
Andreas_R
Medlem-
Innholdsteller
345 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
Andreas_R vant dagen sist Juli 14
Andreas_R hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Bodø
-
Kjøretøy
E46 M3 / I4M50
Nylige profilbesøk
Andreas_R's Achievements
-
https://www.finn.no/417152359 Begynner å komme ned i pris nå, men tror den må enda lenger ned for å bli solgt. Begynte vel på 249. Fin skute! Men kanskje litt kjedelig med standard skinn og svart svart?
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Min manuelle E63 645ci "Sharkie"
emne svarte i Andreas_R sin ///SuperTech i Bilder og filmer / Show-off
Gratulerer! Ja dette må vel være den med latterlig lav km? Denne har kanskje spjeldstyrt eksos slik som på 545i, i så fall blir det litt finere lyd i eksosen om du bare kobler vakuumslangen forbi solenoidventilen i bagasjerommet. Angående interiøret synes jeg du bare skal beholde det slik som det er, er jo gjennomført crazy på en måte, som bygger opp om det ellers ganske særegne designet på disse. E63 er nok en undervurdert bil, spesielt med manuelt gir. Er det active steering og dynamic drive på denne? -
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Det er jo en mulighet ja, straks enklere å bytte ventilblokka enn å drive å styre under bilen. Det blir spennende å se om det er denne som lekker hos deg. Ebay er jo full av diverse tvilsomme komplette fjærbein. Ser arnott sine fjærbein ikke er tilgjengelig lenger. Da er det vel kun Miessler automotive igjen på autodeler hvertfall https://www.autodeler.co.no/miesslerautomotive/21300041 Var jo litt bobbob erfaringer her inne på dette merket da.. kanskje et engangstilfelle? Sjekket også kleinanzeigen, det lå noen brukte der til 2-300eur per stk. Men det er jo gammelt! Gummibelg fra 2013, muligens lav km men allikevel. Men uansett, den tid den sorg, bilen holder seg nå høvelig i water enda 😅 Har du fått feilsøkt noe på på NV? Ellers kunne jeg ha tenkt meg litt mer eksoslyd, i hvertfall i Sport. Spjeldene åpner nok når det trengs, er vakuumstyrte spjeld på denne. På 545 jeg hadde bypasset jeg ventilen slik at spjeldet sto åpent hele tida, og det ble bra. Men siden jeg har en egen sport modus her, skal jeg undersøke om det er mulig å kode spjeldene åpne i sport. -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Takk for det! Senk og store hjul er aldri feil, spesielt på nyere biler med moderne understell som håndterer dette uten å gå på bekostning av komforten 👍 -
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
-
Her gjøres det mye godt arbeid!! Jeg synes F01 er tungskrudd. Og det kun etter å ha gjort en enkel jobb med fjærbein og casterstag foran. Det blir helt andre boller bak ser jeg.. bare å mote seg opp. Lite brukte fjærbein bak er altså å foretrekke fremfor belgbytte på eksisterende fjærbein. Jobben med å dele belg fra fjærbein så ikke videre fin ut. Og når det ikke ble vellykket heller, kjedelig altså!!
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Takk skal dere ha 😁 Meget forbøyd med bilen nå. Etter jeg fikk den litt lavere og fikk på skikkelige hjul kjører den mer som en Bmw i min bok. Synes det ble litt vel mykt og duvende i comfort. Selvsagt bedre i sport. Komforten er fortsatt i aller høyeste grad tilstede, selv med senk og store hjul. @Ingvaldsen bilen er gått 155000 nå. Virker som den generelt er uskrudd, byttet bremser / vanlige slitedeler oppigjennom men ellers er nok det meste av betydning i understell fra byggeår. Den siger litt på lufta bak hvis den ikke brukes på et par uker, skal følge med på det. Motormessig kjennes det bra ut, stille og pen gange, kreftene er der. Hvor langt er din gått? Din er jo hinsides utstyrt, hva er det du ikke har? NV? Får krysse fingrene for 0 havarier på oss fremover! -
Paulus reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Så til slutt noen bilder med 21", slik bilen fremstår nå. Interiør - dette er individual på sitt beste - med skinn overalt, inkl dekselet inn til oppbevaringsrommet på venstre siden av rattstammen! Og maskineriet, N63TU, fantastisk motor har jeg lest?! Nåvel, denne er i hvertfall den oppdaterte TU utgaven med 450hk, hvor ille kan det være? Time will show. Foreløpig meget fornøyd, jeg mener dette er eneste riktig motorisering i disse skutene. Videre planer er å fikse ett kamera fremme, bytte batteri, utføre oljeskift på automaten. Her er jeg usikker på om jeg skal kjøpe kit fra ZF å gjøre det selv eller levere inn på lokalt transmisjonsverksted for full flushing? Innspill? Jeg har allerede utført første oljeskift, da gikk jeg for Ravenol RUP 5W40 olje. M3 og I4 - intet nytt! Brukes og vaskes / holdes ship shape! (Fruen satte ned foten for intet salg av M3 inntil videre. Flaks! Av og til trenger man beskyttelse mot seg selv!) -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Monterte fjærene med nye topplager, bolter og belger. Justerte ned luftfjæringen bak, det gikk greit med Foxwell I50 pro. Monterte også nye casterstag fra Lemførder. Synes bilen fikk riktig høyde nå, de er jo helt latterlig høye orginalt disse bilene! -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Huff jeg er dårlig på oppdateringer her. Uansett. Ny bil ble handlet inn i mars - takk til @Reef89 for litt sparring i forkant av kjøpet. Bilen: BMW 11/2012 750i xdrive LCI individual! Lakk og interiør: Carbonschwarz Metallic (416) Indi. Vollleder/"amaro-braun" (ZBP5) Utstyr: 1CA Selection Of Cop Relevant Vehicles 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 229 Dynamic Drive 230 EU Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 2NW M Lt/alloy Wheels V-spoke 302M/MT 2VB Tyre Pressure Indicator 302 Alarm System 316 Automatic Tailgate Operation 322 Comfort Access System 323 Soft Close Automatic System For Doors 337 M Sport Package 358 Climate Comfort Windscreen 3AG Backup Camera 403 Glass Roof, Electric 415 Sunblind For Rear Window 416 Sunblinds 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Package 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric Adjustable 488 Lumbar Support Driver/front Passenger 494 Seat Heating For Driver/front Passenger 496 Seat Heating For Rear Seats 4B9 Interior Trim Finishers Aluminium High Finish 4NB Automatic Air Conditioning 4-zone Control 4ND Instrument Panel With Leather Finish 4U2 Driving Experience Control Incl. ECO Pro 4UR Ambient Light 508 Park Distance Control (PDC) 536 Auxiliary Heating 548 Speedometer With Kilometer Reading 552 Adaptive LED Headlight 5AC Automatic High-beam Headlights Control 5AE High-speed Brake System 5AG Lane Change Warning 5AT Driving Assistant Plus 5DL Surround View 601 TV Function 609 Navigation System Professional 610 Head-up Display 612 BMW Assist 614 Internet Preparation 615 Extended BMW Online Information 616 BMW Online 677 HiFi System Professional 698 Area-code 2 6AA BMW Teleservices 6AB Control Teleservices 6FR Rear-seat Entertainment Experience 6NF External Connection Of The Music Player In Mobile Phone 6NL Connection Bluetooth And USB Devices Included 6NR Apps 6UK Night Vision With Object Recognition 6WB Multifunctional Instrument Display 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 7R7 Innovation Package 7RS Comfort Package 7SP Navigation System Professional With Mobile Phone Preparation Bluetooth 7U9 Deletion Of Service Inclusive 7XA M Leather Steering Wheel With Paddles 801 Germany Version 850 Additional Fuel Tank Filling For Export 851 Language Version German 879 German / On-board Documentation 8KA Oil Service Interval 30,000 km / 24 Months 8SC Country Specific Release Of Teleservice 8TH Speed Limit Info 934 Winter Tyres On Light Alloy Wheels 9AA Outer Skin Protection Bilen ble levert med ett hjulsett, nye Hakka 10 pigg på 302M hjulene. Dette støyet mer enn forventet, men nå er jeg jo vant med I4 på piggfritt. Bilen kjører jo som et lokomotiv, masse krefter og god komfort. Turen fra Bergen til Bodø var i overkant lang, det blir ikke flere ganger, selv om verktøyet ikke kunne vært bedre. Første kattevask hjemme i kaldt vårvær: Lakken var slitt og trengte sårt en korrigering. Begynte først med DA maskin men den beit ikke i det hele tatt. Gikk over til roterende maskin med Rupes ullpute, da ble det bedre men skulle gjerne tatt i enda hardere. Mye børstevask på denne bilen oppigjennom: Ble ok til slutt. La på swissvax shield voks som lakkforsegling til slutt. Så startet jakten på sommerhjul. Hadde lyst på style 312, men kom over ett sett 21" Forgestar for en billig penge lokalt. Men disse måtte både rettes og lakkeres, så det ble nå dyre felger til slutt.. Her fra lakk: Med dekk, gikk for Falken 245/35/21 foran og 285/30/21 bak, dette er original dekk dimensjon til Alpina B7, og gir tilnærmet 0 forskjell i rulleomkrets. Hjulene passet bra på bilen, men som jeg fryktet ble bilen høy som et fjell. Bestilte derfor H&R 40mm senk fra GS til en hyggelig pris. -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Ja det blir definitivt rart. Men jeg får aldri brukt den skikkelig, har hvert år hatt lyst til å dra på treff og banekjøringer osv, men det har alltid vært andre prioriteringer å som har måttet gå foran. Egentlig skulle jeg vel ha solgt den for lenge siden, men hver vår har jeg ombestemt meg etter første prøvetur 😅 Har vurdert å nedskalere litt til standard E36 eller E46, men disse begynner jo også å bli dyre og sjeldne. Vi får nå se 😊 -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Stille og rolig på bilfronten nå på vinteren. Men har fått syslet litt med M3 rundt juletider, med noen enkle oppgraderinger. Armlenen på passasjersiden har i alle mine år med bilen vært krakellert og fæl. Har med jevne mellomrom sjekket koed og gs++ om denne delen var mulig å få tak i, men den har inntil nylig vært NLA. Jeg var dermed kjapp og bestille når den var blitt tilgjengelig igjen! Ny del montert: Nå vil jeg si interiøret er så strøkent som det kan få blitt i en 2002 modell med 150000km på telleverket. Neste oppgradering ble den velkjente fiksen på auto-dim speilet, som væsken har begynt å lekke ut av. Eller, hvor den har blitt av vet jeg ikke, den har ikke lekt ut, men åpenbart at noe er på gang her. Kjøpte inn nytt speilglass fra en leverandør i UK, kom vel på ca 1500kr. Separerte speilhuset og glasset, og loddet på det nye glasset på eksisterende elektronikk. Enkel jobb! Ellers har I4 fått oppfriskning av drop-off coatingen, jeg synes dette konseptet er helt greit. 1500kr og bilen ser som ny ut igjen med ny "topcoat". Vurderer å ta enda en oppfriskning til sommeren. Det kan se ut som det blir endringer i bilparken snart, mer om det senere når det er på plass. Men, det betyr at en bil må selges. Eller, må og må, men med knappe 1000km mellom hver EU kontroll innser jeg nå at det er på tide å la M3 gå videre til nestemann. Jeg har eid den gjennom hele 11 år, så det blir rart å se den gå. Så, M3 kommer nok på finn til våren. Det hadde jo vært gøy om den ble solgt "internt" her. Mulig jeg har sagt dette før, men nå er det alvor! -
Andreas_R reagerte på et innlegg i et emne: Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
-
Heldigvis er bremsedeler til I3 latterlig billig. Husker jeg byttet rundt baut (Zimmermann) for under 4000kr. Angående felger, jeg stemmer naturligvis for OEM - 868M Night Gold Edit: Post gjerne litt info om Panamera og dine erfaringer med den
-
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Ja må holde dem representabel 😁 Livet med i4 er behagelig og bekymringsløst. For oss er det en komplett bil, den duger til alt. Og den føles som en BMW skal. Blir fortsatt glad når jeg ser bilen, både fra utsiden og innsiden 😁😅 -
Min biltråd - E46 M3 SMG og I4M50
emne svarte i Andreas_R sin Andreas_R i Bilder og filmer / Show-off
Våren er på gang her nord, og bilene er stort sett klare til sommersesongen. M3 har fått nye rådelager. Jeg forventet lite til ingen slitasje, og fikk heldigvis rett: Dette ble gjort prevantivt da jeg ikke har dokumentasjon på når lagrene ble byttet sist. Men siden dette er en tidlig utgave av S54, ble nok lagrene som sto i byttet på kampanje hos BMW i Tyskland i god til før bilen kom til Norge i 2005. Har ikke så mye bilder fra denne jobben, tenker det går greit da hele internettet er full av materiale om dette emnet 🤣 Ble litt plaget med oljepumpeboltene, 2 av de måtte løsnes med makt og grovt verktøy. Bortsett fra dette var jobben rett fram. Litt ny hardware ble kjøpt inn på BMW, kun kr. 850,- for ovenstående 🤣🤣🤣 Har vært på utkikk etter en «yellow tag» tannstang en stund, og fant til slutt en på Koed til en overkommelig pris. Denne ble byttet samtidig som traversen var nede. Har ikke fått testet bilen så mye enda, men det virker nå bra 👍 Er jo litt dumt å oppgradere bilen rett etter vinterlagring, vanskelig å sammenligne med året før 😅 Har også vært plaget med airbaglampe. Den kunne komme å gå litt, med lange mellomrom. Men nå var den konstant og feilkoden var tilstede konstant. For høy motstand i kretsen for beltestrammer på sjåførsetet. Etter litt målinger fant jeg ikke noe feil under setet, så da var det bare å demontere midtkonsollen for å komme til airbaghjernen. Åpnet opp kontakten og målte kretsen, fortsatt ok, ca 2,5ohm som er riktig. Mistenkte da om det kunne være dårlig kontakt i stikket i kontakten, den ene kom lett ut av plastkontakten mens den andre var vanskelig. Endte opp med at ene stikket ble ødelagt. Heldigvis hadde jeg liggende noen stikk fra 545 prosjektet, disse passet overens 😁 Loddet på nytt stikk, satt alt sammen og nå kunne feilkoden slettes 😁 Enn så lenge en suksess! Så ble det en vask og ny voks til slutt 🤩 I4 har fått en skikkelig nedvask med avfetting og ironx, og fremstår meget pen 😁 Har savnet night gold felgene, det var deilig å få dem på igjen 👍 Fikk tatt en shine innvendig, men skal ta en ny runde her når jeg har bedre tid. Takboksen skal av snarest, skisesongen er ikke helt ferdig i fjellene her enda og da er det veldig greit å bare ha den på 😎 -
Gratulerer med grom bil. Si fra når du skal selge 😁