Gå til innhold

BrokeBoi

Medlem
  • Innholdsteller

    641
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

BrokeBoi vant dagen sist Desember 14 2024

BrokeBoi hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjøretøy
    F90 M5 Comp

Nylige profilbesøk

3244 profilvisninger
  1. @Dusy du kunne ha vurdert ppf på frontruta, men det koster sannsynligvis det samme eller mer enn egenandelen for ny rute, så da spørs det om man synes det er verdt det.
  2. @Ingvaldsen 8ere er vel like sjeldne å se som Ferrari/Lamborghini, om ikke sjeldnere.
  3. Ja, det er den samme konklusjonen jeg har kommet fram til etter å ha sett på flere og flere elbiler som har vært aktuelle. Jeg havner til slutt tilbake på i4 M50, men må si at jeg nøler noe veldig med å bytte ut F90en med denne. Som bil nr to og pendlerbil hadde det nok vært en no-brainer, men å binde opp enda mer kapital i bil akkurat nå er ikke aktuelt. Situasjonen kan dog være annerledes til våren, men jeg har nå landet på at F90en beholdes uansett hva. Jeg setter stor pris på folk som deler omfattende "insider"-informasjon om enkelte bilmodeller, så jeg er glad for at du tok deg tid til å skrive en såpass utfyllende liste. Utseendemessig er GTen etter min mening blant de aller peneste elbilene som finnes per i dag, men med såpass mange potensielle feller på en bil som snart ikke lenger har nybilgaranti igjen, så holder jeg meg fint unna. Det har aldri vært en bil jeg har følt at jeg absolutt MÅ ha, men den fremstod som et fint elektrisk alternativ til nåværende bil. Som @Fredrik 90 dog nevner vil elektrisk sportsbil aldri kunne erstatte en ordentlig fossil sportsbil. Dette med verditapet på disse bilene er også veldig uforutsigbart. Taycan og GT har falt noe veldig i løpet av få år, mens enkelte i4 M50 fra 2023 koster omtrent det samme som helt ny 2025/2026 modell. I verste fall ligger GTen på halv pris av dagens pris om 2-3 år. Min nåværende bil vil nok ikke falle noe særlig i verdi de neste 2-3 årene, prisene har jo nærmest stått på stedet hvil i de snart tre årene jeg har eid denne. Hvis jeg da sammenligner regnestykkene sparer jeg muligens veldig lite på å gå over til GTen, og da blir jo konklusjonen enkel.
  4. Slenger meg på kommentaren til @Snagg30 og takker for omfattende innlegg,@///M-ini95👍 Må ærlig innrømme at du har snakket meg fullstendig vekk fra å kjøpe e-tron GT med kort eller ingen garanti, for denne listen var lang. Sjekket nettopp også forsikringen på e-tron GT, og der ender jeg faktisk opp med å betale 1k mer i måneden sammenlignet med F90en, så da forsvinner jo også noe av gevinsten fra å gå fra bensin til el. Angående det med grillen er jeg helt enig, for bilen ser mer ut som en normal Audi når man gjør denne lille endringen: Ser at @Snagg30 nevner at han har blitt snakket ut av å kjøpe R8 etter diverse meldinger fra deg. Jeg skulle gjerne sett denne listen over feil selv, så om du hadde giddet å copy/paste den på PM til meg hadde jeg satt stor pris på det, for jeg har selv vært innom tanken på R8 som sommerbil. Regner med at feilene her også inkluderer Huracan?
  5. @fupsaker Faktisk ikke, jeg er ikke aktiv på FB i det hele tatt så dette visste jeg ikke om. Har du link til innlegget?
  6. @Saltkjelen Ja, det står enten mellom den eller i4 hvis det i det hele tatt blir overgang til elbil, og jeg lener meg nok mer mot e-tron GT for å være ærlig. Det går vel 10 Taycaner for hver e-tron GT også, og jeg er ikke en person som ønsker å måtte se på reg.nr for å finne igjen bilen min på parkeringsplassen, ref eiere av hvit model 3. @ahj Ja, og det er nettopp prisfallet som gjør at disse i det hele tatt frister. RS modellen er omtrent halvert i pris på 2022/2023 modellene, og jeg tror nok det største verditapet er tatt allerede, selv om jeg ikke har like god kontroll på elbilmarkedet vs fossilbilmarkedet.
  7. Noen her som har erfaringer med Audi e-tron GT? Tenker da på Pro utgaven. Vet at det er enkelte her inne som ikke er fornøyd med Taycan, som er basert på samme plattform.
  8. Støtter de andre her i at det beste er å kjøpe en rimelig bil som er lett å få solgt, i påvente av noe skikkelig gromt til våren. X3M er for tungsolgt til å kun ha i et halvt år. Da må du i så fall legge ut bilen for salg samme dagen som du kjøper den, og selv da er du ikke garantert å bli kvitt bilen til våren. Hadde det vært meg hadde jeg nok valgt en av de billigere i3ene som ligger ute til salgs, som du sannsynligvis får solgt til samme pris som du kjøpte den for. Om du "må" ha litt mer effekt og luksus er eventuelt en i4 m50 fra 22/23 også et greit alternativ. Man får vel disse med rimelig greit utstyr til rundt 450k med 2-3 års gjenværende nybilgaranti, og jeg tror ikke at prisen på disse faller noe særlig i løpet av det neste halvåret.
  9. @Saltkjelen Jaggu meg ikke en dum idé. Fordelen med pre-LCI er jo at det er mer BMW DNA i de gamle lyktene, selv om jeg ikke er noen motstander av de nye lyktene. Det er til syvende og sist helhetsopplevelsen som er viktigst, så om jeg synes at LCI interiøret er helt på trynet sammenlignet med pre-LCI, så er det nok stor sannsynlighet for at jeg går for den løsningen du viser til.
  10. Kjipt at LCI er såpass nedstrippet innvendig, for jeg liker hvordan bilene ser ut utvendig. De ser mer ut som en "normal" bil enn pre-LCI. Tenker jeg tar turen innom Hedin denne uken og setter meg i et par LCI og pre-LCI for å se hvor stor forskjell det er. Tenker i utgangspunktet at Fully Charged er minimumet, og M-seter er definitivt et must i mine øyne.
  11. Hva er den generelle formeningen om hva man bør ha som utstyrsnivå på i4 m50, og er det noen spesielle årsmodeller man bør holde seg unna? Jeg vurderer å bytte ut F90en med noe langt mer fornuftig, for den blir langt ifra benyttet slik jeg ønsker å benytte bilen. 🙁
  12. @papertiger Her er det jeg som roter. Jeg har skrevet NAF mens jeg egentlig tenkte på Statens Vegvesen/Biltilsynet, så det er korrekt det du skriver.
  13. Skal du ha TUV godkjent tuning Til F82 så er det enten Manhart eller AC Schnitzer sin powerboks som gjelder, hvorav Manhart sin er langt billigere enn ACS sin.Tuningen fra disse powerboksene er tilsvarende en Stage 1 optimalisering, så om du er ute etter 800hk+ kan du bare glemme alt som heter "godkjent tuning". Mener at @Ampera har Manhart sin. Manhart: https://manhart-performance.de/en/tuning-parts/product/mhtronik-powerbox-for-bmw-f8x-m4-competition-cs/ ACS: https://ac-schnitzer.no/products/performance-upgrade-510hp Prossen er enkel; du får powerboksen montert av et godkjent verksted, enten i Norge eller Tyskland, også får du den godkjent enten hos Statens Vegvesen eller noe tilsvarende i Tyskland. Du bør påse at alt annet er i fabrikktilstand før du får bilen godkjent, spesielt her i Norge. Har du f.eks. tonet ruter foran b-stolpen eller kjører med downpipes som ikke er lovlig på gata bør dette av før du tar med bilen til Statens Vegvesen for godkjenning @Espen.st Noe mer informasjon om hvordan han fikk til denne godkjenningen? MHD/BM3 er etter min oppfatning "umulig" å få godkjent, men tunet han kanskje via et verksted som fikk godkjent dette for han? Edit: Infinitas nede i Gachenbach hevder å tilby Stage 3 til F82 på 620hp som kan godkjennes i vognkort. Noe kostbart siden det også innebærer nye turboer, men langt mer valuta for pengene enn ACS sin powerboks. https://shop.infinitas-automotive.com/BMWM/M4/F8X-2014-2020/M4(431PS)BENZIN/b024c0864f6f9e1feee79548b796a833 Edit 2: Blandet NAF med Statens Vegvesen.
  14. Bra fargematch, hvilket lakkverksted benyttet du til dette formålet?
  15. @Snagg30 Gjennomtenkt valg av bukse og tegnefilm.😎
×
×
  • Opprett ny...