av de heldige da 😄 Har ennå ikke koblet fra batteriet mitt siden jeg kjøpte bilen i 2021. Og det er originalbatteriet fra 2013 som fortsatt sitter i bilen, og funker fint. Har koblet oppgradert lydanlegg samt hengerfeste uten å koble fra batteriet. Turte ikke ☺️ Og når batteriet en gang må byttes så er det jo mulig å koble til strøm/batteri foran mens man kobler fra bak. Og ikke lager noen kortslutning da....
  6. Kan være litt skummelt å koble fra batteriet hvis man ikke må. Den beryktede FRM-modulen liker visst ikke slikt, på E70 opp til 2013 iallefall. Kanskje ingen stor forskjell til F15 2014.
  7. Ja det er vel BMW's beste modell noensinne når det kommer til kvalitet og driftssikkerhet.
  8. Denne drar damer står det. Men damer kan jo være så mangt 😄 https://www.finn.no/mobility/item/401642501?ci=1
  9. Ja, men jeg hadde ikke lyst å bruke tid på leting og forskning etter brukte ting når det fantes nytt til lav pris. Skulle ikke ha noe avtagbart eller elektrisk svingbare greier. Bare en krok rett og slett, som står der til evig tid 😄 Og dessuten beskytter bilens hekk. Sist jeg monterte hengerfeste var midt på 80-tallet, snart 40 år siden. Det var noe enklere den gangen 😄 Ble vel kjøpt hos Biltema såvidt jeg husker. Har forøvrig den bilen fortsatt, med hengerfestet ☺️
  10. Skjønte ikke helt hva du tenkte på som ser ekstremt dårlig ut. Tenkte du på kroken eller ledningsnettet? Ja det er naturligvis fast montert 😄 Ingen koding eller noe. Funket fint med campingvogn med LED-lys. Ja det var billig, betalte drøyt 4000 for alt nytt for ca 3 år siden.
  11. Monterte Steinhof hengerfeste på min 2013 E70 for et par år siden. Ledningsnett fra Brink/ECS og medfølgende canbus-boks fikser jo alt når det kommer til det elektroniske.
  12. NB! N57 har jo ingen elektrisk vannpumpe. Systemet må primært fylles med vakuum-metoden for å sikre at alle kriker og kroker får væske istedenfor luft. Ligger en del snutter på youtube der de gjør nettopp dette i forbindelse med ymse reparasjoner osv..
  13. Men samtidig har N57 50% flere ventiler som skal åpnes hele tiden, så det vil jo øke belastningen på kjedet isolert sett.
  14. På youtube finner du 1001 snutter om emnet N47 (og forsåvidt N57) timing chain steuerkette osv. Motorer som har fått hyppige oljeskift isteden for BMW's longlife intervaller mesteparten av livet holder kanskje litt lengre. Som kjent er registerkjedet bak på motoren, istedenfor det mere normale foran. Sånn at bytte blir straks mere utfordrende/dyrt. Men mye billigere enn om kjedet ryker da. Plastdeler fra kjedeguidene kan også samle seg i oljesilen og etterhvert redusere oljetrykket. Noe som gjerne går ut over veiv/rådelagre.
  15. Dukker stadig opp snutter om CP4 disaster kit på N57:
×
×
  • Opprett ny...