Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg vinterhjul nå, og skal kjøre på 18" originale m sport felgene.. Disse er vel 8x18 på alle 4 på touring? Er usikker på om jeg skal gå for 225/45/18 eller 245/40/18, hva tenker dere? 225 er billigere og bedre, men er redd det vil bli litt smalt?

Jeg har 225 på 17" og det er ypperlig.

Men vil nok tro at 245 også går bra.

Det er ikke såå mye bredere.

Det står i idrive ca 10,000 igjen til DPF skifte, vil det om 10,000 da komme varsling på dette på samme måte som det gjør med bremseklosser osv?

Ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrive til meg indikerer at bilen skal på Vechicle Check om ca 3000km. Noen som vet om dette bare er en generell inspeksjon av bilen?

Bilen var på service (hos Sulland) for ca 7-8 mnd og 12 000km siden så synes det er rart at det skal inn nå.

Kan selvfølgelig ringe de å sjekke, men da må jeg vente helt til mandag med å få svar :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kølla: Service tid på DPF beregnes etter "sot last", altså hvor tett det beregnes at filteret er, så normalt lurere man ikke noen andre enn seg selv ved å resette inidikatoren. Jeg vil tro at du allerede har et betydelig mottryk i forhold til hva du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre lykt begynte plutselig å lyse lilla. Så må vel bytte xenonpære.

Hvor er det billigst å kjøpe ny?

 

Har de lyst blå/lilla lenge? eller bare skjedde det plutselig ved en oppstart? i såfall er det tenneren og ikke pæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en generell sjekk (væskenivåer, vindusviskere, bremser, generell tilstand på bilen). Du kan fint nullstille denne selv uten å få dårlig samvittighet for det.

Ok, takker. Antar at dette ikke påvirker rustgaranti i og med at den var inne for under et år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får ringe de mandag og høre om de sier noe fornuftig. De kommer vel bare til å mase om få ta nært forestående EU-kontroll i samme slengen, men der sverger jeg til NAF... Egentlig utrolig hvor mange brev man får i posten fra diverse firma om at EU-kontroll er rundt svingen og at de står klare til å gjøre dette for meg. Ikke noe problem at Staten Vegvesen ikke sender ut slik påminnelse lengre i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...