Gå til innhold

HakonLimseth

Medlem
  • Innholdsteller

    406
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Eidsvoll
  • Interesser:
    Bil
  • Kjøretøy
    E60 520D & E21 323i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HakonLimseth's Achievements

  1. Det hjelper ikke stort, batteriet er allerede jordet der det står. Problemet er at jordingen som sitter imellom bilen og motoren muligens ikke er hel. Chassiset på høyre siden av kabelen, på venstre side er labben som gjør at motoren hviler på motorfestet.
  2. Sjekk om det er jording mellom motor og chassiset. Eventuelt lag en provisorisk jordingskabel ved å fest en del av startkabelen på jordingspunktet i motorrommet, og en til metallet på motorblokken. Prøv deretter og starte.
  3. Hva slags type iDrive enhet har du fra før av, M-ASK eller CCC?
  4. Ut i fra problemstillingen du oppgir virker det som biltema har en løsning på det: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/oljefilterverktoy/omgjengingssett-oljeplugg-m17-x-15-mm-2000051256 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/oljefilterverktoy/omgjengingssett-oljeplugg-m15-x-15-mm-2000051257 Har vært borti lignende problemstilling før, og der gikk det helt fint å gjenge opp igjen. Ville også i samme slengen kjøpt med ett sett med kobberpakninger, da de fremtidige kobberpakningene som følger med oljefilteret ikke kommer til å passe
  5. Jeg har en iCarsoft CR Max og synes den fungerer bra til å være en såpass rimelig scanner. Det eneste problemet er at jo mer jeg bruker den, desto oftere legger jeg merke til hva den mangler. Den har de enkleste funksjonene for nesten alle biler, men den hadde for eksempel ikke mulighet til å kode om injektorene på nyere Mercedes eller resette NOx-sensoren på samme bil. Jeg har imidlertid ikke hatt noen problemer med å bruke den til diverse oppgaver på min E60. Det frister veldig å kjøpe noe bedre, men det føles litt som et “rabbit hole” når man først begynner å kjøpe diagnoseverktøy. Man får liksom aldri nok.
  6. Rått!! Grattis 😄 Blir det noe kjøring i år, eller er det rett på lagring?
  7. Her er excel-arket: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hpKyl51TtXNfz2uI1SqKSw5io-4b2_16/edit?usp=sharing&ouid=107796812085305072198&rtpof=true&sd=true
  8. Selger diverse deler til E21. Har mange brukte karosserideler, så hvis det er noe spesielt du trenger, send gjerne en melding 😄 Planen er å beholde noe, men det meste må bort på grunn av plassmangel. Har bilder av nesten alt, i tillegg til et Excel-ark som lister opp alle delene.
  9. Her er for øvrig OE-nummeret til dynamoen som i følge RealOEM skal passe din bil: 12317802471 og 12317799180
  10. En mulighet er å åpne dynamoen og sjekke om det kanskje bare er børstene eller sleperingen som må byttes. Det kan du fint gjøre selv, uavhengig av om du bestemmer deg for å kjøpe ny dynamo eller ikke. Kanskje du til og med får den til å fungere igjen, og da kan du returnere den nye 😃
  11. Fy fader så strøkent! Alltid deilig å få unnagjort slike jobber også vite at bilen holder seg rustfri i mange år til 😄 Hvordan går du frem for å fjerne rust, sandblåser du?
  12. Den har blitt ordentlig strøken nå, style 124 komplementerer den nypolerte safir sorte fargen veldig bra 😄 Savner mine style 124 når jeg ser hvor bra de sitter på din E61, veldig mye mer behagelig med 18 tommer felger kontra 19.
  13. Må ikke begynne å kjøpe, blir aldri nok 😆
  14. Det hørtes ikke så ille ut. Oscilloskop er noe som ser kjekt ut hvis man vet å bruke det riktig 😃 Har sett på oscilloskop selv, og det ligger fort på rundt to til tre tusen kroner. Både multimeter og oscilloskop til en samlet pris på 1300 kroner hørtes innafor ut.
  15. Da fikk jeg feil inntrykk, takk for oppklaringen så slipper noen andre å gå i samme fellen 😄 Da kan jeg være mer enn fornøyd med kjøpet allikevel. Neste på kjøpslista blir en ampertang som fungerer på DC 👍
×
×
  • Opprett ny...