Gå til innhold

Thewiz

Medlem
  • Innholdsteller

    3636
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    i3S + E30

Nylige profilbesøk

1206 profilvisninger
  1. I3s må krige med vinteren, E30 får stå inne. Bilder tatt i dag! 😊
  2. Liten update! I3s måtte ha sin 2 årlig service utført, så dette ble gjort. Ny bremsevæske og kjøretøykontroll. Og nytt kupéfilter. Bremseklosser var "straks" stål mot stål foran i følge verksted, så da skal jeg inn med den i morgen for å bytte til nye bremseklosser. Da er den klar for 2 nye år! Eller? Har noe klunking foran i forstilling på den merker jeg, så etter litt research ser jeg at dette er mest sannsynlig topplager..🥱 Tydeligvis også så har jeg hørt at disse Titanium boltene som BMW bruker knekker veldig raskt når man skal begynne å demontere dette.. Har innhentet noen pristilbud, men tilbudene kommer med et stort "MEN, hvis bolter knekker blir det X antall timer mer arbeid" Uansett, noen bilder av I3s etter jeg hentet den fra service. Vinter har kommet og det samme har saltet😱: Gulvmatte jeg har for øyeblikket er jeg ikke spesielt fan av, kanskje det finnes noe litt finere å få tak i. Stakk innom der E30 står for lagring, kjekt å oppdatere med noen bilder av den. Bilen har elektrisk (!) rollo i bakrute. Det syns jeg var ganske stilig. 😃 Adolf Werner klistermerke i frontrute. Etter et raskt google søk, fant jeg ut at Adolf Werner var en av Tysklands største BMW forhandlere i sin tid. Dessverre eksisterer dem ikke lengre i dag. Et must have på E30 ? Sekser 😁 Hengerfeste også da! Ser for meg at denne har stått på siden den kom fra Tyskland i 1985.
  3. Begynte å snoke her inne et par måneder før jeg kjøpte E30-en, det var morsomt at det fortsatt var noe aktivitet her inne! E36-en skulle jeg aldri ha solgt. Tror jeg solgte den for 30,000 for godt over 10 år siden nå. 😥 Det er nesten rart å se at enkelte brukere fortsatt er her, og ikke minst aktive. Husker jeg leste trådene dine slavisk, Saltkjelen. Din gamle E60 var gjennomført! Hadde en 2015 F11 for noen år siden, pre corona tider, men ser nå at hvis jeg skulle hatt samme igjen måtte jeg ha hatt en "loaded" en. Ihvertfall måtte den hatt Adaptive LED lys, Webasto, Gullrekka minus nightvision (helt umulig å finne), og noe spesiell farge. Er SÅ lei av grå biler etter å ha eid utallige av dem. Din F11 er 10/10, har glodd mye på den i tråden din! I3s-en leverer! Nå har jeg ikke hatt den veldig lenge enda, men som en liten hverdagsbil er den knall. Fant et bilde av den: Det var en 2015 520D med "greit" utstyr. Som jeg skrev til Saltkjelen, så føler jeg Adaptive LED lys på F11 er et must nå. Samt comfort seter, den jeg hadde her hadde sportseter.
  4. Hei og hopp! Da var det kanskje dags for jeg opprettet en tråd her også! Har vært medlem her på Bimmers i 15år, og var meget aktiv i begynnelsen. Mye har skjedd og MANGE biler har kommet og gått. Datt ut fra BMW universet i flere år, med biler som Land Cruiser, Model S, Ford F150 Raptor og utallige "kjedelige" bruksbiler som Passat etc. MEN, nå er vi tilbake til BMW. 😀 Nåværende biler: 2018 BMW i3S 94Ah i nydelige Imperial Blue. 1985 BMW E30 320i 2-dørs - Dønn original. Planen videre er å plukke opp enda en BMW. i3S er ren daily driver, som passer mitt behov meget godt. E30-en er kosebil, som sikkert blir mest stående inne kjenner jeg min tidsplan 😄 Ser på flere biler, da blant annet F11 LCI (som jeg har hatt før), F15 X5 (eventuelt E70), har også vurdert i4 M50 men foreløpig tror jeg denne blir litt råflott til mitt bruk. Har VELDIG lite bilder av bilene enda, men det kommer mer etterhvert! i3S: Info: 2018 BMW i3S 94Ah - Fully Charged Utstyrsliste: 230 Eu Specific Additional Equipment 249 Multi-function For Steering Wheel 26K 20"lt/aly W.double Sp. 431/jetb.mt 2VB Tyre Pressure Indicator 2VC Tyre Repair Kit 302 Alarm System 322 Comfort Access System 3AG Backup Camera 403 Glas Roof, Electric 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Packa 442 Cup Holder 473 Armrest, Front 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4EA Fine-wood Trim Dark Oak Matt 4T9 Heat Pump 4U6 Ac Rapid Charging Multiphase 4U7 Fast Charging Dc 508 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise Control With Braking Function 548 Speedometer With Kilometer Reading 570 Stronger Electricity Supply 5AR Traffic-queue Assistant 5AT Driving Assistant Plus 5DA Passenger Airbag Deactivate 609 Navigation System Professional 654 Dab Tuner 674 Hifi Loudspeaker System Harman Kardon 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NS Enhanced Telephony With Extended Smartphone Connectivity 6UH Traffic Information 7GA Comfort Package Advanced 7KZ Bmw I Interior Design Suite 7S9 Connecteddrive Services Package 8A7 Language Version Norwegisch 8AW Norwegian / On-board Documentation 8LZ Ländersteuerung 09090 8R9 Refrigerant 8TG Anti-theft System 993 Model Year Code 9AA Outer Skin Protection E30: Info: 1985 BMW E30 320i. Kilometerstand er 104 000. Helt original bil. Ble opprinnelig importert i 1986, og eier hadde bilen helt opp til 2022. Her snakker vi en eiertid på rundt 36år! 😁 Bilen er ikke modifisert og det er veldig lite rust å finne på den. Noe smått i hjulbuer bak, men ingenting av betydning i understell, dører, rundt ruter etc. I følge forrige eier var den lagret i garasje hele sitt liv, og ble brukt svært sjeldent. Bilen har original frontrute enda..😲 Som det er mulig å skimte på bilder, så er det noe fargeforskjell på en skjerm og noe annet småtteri i karosseriet (typ småbulk). Har faktisk ingen anelse hva jeg skal gjøre med denne! For nostalgien sin skyld slenger jeg også ut et bilde av min gamle E36. Savner denne bilen! Ble solgt for mange mange år siden nå, men dette var bilen som startet min historie her på Bimmers. 😊
  5. Takk for flott utfyllende svar! Det ble jo mange alternativer nå etter at dere avklarte hva som faktisk passet rett på i I3. Må nesten ta en vurdering hva som er mest ønskelig. 😀 Så da passer ratt fra F11 også da? Jeg er veldig fan av F11 LCI M-Sport. Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe noe brukt fra biler her i Norge, så USA blir ikke noe problem tenker jeg. Angående speil, nå ble jeg usikker på forskjellene hvis du har hatt flere utgaver montert, men send meg gjerne en PM hvis du vil selge noe du har. Mulig jeg må undersøke muligheten til å levere inn bilen min til "Saltkjelens Skredderi" for montering av alcantara taktrekk! 😅
  6. Takk for det! Dette var interessant! Etter et raskt søk på nett ser jeg at de fleste F15 M-Sport ratt kommer med "F1" girhendler. Hvordan blir dette? Vil vel kanskje ikke ha noe funksjon. Sånn i forhold til Airbag osv.. Har egentlig bare byttet på gamle 3 serier tidligere, og der var det ganske basic. Koblet ut 12v batteri, byttet ratt og koblet på igjen. Hvordan er det å bytte på I3? Tilleggspørsmål også, disse carbon speilene du hadde på en av dine tidligere I3er, link? Er det bare coveret du bytter?
  7. Plukket nylig opp en I3S selv, og har aldri vært noe fan av rattet i I3. Siden du kanskje sitter på litt kunnskap om dette, hva slags ratt er enklest å bytte med I3 rattet? Sånn i forhold til elektriske koblinger. Trenger ikke rattvarme for min del.
  8. Den 530d'en selges av en privatperson, som har brukt annonsebilder fra en forhandler... bare til info.
  9. På utkikk etter OEM BMW F11 felger. Gjerne M-Sport. Trenger ikke dekk. Send bilder og info / pris på PM.
  10. Har en E61 som rister selv. Jeg bruker alltid å starte med det mest basic. Hjul. Hadde bilen inn for å få avbalansert hjul og karen som utførte dette kunne dessverre meddele at alle felgene mine var skjeve... Bytta til noen andre hjul, ristinga ble betraktelig mindre, men det er fortsatt noe som skaper ubalanse. men igjen så har denne bilen runda 330 000 km, så hvem vet. Sjekk dekk, felg, dempere, fjærer, topplager etc i første omgang.
  11. Ja, skal bort fra coilovers, har blitt for gammel til det 😁 Så egentlig bør jeg bestille "M-Sport" understellet jeg da, siden bilen min har det. Teknisk sett er vel dette bare dempere / fjærer på disse bilene, så jeg kan egentlig velge mellom det og standard? Men må jeg bytte bak da? Er jo ikke fjær bak, men luftpute. Har man ikke lov å kjøre med Supersport demper bak? Blir det ansett som "senk"?
  12. Anskaffet meg en ekstra bil litt spontant her om dagen, men den trenger litt hjelp i forbindelse med EU kontroll. Det er montert et Supersport coiloversett på denne bilen, som begynner å bli dårlig. Fjærene foran knekker vel snart tenker jeg meg etter en rask inspeksjon. Ikke godkjent senket, så fikk naturligvis feil på dette på EU. Spørsmålet er rett og slett hvordan jeg skal få ordnet dette på en rimelig måte. Trenger vel 4 nye dempere og 4 nye fjærer? Har ikke holdt på med senk på en god del år, og på min gamle E36/E46 er det rimelig likt bak og foran, men på min F11 og E61 er det jo luft bak. Ser GS skal ha 4000 per demper, og det må jeg si er helt uaktuelt. Fant noen Sachs dempere til 2000 per, men ser på skruvat at dem selger dempere til rundt 600 per demper(!!). Tenker jeg kjøper 35mm H&R / Eibach fjærer, men da trenger jeg bare foran? Settet som står på bilen nå er SuperSport Black Evolution, så der er det dempere bak også. Litt usikker på hvilken vei jeg skal gå her egentlig, da dette er en "billig" bil. Har ikke lyst å bruke 10 tusenvis av kroner på dette. Kan jeg eventuelt bare gjøre noe foran for å få den godkjent? Noen som har noen innspill? Edit: Bilen er altså en 2004 525D Touring Edit2: Ser bilen min muligens har hatt noe sporty understell? Utstyrsliste: Editions And Packages S710M Leather Steering Wheel S339Shadow-Line S715M Aerodynamics Package S337M Sports Package S785White Direction Indicator Lights Comfort And Interior Equipment S4M3Interior Trim Strips, Alu Cube Pure S430Interior/Outside Mirror With Auto Dip S494Seat Heating Driver/Passenger S442Drink Holder S428Warning Triangle And First Aid Kit S441Smoker Package S481Sports Seat S423Floor Mats Velours S431Interior Mirror With Automatic-Dip Multimedia S698Area-Code 2 For DVD S644Preparation F Mobile Phone W Bluetooth S609Navigation System Professional S620Voice Control Driver Assistance And Lightning S502Headlight Cleaning System S508Park Distance Control (PDC) S540Cruise Control S522Xenon Light S534Automatic Air Conditioning S548Kilometre Speedo S524Adaptive Headlights Wheels And Drive S205Automatic Transmission S226Sports Suspension Settings S2NPBMW Alloy Wheel, M Double Spoke 135 S216Hydro Steering-Servotronic Environment And Safety S851Language Version German S386Roof Railing S8SPControl Unit COP S801National Version Germany S320Deleted, Model Lettering S354Windscreen, Green-Tinted Upper Strip S8SBTelematics Access Request,Country-Spec. S8SCTelematics Access Request,Country-Spec. S863Dealer List Europe S879On-Board Literature, German S8SANavigation Access Request,Country-Spec. Individual Equipment S775Headlining Anthracite S761Individual Sunshade Glazing Other Equipment S1CASelection Of COP-Relevant Vehicles
  13. Trenger komplett sett med fjærer / dempere til en E61 525d (04 mod). Gjerne M-sport hvis noen har, ikke et must derimot. Ta kontakt!
  14. Er det ikke barna som skal sitte bak da? Godt voksne folk i baksetene opplever jeg ihvertfall ytterst sjeldent i mine biler, så forstår ikke helt hvorfor man skal ha himmel og hav med plass der. Har 2015 F11 selv, om null problemer med full lasta bil. Du har 1 barn som krever stol, og 2 som skal ha puter? Bør jo gå utmerket i en F11.
×
×
  • Opprett ny...