Gå til innhold

viggo E34

Medlem
  • Innholdsteller

    2477
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av viggo E34

  1. Tok og en ekstra runde på frontruta og bakvindu, med glassrens og ipa rens før påføring av ultracoat inteligraph vista glass coating. Frontruta behandla jeg med denne i midten av desember og den funker fortsatt kanon bra etter vinteren og ca 7k km, så ble lagt en runde nå i litt bedre temperatur bare for å matche resten av bilen 😅
  2. Da har jeg beveget meg godt utenfor comfortsonen hær! Tatt en skikkelig vårstrækk utvendig. Polering å voks har jeg ikke prøvd no særlig selv. Dette var etterlengta, glemte selvfølgelig bilder før å underveis. Men er da begrensa hvor intresant dette kan være 😅 Noe av produktene som ble brukt starta med selaclean avfetting, lot den ligge litt før jeg brukte no rester av en sterk forvask som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Dette fikk godgjøre seg godt før avspyling. Så en god runde Iron-x metallpartilkelfjærner og turtlewax felgrens, lot dette virke noen minutter før jeg la autoglym polar blast over dette, lot dette virke godt før avspyling. Dernest en god håndvask med autoglym polar wash og avspyling. Tørka bilen å fikk den inn i garasjen. Da var det klart for en runde autoglym super resin polish, dette fungerte egentlig bedre enn jeg hadde forventet 🤩 resultatet hadde garantert blitt bedre med maskin, men kjørte på for hånd med en enkel aplicator og gnudde på over hele bilen, lot det virke og tørket av. Bedre plass hadde helt klart gjort seg, me. Når det begynte å regne ute ble det da uansett greit, etter å tørket/buffet av var det klart for autoglym UHD voks. Litt halvdårlige bilder etter å fått bilen ut i sola idag Bare denne jobben som ble gjort her henta fram gjenn enormt mye glans og fulgte bare enkle steg fra positiv bilpleie gjengen på snap/tik tok i morgen blir det forhåpentligvis å få lagt på nye sommerhjul 🤩
  3. Artid tråd dette, flott bilpark og
  4. Blir riktig så bra som alltid her Jan, å ikke minst godt frua også ble fornøyd 😅 Unner deg å dere en fantastisk tur på cruise 🤩
  5. E34 er lagd for å brukes 😉💪🏼 savnes ofte her og, men den siste ble alt for lite brukt siste årene 😢 men er strålende formøyd med dagen farkost så går fint 😉 Kellen er nytt for meg, er det våtsuger og?
  6. Hvordan ble det her?
  7. Bra noen av disse brukes daglig og, hendig liten sak den støvsugern. Er det Makita? Jeg har en kärcher på ledning stående i garasjen som brukes til rengjøring i bil, og annet grovt innomhus😅
  8. Drar seg til her nå 🤩 har ett sett fjørbein liggende om det er intresant
  9. Var åpning av Thansen butikk på Levanger i hælga, er bare 4mil unna. Noe som gav 40% rabatt på Autoglym, 30-50% på motorolje, og 50% deler og bosch vinduspussere og masse andre gode tilbud. Så da ble noe småtterier Samt olje, oljefilter, luftfilter og vinduspussere til den grå 520n så da ligger alt klart for en liten service på den.
  10. Driver å ser på nye sommerdekk for tiden, noen som har erfaringer å tips å komme med? Har kjørt dunlop 2 sessonger nå, disse fulgte med da jeg kjøpte bilen. Disse er nå 6-7år gamle, så er på tide med nye. Har lagt merke til at flere biler og hjulsett ofte selges på Michelin primacy, og noe på Pirelli p7. Står vell litt mellom Pirelli p7 og Michelin p4/p5 eller kanskje noe Primacy, Primacy er vell mer comfort dekk og di andre mer sports dekk 🤷🏽‍♂️ Så om noen har gode råd, tips og erfaringer her så fyr løs
  11. Kanonbra dette Jan, godt det ordner seg med wi hjelpende hånd av å til å
  12. Gav bil en grundig vask uvendig i går ettermiddag i forbindelse med begravelse av en gammel onkel av kvinnfolket idag. Ifølge værmelding skal det være oppholds noen dager nå, delvfølgelig skulle det være rått å fuktug luft inatt... så da var bil våt når jeg skulle kjøre ungene til skolen, så ble en drøyt enkel vask å tørk etter det før avgang👌🏼 så kom regnet gjenn i ettermiddag flr turen hjem 🙈
  13. Ja du skal ha for tålmodighet og at du tar ting systematisk og har et realistisk syn på jobben hata hele venteprosessen da jeg holdt på med 535 turbo 😅 spesielt om ting tok tid i posten eller man fikk utført arbeid som overhaling og borring av blokk, følte stempel aldrig skulle dukke opp 😅
  14. Det gåes grundig tilverks hær Når tenker du den skal være færdig?
  15. Ikke lenge det holder seg rent i disse dager, enten regner det eller så støver det😅 heldigvis har di bynt så smått å feie/koste veiene etter salting å drit👌🏼 Svingte ungene på skolen å en liten runde rundt forbi Så var den møkkete gjenn... Var litt fristet til å få på sommerhjul, har egentlig bært fysen siste 3ukene da har vært bar vei, men værmeldinga sier regn og noe kaldere å fare for sludd og snø ei uke fam i tid, så må vell vente litt
  16. Får håpe du finner ut av den sandblåsern å får brukt den til no vettugt, tenkte på det selv at man burde hatt det da jeg holdt på med e34 å turbo bygge😅 Jævla irriterende å måtte kappe ut å sveise inn nytt pga rn stabeist av en knekt bolt
  17. Ble litt dårlige bilder i halvmørkey men det får våge seg😅
  18. Ja, det hjelper godt på bare å få tatt en runde utvendig. Men var deilig å få bort rusk å rask etter mat å grus å drit, å ikke minst innsteg og runst pakninger å slikt på innsiden å under dører å alle stolper osv, å ikke minst den deilige lukta av nybehandla seter å vask av både interiør og utvendig
  19. Ble en god runde tlc på g31 idag, invendig shine å skinnpleie. Støvsuging og vask av innsteg og fothus, seter interiør generelt osv. Glemte såklart å ta bilder før jeg begynte, men det var mildt sagt på tide, pukk å drit å lort etter vinteren🙈 etter rens og behanding av seter og dører ble det utvendig vask, så her har vi hatt den store bilvaske dagen. Guttungen var også innom og vaska over sin før svigersønn kom opp vasket sin Hadde jo 2års jubile 24.mars, å må si disse 2 årene med denne har vært en fryd 🤩
  20. Nydelig den her, å det mocca interiøret er bare deilig 🤩
  21. Vi må ha masse folk, så her kan det fort være muligheter ja 😉
  22. Har trua på det, oppgradere å få brukt riggen til det den var laga for 👌🏼💪🏼
  23. Det må no være på stell så man iallefall har gjort sitt og føler de ferdes trygt i trygge redskaper 😊
  24. Blir gang gjenn nå 😉 håper vi blir tatt inn fra permitering fortløpende nå 🤩
×
×
  • Opprett ny...