Gå til innhold

Tollefsen

Medlem
  • Innholdsteller

    566
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Tollefsen vant dagen sist September 29 2019

Tollefsen hadde mest likt innhold!

Om Tollefsen

  • Bursdag September 4

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger

Nylige profilbesøk

4265 profilvisninger
  1. Blitt en meget bra plass hos deg nå! Er discokula foran hexagon lysene fast inventar?🤪
  2. jepp...
  3. Hadde BS53300 som skilt nr før ja
  4. Start med å lese ut feilminnet. Alt annet blir kun spekulasjoner.
  5. Enkelte etater følger endel med på hva som havner på finn.no, så derfor legger jeg ut minst mulig. Hvis de vil finne ut hva som tilhører den så finner de det selvfølgelig.
  6. Fullt klar over at jeg la inn feil regnr. Ikke at det er av noen betydning for min del akkuratt nå. Ønsker jeg at annonsen skal fortsette så er det bare å legge inn korrekt.
  7. Finn.no var ikke helt fan av ikke lagt inn regnr i annonsen, så den ble stanset. Har hatt kontakt med en som jeg får se hva svarer før jeg retter på annonsen for å få den ut igjen.
  8. hyggelig å høre Ta gjerne en titt på tråden her inne.
  9. Såpass mye at du heller selger nåværende bil og kjøper 535d.
  10. For mange faktorer inne i bildet her til å kunne gi et svar på dette. Alt fra hva de som har laget filen har gjort, til generell tilstand på hans og din bil. Uansett for din del så er det noe som er galt. Hva det er kan være som nevnt over (mye). Eneste måten å finne utav er å la kompetente person(er) feilsøke.
  11. Jepp. For å være helt nøyaktig så er effekten målt på nav, men er det man har ut på hjulene i dette tilfellet (ikke omregnet noe drivverkstap o.l)
  12. Ny girkasse. Disse er gode for 1000Nm+ når de er vedlikeholdt korrekt. Den som stod i før var i veldig sliten forfatning
  13. Ja, den var ikke helt forenelig med det systemet, ei heller mappet til det. Kun diesel er hvordan TRF vil at det skal være og er slik den blir brukt.
  14. Da er det en stund siden det har vært en skikkelig oppdatering her, og nå kommer det litt om hva som har skjedd. Var i kontakt med TRF og en av hans forhandlere som holder til her i slutten av 2019 med spørsmål om det kunne være interessant å få satt sammen ett oppsett med andre turboer enn TRF turboer da disse ikke er ferdig utviklet. Dette ble godt mottatt og dermed ble et oppsett på hva som var nødvendig av endringer laget. Bil ble levert til forhandler og demontering startet. Turboer klar for demontering På vei ut Alltid like spennende når bolter som har mye varm/kald intervall skal demonteres...endte med knekte bolter. Manifold ute Sist, men ikke minst.. stor turbo ute Klar for avreise til modifisering I mellomtiden når turboene er borte for ombygging så starter forhandleren på montering av ny høytrykkspumpe. Den som stod i fra fabrikk holder ikke mål til det vi skal oppnå. Tilbake til eksosmanifold hvor bolt knakk. Disse ble fjernet og manifold glassblåst for å få den pen igjen. Turboer kommer tilbake i starten av mai og disse blir montert tilbake i bil. Noen deler utenom det som er nevnt over her blir installert for å holde kontroll på diesel og ladeluft utover org deler. Så begynner forhandleren på datalogging langs vei for å gi TRF en pekepinn hvordan motoren oppfører seg. De kommer til slutt frem til det som er forsvarlig å hente ut av effekt ihht. kjørbarhet og holdbarhet. Ble anskaffet større intercooler etter at bilen var ferdig. Valget falt på Wagner sin nye EVO3. Et monster av en ic selv med oppgradert fra før. Måtte av med kræsjbjelke for å tilpasse litt, men igjen Wagner selger ikke noe uten at det passer 100%. Dynokjøring: Oppspent i dyno og klar TRF var innom på ene dynomålingen vi hadde i starten av juli. Ble oppdaget at det var noen rare målinger på moment og hk. Den gamle girkassen stod på dette tidspunktet enda i. Noen dager senere så ble det oppdaget ladeluftlekkasje på innsugsplenum på grunn av slitne pakninger. Disse ble byttet tvert. Samtidig var også girkasse blitt skiftet. Vi var igjen tilbake i dynoen i slutten av oktober og resultatet var et helt annet med eksakt samme software. Dette viser viktigheten av et nøye vedlikehold, og kan gi som sett ovenfor her, merkbar forskjell Diesel: Diesel + vanninnsp: Alt i alt en kjekk opplevelse fra start til slutt å få begi seg ut på "noe som ikke alle andre gjør". Vil rette en stor takk til TRF og hans forhandler lokalt her (Ueland Mekaniske) for godt utført arbeid, og håper at dette er noe de selv sitter igjen med en god opplevelse av. IMG_2673.MOV
×
×
  • Opprett ny...