Gå til innhold

Andreas_R

Medlem
  • Innholdsteller

    334
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Andreas_R vant dagen sist Mars 18 2023

Andreas_R hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø
  • Kjøretøy
    E46 M3 / I4M50

Nylige profilbesøk

1783 profilvisninger

Andreas_R's Achievements

  1. Heldigvis er bremsedeler til I3 latterlig billig. Husker jeg byttet rundt baut (Zimmermann) for under 4000kr. Angående felger, jeg stemmer naturligvis for OEM - 868M Night Gold Edit: Post gjerne litt info om Panamera og dine erfaringer med den
  2. Ja må holde dem representabel 😁 Livet med i4 er behagelig og bekymringsløst. For oss er det en komplett bil, den duger til alt. Og den føles som en BMW skal. Blir fortsatt glad når jeg ser bilen, både fra utsiden og innsiden 😁😅
  3. Våren er på gang her nord, og bilene er stort sett klare til sommersesongen. M3 har fått nye rådelager. Jeg forventet lite til ingen slitasje, og fikk heldigvis rett: Dette ble gjort prevantivt da jeg ikke har dokumentasjon på når lagrene ble byttet sist. Men siden dette er en tidlig utgave av S54, ble nok lagrene som sto i byttet på kampanje hos BMW i Tyskland i god til før bilen kom til Norge i 2005. Har ikke så mye bilder fra denne jobben, tenker det går greit da hele internettet er full av materiale om dette emnet 🤣 Ble litt plaget med oljepumpeboltene, 2 av de måtte løsnes med makt og grovt verktøy. Bortsett fra dette var jobben rett fram. Litt ny hardware ble kjøpt inn på BMW, kun kr. 850,- for ovenstående 🤣🤣🤣 Har vært på utkikk etter en «yellow tag» tannstang en stund, og fant til slutt en på Koed til en overkommelig pris. Denne ble byttet samtidig som traversen var nede. Har ikke fått testet bilen så mye enda, men det virker nå bra 👍 Er jo litt dumt å oppgradere bilen rett etter vinterlagring, vanskelig å sammenligne med året før 😅 Har også vært plaget med airbaglampe. Den kunne komme å gå litt, med lange mellomrom. Men nå var den konstant og feilkoden var tilstede konstant. For høy motstand i kretsen for beltestrammer på sjåførsetet. Etter litt målinger fant jeg ikke noe feil under setet, så da var det bare å demontere midtkonsollen for å komme til airbaghjernen. Åpnet opp kontakten og målte kretsen, fortsatt ok, ca 2,5ohm som er riktig. Mistenkte da om det kunne være dårlig kontakt i stikket i kontakten, den ene kom lett ut av plastkontakten mens den andre var vanskelig. Endte opp med at ene stikket ble ødelagt. Heldigvis hadde jeg liggende noen stikk fra 545 prosjektet, disse passet overens 😁 Loddet på nytt stikk, satt alt sammen og nå kunne feilkoden slettes 😁 Enn så lenge en suksess! Så ble det en vask og ny voks til slutt 🤩 I4 har fått en skikkelig nedvask med avfetting og ironx, og fremstår meget pen 😁 Har savnet night gold felgene, det var deilig å få dem på igjen 👍 Fikk tatt en shine innvendig, men skal ta en ny runde her når jeg har bedre tid. Takboksen skal av snarest, skisesongen er ikke helt ferdig i fjellene her enda og da er det veldig greit å bare ha den på 😎
  4. Gratulerer med grom bil. Si fra når du skal selge 😁
  5. Storfornøyd med min I4, men en ting irriterer meg litt nå som det begynner å bli mildere i været. Rattvarmen går automatisk på ved klimatisering, det er jo ikke nødvendig når det er mildt ute. Digg på kaldeste vinteren men ikke så digg ellers! Noen som har fått til å ekskludere rattvarmen fra klimatiseringen, slik at den kun aktiveres med knappen på rattet?
  6. Mørkt, kaldt og lite som skjer med bilene på denne tiden av året. I4 nærmer seg 10000km. Den har fått Drop-off lakkforsegling, slo til da jeg fikk en bra pris og de kunne ta den rett etter nyttår. Drop-off er vel ikke noe show behandling kanskje, men den gjør nå det den skal tror jeg, beskytter lakken. Samt det er jo greit å få oppfriskning 1 gang i året for en rimelig sum. Ble blank og fin bil hvertfall, jeg må si meg fornøyd. Vi har også montert takboks på bilen, det ble vel så bra det kunne bli. Men jeg er ikke så entusiastisk ift takbokser, så har faktisk ingen bilder av bilen med takboksen montert 😂 Thule takstativ med en Packline glassfiberboks. Fornøyd med oppsettet, det støyer minimalt i forhold til oppsettet med Yakima stativet og thule skiholdere jeg prøvde først. Dette ble solgt kjapt. Night gold felgene fikk seg også en runde med coating. Ikke de enkleste felgene å legge coating på 😅 Men resultatet ble bra! Digger disse felgene! M3 står nå i garasjen å koser seg. Har kjøpt inn deler til rådelager skifte nå, satser på å få det gjort ila april. Gikk for oppgraderte lager fra BE bearings med tilhørende Arp bolter. Bytter motorfester samtidig. Vurderer også å prøve å få tak i en gul 712 tannstang, vi får se om det dukker opp noe!
  7. https://www.finn.no/340832677 @Fredrik 90
  8. Ja jeg er meget fornøyd med at det ble NightGold. Egentlig litt hell i uhellet, bilen ble bestilt med 868M men vi så jo fort at det ble vanskelig. NightGold felgene er sweetspoten for I4 synes jeg, da de sørger for bra stuk uten at rekkevidden lider nevneverdig. Jeg kjører 18 på vinter jeg også, bestilte bilen med 858M som jeg la vinterdekk på. 858M settet er mixed, altså litt bredere bak. Ble fornøyd med det! Ganske beefy oppsett med mye gummi, som er perfekt for nordnorske forhold. Men det er de tyngste 18 toms felgene jeg har vært borti! NightGold felgene er mye lettere selv om de er 2 tommer større. 40000km allerede ja, ikke dårlig! God bil 😁
  9. Takk for det @sveigis 😁
  10. Ja jeg må jo si det @mslello 😊 Du også? Er nå innom å kjikker litt i tråden din, du steller godt med bilene ser jeg 😎 Jeg har hatt en veldig intensiv periode med jobb det siste halve året, så det er jo stort sett fruen som har rattet rundt i nybilen. Ca 6500km har den gått nå. Både hun og jeg har faktisk fått oppmerksomhet omkring bilen, folk applauderer fargen og felgene, «for en flott bil, herlig farge» osv 😅 Uvant! Har ikke hatt så mye å interessant å poste her, det går nå i bruk og litt vasking 😊 Vi har hatt et par langturer med I4, har kun ladet på tesla sine ladere. De er i en egen klasse både når det gjelder pris, hastighet og tilgjengelighet. Lader er også kommet opp på hytta, så nå kjører vi dit også uten hurtiglading på hjemturen. M3 fikk jeg kjørt veldig lite med i år også. Jeg skjemmes, men sånn er det når man er mye borte. Kan liksom ikke bare stikke av med bilen så snart man kommer hjem heller, er jo en million andre ting som må gjøres 😅 Slenger med noen bilder da! (Dette er faktisk det eneste jeg hadde 😂)
  11. Enig i at den er litt dyr ja! Men det er vel rom for pruting i dagens marked? Den har stått hos forhandler siden sensommeren nå. De var kjempefornøyd med bilen. Men det var en firmabil / tjenestebil som av forskjellige årsaker ble byttet inn. Den dieselmaskinen med mildhybridpakken er bare helt eksepsjonell, masse krefter, fin gange og veldig snilt forbruk!
  12. Da kan jeg anbefale denne, vært i vår familie tidligere. Særdeles pent brukt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=328027152 Dessverre fikk jeg ikke overtalt han til å legge på full skinnpakke og AD, men allikevel en fantastisk bil på alle måter.
  13. Nei egentlig ikke. Men det vil vise seg når vi skal på hytta for eksempel, samt generelt om vinteren. Da med 858M 18" 245/45 foran og 255/45 bak. Det med økt profil på dekkene var et godt forslag, det har jeg ikke tenkt på. Vurderes. Takk for det! Ja du var vel blant dem som mente det måtte bli sort eller ivory white til denne fargen, hvis jeg husker riktig? Er ikke uenig for så vidt, men sort eller hvitt interiør var aldri et alternativ for oss. Valget av tartufo interiøret var bestemt allerede før fargen ble bestemt. Opprinnelig var jeg låst på Tanzanite Blue, som jo også hadde stått perfekt til Tartufo. Men endte altså opp med Aventurin, noe jeg ikke angrer på i det hele tatt Blir veldig overrasket om jeg møter en tilsvarende I4 ja Går faktisk ikke så mange I4 generelt her oppe, ikke en vanlig bil i trafikken enda.
×
×
  • Opprett ny...