Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har liggende ja, men det er jo et par (de som er avbildet her), så kjedelig å kun selge den ene. :)

 

Alt er derimot til salgs til "rett" pris. :D

Okei, tenkte kanskje at de som sto på fra før var lik, og som jeg forsto det så skulle de byttes ut pga den ene ikke var helt bra? :) Hva ligger slike lykter på i pris egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen flotte biler.. Hvordan er felgplanene fremover da?

 

Takk i like måte. :)

 

Nei, si det...

 

Okei, tenkte kanskje at de som sto på fra før var lik, og som jeg forsto det så skulle de byttes ut pga den ene ikke var helt bra? :) Hva ligger slike lykter på i pris egentlig?

 

Jeg har vanlige bi-xenon-lykter nå, så tanken var å ettermontere disse som er adaptive.

 

Det er vanskelig å prissette slikt, da det går mest på tilbud og etterspørsel, men det ligger et sett på finn.no for 4000,- pr. lykt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

e81-en er parkert, da DME er sendt avgårde for feilsøking. I den forbindelse passer det jo greit å gjøre litt småting jeg burde gjort for lengst.

 

Vinterhjul ble montert i dag (her skulle jeg gjerne spacet ut 10-15mm bak), og deretter ble panserlås demontert for litt vedlikehold (den har blitt tregere og tregere i det siste).

 

Ettersom man "må" ta av fangeren for å demontere låsen, passet det jo greit å begynne med fangerbytte også. Dette var litt mer arbeid enn jeg i utgangspunktet hadde trodd med tanke på tilpasning av bremsekanaler og slikt (dette fant jeg ut sist jeg prøvte, så det ble utsatt), men det ser ut til at det skal gå greit med litt fikling.

 

IMG_5001_zps0849d458.jpg

 

Fangeren prøvemontert, med leppen plassert på Cola-bokser.

 

IMG_5005_zps9afb4277.jpg

 

Panser igjen, og Performance-nyrer på plass.

 

IMG_5008_zps6edd533a.jpg

 

Den er ikke festet på bildene, da jeg likevel må av med den for å montere panserlåsen tilbake. Jeg har heller ikke montert venstre bremsekanal enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ser litt penere ut. Har igrunn aldri hatt helt sansen for den som er til e81/e87, men på en annen side føler jeg at den passer bedre til designet på de bilene, og at denne passer best til linjene på coupé/cab, litt sånn som Jetta/Vento/Bora front på en Golf, eller motsatt. :) Tror uansett dette blir et lite løft, og den andre fangeren også hadde noen irriterende småsår.

 

Den fronten er fader meg pen. Er det mye jobb med å bytte til coupefront? :)

 

Selve fangeren er det bare til å bytte rett over, men bremsekanaler og slikt er annerledes, så med mindre man dropper de er det litt småarbeid der. I tillegg kjøpte jeg bremsekanaler til 135i, noe som kanskje var litt dumt. Det virker som om festene til de som er på mindre motoriserte modeller passer litt bedre. Det er ikke noe problem når den først er på, men det blir litt mer styr i monteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så spennende biler, men fangeren er ihvertfall på.

 

Bremsekanaler, blinddekseler og senterkanal(?) Alle tre er byttet for å passe på e82-fangeren.

 

IMG_5051_zps54375fdc.jpg

 

Montering av leppe. Den er festet med ca. en million gjennomgående bolter (følgte med leppen). Fangeren ble faktisk en god del verre å montere da den ble veldig stiv, men det gikk nå til slutt. Beklager det elendige bildet, men jeg så ikke at det var så dårlig før fangeren var på.

 

IMG_5054_zps358f4686.jpg

 

Fangeren på. Bildet er ca. identisk med det jeg postet tidligere da. :) Leppen blir litt anonym, men er redd for det blir litt voldsomt å ha den i bilens farge. Gjensår skilt (blæh) og panserspylerdeksler.

 

IMG_5055_zpse41f4d97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som liker så godt å ta av og på fangeren, har du tenkt på å bruke magneter til å feste skiltet med? :P

Jeg limte magneter på baksiden av fangeren og baksiden av skiltet. Da kan man ta det av uten at at det er spor bakom. Mitt hang fast på autobahn så det henger godt.

 

Leppa er mye finere slik den er nå, enn i bilens farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg har tenkt på det, og kjøpte faktisk magneter også, men de er for svake og jeg har "glemt" å kjøpe nye. :)

 

Tanken er ikke forkastet, men ser for meg det blir borrelås her også, da jeg har det liggende og det fungerer greit.

 

Hva er dimensjonene på magnetene du bruker og hvor mange har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...