Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skal forresten fikse kabelbrudd i bagasjeluke på min e61. Er det noen "triks" for og få dette litt mer holdbart? Tenker og få ut kablene, finne dem med brudd og lodde dem. Men ryker vel etterhvert igjen om man monterer det på samme måten?

Mener og ha lest at kabelbrudd kan føre til at fj.styrt sentrallås ikke vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW bruker jo allerede fin trådet kabel, så det samme skjer nok på nytt. Mulig en fin trådet silikon kabel holder bedre?

Aner ikke..

Ja, det stemmer at fjernstyrt sentrallås kan slutte å virke ved kabel brudd. Det går jo kabler til mottaker via bakluke så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen det evt. skjer i min bil kjøper jeg nok bare det mykeste jeg finner av ledninger et eller annet sted og lodder de på plass. Jeg vet ikke antall ledninger, eller nødvendig lengde, men ser for meg noen meter (til sammen) holder i massevis, og det kan ikke koste mange kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen som awt skisserer er nok bra/best.

En kompis av meg kjøpte kabel som var slik jeg beskrev det og ha mente det burde holde ei god stund.

Fin trådet og mykest mulig. Men samtidig sterk nok til at det ikke slites hull på isolasjon.

Min ble reparert for 4 år siden, og holder ennå :)

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lager noe lyd når jeg ratter til høyret stillestående/lavfart mulig dette er servo oljen? Har ACS

Er det servo som lager lyd da? Rart med ulyd kun en vei.

Noen tips angående bråkete vindusviskere?

Vask ruta og vindusviskere skikkelig.

Skift viskere.

Sjekk vinkel på viskere mot ruta.

I den rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rar knirkelyd når jeg svinger. Lyden kommer og går litt, høres ut som den kommer fra venstre framhjul. Vet at demperne er klar for utskifting (har nye coilovers liggende) kan det ha en sammenheng? Tar humper ganske dårlig og, rekner me det har med demperne å gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rar knirkelyd når jeg svinger. Lyden kommer og går litt, høres ut som den kommer fra venstre framhjul. Vet at demperne er klar for utskifting (har nye coilovers liggende) kan det ha en sammenheng? Tar humper ganske dårlig og, rekner me det har med demperne å gjør?

 

Knirket på min bil når jeg svingte før også. Det som ble gjort da var å smøre opp der rattstammen går igjennom torpedoveggen. har aldri hørt lyden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen, ettersom jeg vet det er mange av dere som ettermonterer både det ene og det andre.

 

Er det noen som vet hva som passer overens av understellsdeler fra e6x m5 til e6x 525d? Tenker da på bærearmer, stag og foringer, både for og bakstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...