Om det allerede er helt nye glødeplugger, så skal det være garanti på de. Jeg hadde nok ikke skiftet de på nytt igjen.
Først hadde jeg sjekket ohm på glødeplugger og sett at de er mellom 0,5 til 2 ohm.
Deretter hadde jeg forsøkt å enten måle strømmengden igjennom plusskabel til relé, med tangamperemeter. Eller forsøkt å laste kabel med et solid strømtrekk for å sjekke at den kan levere nok strøm. Og evt sjekket hver ledning til hver glødeplugg, med last eller tangamperemeter.
Høres litt feil ut ja. Det er jo gjerne på lavt turtall man får høyest temperatur.
Dog så har jeg ikke en perfekt sammenligning, da min e39 hadde webasto.
Hvor kaldt var det da du registrerte dette? Og hvor lenge hadde du kjørt? Og hva stod klima på slags innstilling?
@teerex Jeg husker ikke helt om alle hadde DAB antenne baki der. Men om du har det, så må du koble deg på en antenne boks, rett under det vinduet. Det er vel Fakra kontakt, mener jeg.
Evt så kan du også bruke Funke ADSC710 antenne i samme vinduet.
Det virker å være gjengs oppfatning at mObridge er best for CIC.
Om man hadde testet med stort strømtrekk på gløderele kabel, så kunne man kanskje unngått å famle i blinde.
Men jeg ser selvsagt problemet med å ha et produkt med stort nok strømtrekk for hånden.
Ja, viskositet er grei, evt 0-30 LL04 er vel viktigst.
Har forstått det slik at zf oljen er best. Den selges ganske så rimelig på geparden.no. om du skal skifte bunnpanne, så selger de kit der. Da kan du også ta med noen tetninger, men de kjøpes på feks koed.no eller gsbildeler.no eller din lokale BMW forhandler.
Nei, det går ikke. Men hva mer er det å finne ut av da? De virker jo ikke? Det er svært lite trolig at utgangen på LM er defekt. Men du kan jo måle spenning der, på kontakten.
Ødelagt demper, pakninger er ødelagt, kommet vann inn i den/dem, og dermed blir de harde når det kaldt. Skift begge dempere.
I samme slenge vil jeg si at fjærer, fjærbeinslager og alt annet smått, bør skiftes samtidig.
Det er bra, da kan det være nok bensin. Hørtes pumpa fin ut? Grei lyd?
Skal det være skruer som holder coilene? Spiller ingen rolle om hva du mener det skal være.
Det neste du må sjekke er gnist.
I hovedsak så må alle deksel på luka av, før du kan ta av deksel rundt motoren. Det er bare klips som holder alt, utenom hoveddeksel på luka. Der er det 2 skruer som er under deksel, som du ser når glassluka er åpen.