Gå til innhold

HakonLimseth

Medlem
  • Innholdsteller

    434
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Eidsvoll
  • Interesser:
    Bil
  • Kjøretøy
    E60 520D & E21 323i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HakonLimseth's Achievements

  1. Har noen andre vært borti dette? Har i det siste lagt ut en del deler til både E60/E61 og E21. På nesten alle E60/E61-delene får jeg samme melding; "Hva er siste pris", "Siste pris" eller den beste "Hva er laveste pris du kan selge for". Begynner å bli temmelig lei av alle useriøse kjøper på finn, hvorfor i alle dager skal jeg prute på min egen pris?
  2. Igjen, takk så mye 😊 Blir bra å få denne på veien. Har en del planer med den fremover, som kommer til å bli bra hvis alt går som det skal 👍
  3. En virkelig pen bil, for en blåfarge! 😄 Artig å se at en E46 ikke bare blir brukt som vinterbiler og herja i hjel. Blir vel som alle andre eldre BMWer, stiger i pris når brorparten er blitt oppbrukt 👍
  4. Takk for det! Blir bra med BBS, er akkurat sånn jeg ser for meg at dem skal bli 😊
  5. Enda en oppdatering! Har endelig fått tid til å rydde litt og gjort noen småting med bilen. Venter fortsatt på noen deler før jeg kan fortsette med mer skruing, så det har for det meste blitt småpusling, men det må jo også gjøres 👍 Første punkt på listen var selvfølgelig rydding. Dessverre tok jeg ingen før-bilder, kun etter. Det har ikke blitt ryddet her på nesten to år, så du kan nok forestille deg hvordan det så ut. Her er i hvert fall bildene etter at garasjen ble ryddet. Det ser betraktelig bedre ut nå mye støv og sagflis er borte. Verkstedtavlene har hengt her lenge, men den med plastkasser gikk raskt fra å være organisert til å bli en hengende roteskuff, her ble nesten alt kastet. Kom også over en kreativ måte å henge opp verktøy på med PVC-rør, så det måtte testes ut 😃 Deretter fikk innsiden av bilen en liten oppfriskning. Dashbordet ble tatt ut for omtrekking, mer om det senere. Deretter ut med stolene, siden teppet enten skal tilpasses eller byttes ut med ett fra delebilen. Gikk også over ledningsnettet enda en gang. Det var en del kabler med sprukket isolasjon, så her kom krympeslangene fra Biltema godt med. Her er det jeg har bestilt til dashbordet og belgen rundt girspaken. Noe lær-lignende greier med rød søm, ser greit ut ved første øyekast. Får se hvordan dashbord-trekket blir etter hvert, håper den passer sånn noenlunde greit. Deretter ble det orden på ledningsnettet som styrer det elektriske speilet, men kun på venstresiden. Fant dessverre ikke ledningsnettet til høyresiden, ikke på noen av bilene jeg har stående... Siste ut var vindusspylerne og spylevæskebeholderen. Litt ghetto/MacGyver-fix, men det fungerer for en liten periode, må finne på noe annet etter hvert ser litt så som så ut. Det var vel alt for denne runden, får håpe det ikke blir så lenge til neste oppdatering 😅
  6. Hva med dinitrol? Ser det er flere som har brukt det som rustbeskyttelse under bilen. Tror også det er relativt mye enklere å få tak i, også gjør det vel samme jobben som kabelfett?
  7. https://www.finn.no/mobility/item/398478721?ci=16 Tøff bil med artig interiør og tøffe felger. Ikke helt min smak, men moro med noe annet enn bare svart 😃
  8. Må nok ta til takke med 245/35-r20 rund baut. Såpass stor forskjell på dekkdimensjonene krøller det bare til med xDrive systemet. I tillegg er det vanskelig å finne felger som passer passer bra med 275 når innpresset er såpass høyt som 43mm.
  9. Her er bildet fra undersiden av bilen, til høyre er girkassa og der jeg ringet rundt er glødereleet. Hvis du velger å gå inn i mellom girkasse og styreaksel er det veldig lite plass å bevege seg på, men det er mulig. Andre gangen jeg gjorde det tok jeg av plastskjermen på innersiden av hjulbuen å gikk inn fra siden (Fortsatt under bilen) Det gjorde jobben mye enklere.
  10. På M57 sitter den under innsuget. På M47 sitter også under innsuget, men såpass langt ned at du har tilgang til begge boltene i fra undersiden av bilen. Tror jeg har ett bilde av den, kan se om jeg finner det.
  11. Her er det ISTA sier om bilen din. Du trenger selvfølgelig også ett skrallesett, men ikke noe mer enn det.
  12. Ikke så ille jobb å gjøre selv, eneste du trenger er en jekk og to støttebukker. Hvis du aldri har skrudd før tar det nok en dag 👍 Skal sjekke opp registreringsnummeret du sendte hvert øyeblikk.
  13. Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent. Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte.
  14. Bytta på min 520d fra undersiden av bilen, glødereleet satt under innsuget. Regner med at du har E90/E91? Hadde vært greit å vite hvilken årgang bilen er. ISTA sier at den sitter her på M47TU2:
  15. Sjekk også pluss-kabelen som går fra starter til gløderele hvis du skal bytte releet, disse har en tendens til å svi seg hvis glødereleet ryker.
×
×
  • Opprett ny...