-
Innholdsteller
15987 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
383
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Først av alt Grarulerer med e36 325 i ,noe som i seg selv er gode greier . Den rusten der kan slå begge veier . Her kan det være alt fra nedre del av skjerm som har fått det til mer møkk bak der igjen . E36 er vel kjente for å ruste godt bak der skjermen er festet om det ikke er foretatt noe rusthindrende på den. Som det nevnes her ,få av skjerm ,plugg til jekk så er det bare å sette igang med litt pirk og banking da kommer fasiten . Håper for din del at det ikke er galt ,da det er kjipt å begynne med rustfiks så fort man kjøper seg noe nytt som skal være bra . Edit ,en gammel bruksbil slutter aldri og overraske har hvertfall jeg funnet ut i årenes løp.
-
De to gule lampene indikerer feil på ABS mener jeg . Enten ring eller sensor mest sannsynlig . De to feilene der kan lage mye trøbbel som at bil går i nødmodus . Hadde samme lampene på en 1 serie og når man fikk fikset det ,gikk bil som normalt men rart de ikke finner noe på diagnose ,da dette bør komme frem .
-
Tror jeg ville fått tatt en ny diagnose på den og lagt ut her hva feilene viser. Lettere og tolke da tenker jeg . Men når du skriver 1500 omdr ,sperrer den totalt på det uansett ?
-
Hverdagen . Nå er vi tilbake med litt normal hverdag her ,altså vinterens prosjekt er i drift noe er kjekt .😊 Den fikk nye mil igår og idag har fruen den sammen med venninner på strandtur. Da skulle jeg jo brukt dagen på å fjerne dette ; Og dette : Altså vaske en særs møkkete bil : Men det har jeg gitt blaffen i og koser meg heller på terasse idag : Av og til så er det bare deilig å se på tingene og rett og slett drite i tingene .😊 Så ikveld blir det ut og spise så avsluttes kvelden på terasse med et glass hvitvin . Det skiller 20 år mellom disse her : Likevel så merker jeg de er i familie ja uten tvil ,men selvsagt er det jo den blå som er den triveligste men dette vet dere jo 😅. Apropos denne : Hun syntes den hang litt på bremsene ,noe den ikke gjorde . Derimot hang den litt når håndbrekk hadde stått på . Men med litt flittig bruk ble det bedre for nå . Uansett noe som jeg ikke gjør noe med enda 😊
-
Pingu’s X1 F48 - Det ble Bilstein B12 gitt.
emne svarte i sveigis sin mr.pingu i Bilder og filmer / Show-off
Nydelig stykke arbeid og er en fryd å se det du gjør . -
Da ble det nytt ratt på den gitt og ble forskjell .😊 Vi har jo dette : Ikke så mye å rope høyt om ,rett og slett grusomt . Først bak for å kople bort strøm : Deretter ei fille over lås i tilfelle koffertrom skulle klapse igjen: Så litt demontering : Egentlig ikke noe hokus pokus her og rimelig rett frem . Så var det og kople på alt igjen ,starte bil og se at alt slukket . Justere tid og måned og vi er her : Jeg liker Check ok . Ja og resultat : Ti ganger bedre 😊 Og det står jo i stil til de sølv pyntelistene og : Alt virker på det og ikke noen lamper så dette var suksess så langt . Så nå står den her ren og med nytt Sportsratt.: Merker at dette og er en bil som blir bedre og bedre for hver dag den brukes og den hadde hatt godt av en lang tur ,men først oljeskift igjen . Er jo hele 1000 km siden sist 😅. Neida men mens jeg har holdt på her så har det blitt mye sånn av og på ,korte stopp kjør osv osv så nå blir det Mobil olje 5w-40 på den og et dyrere filter enn Biltema som står på nå . Kjørt noe over 1000 km totalt og ser at den har minket noe på oljen . Tenker det er en kombinasjon av tidligere lekkasjer ,bunnpakning og sikkert ventiltetninger som er noe pjuske ,men vet dere noe ? Om den drikker litt olje ,så driter jeg i det isåfall går helt fint . Alt dette finner jeg utav når jeg starter på scratch og inntil da bare kos med treg 18 .🥳🥳
-
Dette så ut til å være en flott tur .😊 Rett bil ikke minst å reise på tur med . Italia er jo nydelig og er et land jeg vil reise mer til fremover . Fint reisebrev 😊
-
Jeg har bilen hjemme idag og det har jeg valgt bevisst pga jeg ville rengjøre den ut og innvendig . Dette er lenge siden jeg har gjort den ene grunnen er at den må bli brukt den andre ,den stod jo lenge borte . Idag var dagen her da det måtte gjøres noe . Grått interiør er jo kjedelig ,men da er det desto viktigere å holde det rent og fresht da hjelper det veldig . Så støvsuging ble tatt : Bak : Så måtte man jo få litt liv i plast : Og ting blir så mye triveligere : Innsteg og stolplast: Etterhvert ferdig med matter på plass : Fant jaggu og en knapp som jeg ikke visste jeg hadde her : Tror det er til noe korsrygg ,kjente sånn ut . Den hjelper lite til mitt bruk ,da e9x stoler er som som kirkebenker kontra de andre bilene jeg har .😊. Men den virket hvertfall. Så på utsiden . Felger grodd igjen : Skrumerker fra igår : Det var bare å sette igang med det vanlige og det gikk unna . Klassisk bøtte og svamp ,tørk så ferdig . Igang : Krinkler : Og kroker: Etterhvert har man en ferdig og ren bil: Ren og klar for mer km: Etter poleringsjobben tidligere ,er denne enkel og holde ren og ikke minst gøy å se en Kjip sølv faktisk skinne . Men jeg må gjøre noe som irriterer meg så grenseløst for hver dag nemlig dette : Og hva mener jeg med nemlig dette? Jo sigen ræv ! Det liker jeg ikke på biler en plass .De må enten være rette eller stuke i front . Det verste er at alt er jo nytt her med kvittering ,men mistenker de har fått feil fjør av noe slag enten foran eller bak . Uansett så skal dette fikses enten på den ene eller andre måten 🥳😊 Det positive nå er at selv etter mer kjøring igår så er det ikke noe feilvarsel i instrument og heller ikke feilkoder på Lambda . Og nå er eksos ren her både i rør og på finger : Så det er jo bra .😊
-
Her har det vært stille ,hvordan går det her med bil og prosjekt ?😊
-
For noen flotte oppgraderinger Helmer 😊 Helt rått .
-
Ser denne Sotragutten får litt tyn på media og . Var litt og ta tak på her på denne Norges mest strøkne m3 som han kalte den .
-
Da var det endelig litt klassisk skruing igjen her .😊 Etter en kontroll på hospitalet ,bar det hjem og hadde et mål for øye idag og det var lambda bytte . Var innom alle rekivisita butikkene idag og ingen hadde lambda pipe eller egnet verktøy .Dvs Biltema hadde et jern men visste det ikke ville passe pga plass . For der jeg nå skulle ned er veldig trangt . Kjøpte en fastnøkkel ,delte den i to : . Det positive her var at jeg fikk godt feste rundt lambda og ikke andtydning til og runde den enda . Men isteden for å utfordre skjebnen her ,startet jeg bil et par minutter for å få den varm . Da løsnet den med en gang med verktøyet og det gjorde huden på tommel og samt brannblemme 😡😡😡. Varm ja: Så var det opp i kjent stil : Så rigge til for å komme under : Og under kom jeg ,men å ligge under som dette ,demontere kontakter og klips kombinert med gris,er ikke gøy men må gjøres . Og etterhvert løs: Finner ikke noe original nummer på den tror jeg dvs er et nummer men veldig utydelig : Så var det og klargjøre den jeg hadde med klips skru den fast samt div klips ,så skulle det være klart vel ?😊 Oppstart og ingen lampe . Så var det testtur . Her fikk jeg med en bekjent og sa at nå må vi ta en halvtimes tur for å se om jeg får lampe . Følg trafikk sa jeg og når vi kommer til Grimstad på fire felt ,så bruker du den litt . Etter en liten halvtime på veien så er det kun beltelampe som lyser : Og diagnosen viser dette : Så dette var jo greit vil jeg si . Nå lukter den ikke surt heller og ikke sånn vond os . Men jeg vil kjøpe begge nye sondene og ha liggende i tilfelle for jo brukt den jeg kjøpte ,men må bare ta litt og litt .De er dyre om man skal ha skikkelig merke men her kjøper man ordentlig tror jeg . Så blir nok Bosch etterhvert . Ellers jeg den svetter ved bunnpannepakning ,tydelige drypp . Så har en jobb her og på sikt om vi har bilen da . Uansett så virker den sunnere i draget nå ut aks felt og ikke hakkete når man kjører sent . E61 var ute på sin første tur på lenge på lørdag : Og som nevnt hundre ganger før ,det er noe eget med 5 om man har brukt 3 en stund . Likevel to gode biler å kjøre totalt sett .😊
-
Synes det er stor stas og se en e30 får glans og liv igjen uten at det skal plukkes i biter bestandig .😊 Selvsagt er jo det det aller beste ,men handler litt om holde liv i det som det er på godt og vondt . Og du er vel ikke en heldiggris vel ?? Azev A på e34 er i mine øyne ti av ti . Sånn et felgsett skal jeg ha tak til min en gang . Bra oppdatering 😎😎
-
Gratulerer herifra og ,blir spennende å følge her fremover .😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Takk Morten 😊 Ja det er godt å tenke på selv om jeg bruker mye lengre tid på tingene kontra dere ,men det må jeg bare innfinne meg med . Ja nå er der pusset opp der og noe som er godt . Velkommen er du for kaffe igjen 😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja kan vel og dele hvorfor det er lite bil om dagene . Har malt og beiset oppe ,samt rigget til her oppe igjen. Nå er det klart for besøk av Bimmersfolk og hva som helst oppe : Nydelig å få det på stell igjen : Og det beste ,hvem hadde trodd for 4 mnder at jeg kunne gjøre dette selv ?? Kun nede igjen nå så er vi ferdige .😊 -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja det kunne du ,kunne lånt den så mye du vil . Er flere her nede som bruker den av kompisene mine ,altså de jeg kan stole på som behandler den fint 😊 Så ja ,den kunne du brukt til du ikke orket mer . Tusen takk ,det er en morro bil .❤️ -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det nærmer seg sakte men sikkert ferdigstilling av maling og vedlikehold her nå ,altså nesten .😊 Det betyr at jeg kan dille bittelitt mer med e28 som er balsam for sjelen. Jeg hadde tull med vinduene her tidligere og tenkte hvorfor ikke gå gjennom alt av kontakter og faktisk se at ledninger er på plass og fri for diverse . Det ble gjort og startet med speiljustering : Bryter bak : Og div som infotainment fra 1986 : Obc : Lys i kule: Når alt var gjort så var det en grundig rengjøring og ferdig: Dette: Bil har faktisk blitt brukt nå av venner og den funker og gudene skal vite de liker å kjøre den og det er hyggelig .😊 Når jeg er ferdig med alt hjemme så må jeg fikse bremser foran . Av og til iorden av og til ikke . Hvertfall jobben jeg gjorde her var grei pga fikk sjekket ledninger og alt var iorden . -
Da får jeg ta en oppdatering på E91 . Den har nå gått i tjeneste en uke og hvordan har den uken vært ? I følge hun som bruker den ,er det greit men klager over at den er dyr å kjøre med i forhold til Combo .😩 Og måtte ta en sjekk og joda ,er jo nesten e34 535 i forbruk : Og svaret ligger jo enkelt i Lambdasonden ,da jeg har feil på den . Lukter av bil eller eksosen og . Men det har jeg en løsning på nå 😊 En hadde en original liggende i nærheten av meg og den får jeg imorgen : Så skal prøve den ,hvis ikke den funker bestiller jeg ny Bosch . Det er den eneste feilkoden som ligger inne ,så må være den . Her er milene på en uke : Så håper en fungerende Lambda vil få ned forbruket ,noe jeg vet det vil gjøre . Ellers ikke noe og melde ,bare velstand . Iskaldt klima ,lettstartet og perfekt å kjøre og det liker jeg 😊😊 Ellers nå som den er i bruk måtte jeg se om alt var tett etter vinterens jobb :• Her: Og tett er det nå 😊. Det fine med grå bil er at man ikke ser skitt og møkk: Men: Denne er møkkete som fy så får ta et shine nå fortløpende . Igjen så håper jeg at ny sensor gjør susen . Lukter og oser av eksos ,samt litt småfjusking merker jeg .
-
Fy søren dette blir pent ja ,kjære vene 😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Disse var makeløse simpelthen 😊 Lyden i disse var jo skamrå og en annen ting ,disse gikk godt og . Når disse stod og sveiv på tomgang og du stod på siden av den ,kjente du det i bakken . Nei morro . Ser du nevner e39 530 d og ja de har og nydelig lyd . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
E28/34 upd . Kan vel først starte med e34en . Den har virkelig gode dager nå må jeg si 😊 Passet på som om det skulle være en diamant og ikke nok med det ,egen garasje 😅. Og Mini styrer på med den og igår ,var der tomt for strøm så fikk noen bilder : Dette: Forstått det dit hen at hun bruker den så ofte hun kan ,men vil ikke på de helt store langturene pga radiatoren som står i den . Hvetfall så har den det helt topp nå på alle måter .😊 Så over til e28 . Det er rart med det ,men ting som ikke blir brukt ja da står det seg fast . Vinduene på min side altså førerside ,de ville ikke virke . Og for å gjøre det aller enkleste først så var det og demontere brytere : Demontering på gang:• Var noe irr på kontakter ,litt rengjøring og vips: Alle vinduer iorden igjen 😊😊. Lørdagens jobb holder mål og nå er det godt og fuktig oppi her : Når man ruser den ,så ser man med en gang at noe skjer her oppi det aller helligste . Videre ble etterstrammet bolter til toppdeksel samt slanger rund LMM og luftfilterboks . Ble og en runde i byggefelt for å kjenne det og kjøre den igjen . Man blir aldri lei .😊
