-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Var for så vidt ikke så super dyrt for originale fjærer sist jeg kjøpte til E61. 1500 kr/stk den gang (tidlig 2021), 1750 kr/stk nå.
-
Sachs er bra det, original leverandør av denne type deler på mange bmw modeller. Det kan være underliggende problemer som gjør at disse ryker, f.eks. tårnlager som er defekt, da kan fjær få mye belastning på seg som den ikke er beregnet for. Skade og rust (som nevnt over) er en mulighet. Monterte du fjæra riktig orientert?
-
Meguiars klistremerke i sideruta og lykter som ser ut som at de burde ha vært polert for 5 år siden 😂
-
Det er nok ikke noe feil med bilen eller isolert sett prisen, men hvis man skulle ta 450k på fullfinans over 8 år så blir det fort i underkant av 7000 kr i måneden + forsikring. Et par tanker med 98' så er du fort oppe i nesten 10k/mnd. Og dette nivået vil jo holde seg en stund. Ikke akkurat det man velger når huslån som har gått opp med samme type beløp det siste 1,5 året. "Kids" som skal ha seg en M-bil i noen uker kjøper vel som regel ikke på slutten av sesongen heller. Mange som selger unna "unødvendige" ting når økonomien kniper, men i tilfelle renter så gjør jo dette for alle samtidig og da havner alt på markedet samtidig og prisene presses ned. Kan hende du er heldig og finner en som har økonomi til å kjøpe nå og bla opp prisantydning, men det er nok ikke så dumt å knipe litt og beholde bilen, om man har mulighet.
-
Mer forundret over at noen gadd å laste opp 87 bilder som like gjerne kunne ha vært 2.
-
Jeg snubla også over en sånn løsning, kanskje verdt å se inn på:
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
E.C.'s garasjetråd - våkner litt opp igjen etter vinteren
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Da fikk jeg fjernkontrollen til Webastoen i dag: Initialiseringen gikk greit, så det er rett frem å handle brukt om man mister sin fjernkontroll. Går litt i "garasjeportåpner"-kategorien disse. De sier jo bare sin egen "ID" og hva de ønsker å få "utført" så er det opp til bilen/CAS å utføre/avslå. CAS som holder oversikt over fjernkontroll-ID-ene som er godkjent. Fikk maskert felgene ferdig. Tror jeg aldri skal lakkere kun tønnene igjen. Slitsomt og tidkrevende å maskere. Kunne sikkert ha mattet ned fremsiden i stedet med samme tidsbruk: Fant dog en strategi mot slutten, så de siste to felgene gikk i ok fart, men tar fort opp mot 30-45 min per hjul da også. Får ikke maskert så dypt mellom eikene, men der ser man ikke så godt. Dessuten pleier det å være tynt/manglende med lakk der og godt med møkk og bremsestøv. Viktig med gode foto-vinkler, felg i felg: Grunning gikk greit, men Hagmans er ikke akkurat verdensmestere på bruksanvisning. Står litt forskjellig på boks og nett. Aner f.eks. ikke hvor lenge grunninga skal herde. Konkludert med at det skal legges 2-3 tynne lag fra alle boksene (grunning, lakk, klarlakk) og 45 sek mellom lagene. Da blir det egentlig til at man sprayer litt her og der på samme felg til man er fornøyd. Fikk akkurat strukket den ene boksen med grunning på alle 4 felgene, fornøyd med akkurat den biten. Vet ikke hvor mange "lag" det ble, gikk primært i å dekke det som var bart metall og få en jevn ish farge: Midten er ikke lakkert (annet enn overspray) og fargen her er tilnærmet identisk. Antar at BMW kanskje bare bruker grunning og klarlakk på innsiden av felgene? Det gir mening mtp. hvordan det ser ut. Aner ikke. Ganske tydelig hvor det er korrosjon og overganger, men 100 % ok for innsiden av tønner på vinterfelg. Boksen var ikke perfekt, spruta plutselig dråper her og der, men sånn er vel livet med sprayboks. Ettersom strømmen er på billigsalg om dagen så kan felgene få litt varmehjelp til å herde: Tror jeg lar de sitte sånn til tirsdag og hvis været er bra så legger jeg på lakk og klarlakk. Må nesten være ute med dette. Framgangsmåten blir nå ganske lik som med grunning. Det står at klarlakk kan gå på "innen 30 min etter lakk" så tenker å ta sølvlakk på alle fire etterfulgt av klarlakk på alle fire, så tilbake til "tørkepallen". Og til slutt kanskje la de ligge hjemme et par dager før dekk bestilles og monteres. -
Altså ja, helt klart bedre og en uslåelig rekkevidde, den går jeg med på. Men akkurat her og nå greide jeg f.eks. meg med 400 spenn og "montering" på 3 minutt. Hva er ca. pris for det modemet?
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Jeg skrev litt om det i posten over. Jeg har konkludert at dette går via antenne/antenneforsterker og CAS. Ergo trenger ikke bilen noe mer hardware for å motta signaler fra en slik fjernkontroll.
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Fikk tak i en sånn en i dag. Initialisering gikk rett i boks på første forsøk. Har ikke prøvd å starte opp, men antar at det er OK når bilen bekrefter med å låse og låse opp dører på slutten. Skal følge med og se om jeg snubler over en billig T93 og se om den kan kobles opp, for størrelsen på den gamle er ikke helt optimal.
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Hadde det vært Teslaer så hadde vel service-senteret bare utlevert de etterpå uten å gjøre noe mer og sagt at bilene er innenfor spec.
-
-
Skjønner hvor du vil, men tenkte i den andre enden. Hvis det er tydelig definert i vilkårene at speilglass ikke dekkes så er det vel ikke noe å jobbe i mot.
-
Høres riktig ut det. Om du ser på selve kassa under bilen kan det hende at du finner et grønt skilt også.
-
Ok, du må nesten bare demontere deksler som er i veien og høre deg fram. Mulig noen kjenner igjen lyden om du poster en video/lydklipp.
-
En klassiker å kjøpe noe som ikke passer helt og bruke 3 x det beløpet man trodde man skulle spare på custom tilpasninger i stedet 🥴
-
Du er jaggu meg inne på noe der. Blir i alle fall en del bakseter å velge i mellom når man ikke lengre får lov til å sove i huset 😆
-
Hadde ikke orket. Hvorfor ikke en R6 fra E9x?
-
Hva i helvete er de laget av da? Det eneste svaret som duger får du fra forsikringsselskapet ditt. Det er bare å sende en melding og spørre om du ikke gidder å lese all den små teksten.
-
Du har vel ikke så mange valg her. Dette er blant ulempene med uoffisiell ettermontering. Heldigvis for deg så har BMW trolig det største uoffisielle bilmiljøet som driver med slikt, så jeg tror ikke at det vil være et så stort problem å få fikset om noe oppstår, men det blir selvfølgelig mer pes enn å ha hatt utstyret originalt. 19k + moms er jo peanuts, vær glad du ikke skal bytte HU i en Leaf: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/mJd5q/sprekk-i-bilradio-84-000-for-ny
-
Det ble dårlig stemning hjemme da jeg sa at jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en M3. Var noen argumenter om at man ikke kunne ha 5 biler og sånt. 🙄
-
Flimrende kjørelys på venstre side. Hva er grunenn?
emne svarte i E.C. sin Bimmerproblemos i Teknisk
Pæra? Ballasten? Dårlig kontakt? Dårlig ledning?
