Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det kun nytt deksel rundt girspaken du behøver, med mindre du vil kappe i det du har. Slik jeg har forstått det ligger det som må kodes/programmeres i modulen som følger med, så når det blir koblet til koder denne bilen av seg selv og alt skal fungere.

Det anbefales at bilen får en software-oppdatering hos BMW-forhandler før man kobler opp dette, men jeg tror ikke det er nødvendig på en såpass ny bil. Jeg fikk gjort det med min, og det var ikke mange modulene det var ny programvare for. Skal en inn for software-oppdateringer etter at dette er blitt montert anbefales det visstnok å montere tilbake det gamle igjen.

I denne tråden ligger det litt mer info, samt noen greie linker med bilder som forklarer installasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå begynner speilsamlingen min å komme seg. :)

Alt er originaldeler, kan vel snart begynne M5-speil-butikk. :D

a40cb104.jpg

Med dette klarer jeg bl.a. å pusle sammen to stk. el-innfellbare speil med mulighet for automatisk avblending. Kommer ikke til å montere de funksjonene nå, men kanskje en gang.

Ellers har dette komt mens jeg var på jobb:

1bf9b677.jpg

b79b02c1.jpg

Splitterene så ut til å passe greit. Vil tro originale hadde passet bedre, men med tanke på prisforskjellen og sannsynligheten for at disse får smake en fortauskant eller to gjør de jobben mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det blir bra. :) Blir nok ikke noe før jeg er kommet hjem fra jobb neste gang tror jeg, plutselig slår været om og da hadde jeg nok fått hørt det..

Ang. dekk har jeg ikke helt bestemt meg enda, men mye tyder på at det blir Vredestein Ultrac Sessanta.

Leverte forresten speilene til lakkering i dag, så satser på jeg får de på i neste uke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det blir bra. :) Blir nok ikke noe før jeg er kommet hjem fra jobb neste gang tror jeg, plutselig slår været om og da hadde jeg nok fått hørt det..

Ang. dekk har jeg ikke helt bestemt meg enda, men mye tyder på at det blir Vredestein Ultrac Sessanta.

Leverte forresten speilene til lakkering i dag, så satser på jeg får de på i neste uke en gang.

Kan anbefale Vredestein Ultrac Sessanta. Kjørte med disse i sommer på 245/40-18 og de sporer ingenting og er meget gode. Solgte de nå da, som jeg kjøpte komplett felgpakke i 19" fra USA. Vredestein er kvalitetsdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden CIC-systemet mitt kom fra en bil som hadde Head up-display og automatisk bakluke lå dette inne i innstillingene i iDrive. Da jeg ikke (enda) har noen av delene har dette irritert meg litt.

Fikk endelig somlet meg til å kode CIC-en skikkelig i dag, så da forsvant det. :)

I samme slengen la jeg inn digitalt speedometer i kjørecomputeren, visning av viftehastighet når klimakontrollen står i auto (noe den aldri gjør...) og mulighet for å velge natt-modus på navigasjonen.

077cb555.jpg

16aca05c.jpg

d7223a6a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...