Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen få tatt fra undersiden da, men vell ikke så mye  informative uten noe nummer :) Skal ta noen skikkelige når jeg bytter regulatoren og resten. 

 

IMG_1259.JPG

IMG_1260.JPG

IMG_1261.JPG

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er N57 i forhold til M57 mtp pålitelighet? Tenker mest på N57D30O0 eller hva som er riktig :P

Disse har vel ikke sånn veivhusfilter som kan byttes? Hvordan er det mtp levetid på turbo osv?

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jaja det var vell egentlig innerst inne det jeg også trodde :-D men da vet jo vi litt mere til den dagen den blir med postmannen nedover til deg :) 

litt det jeg har komt frem til jeg har lyst til, er å få en turbo som er oppgradert og ladder tidligere og litt mere, map fra deg med org dyser/htp så lenge de er i ok stand.  ikke noe enormt høyeffektgreier, men fokus på kjørbarhet og over gjennomsnittet morro bruksbil. Samtidig er jeg litt redd turboer med ukjent historie, og er litt opptatt av att ting må kunne stolest på teknisk, så greit å få den 100% effekt eller ei. Men tror manuell må prioriteres før det da automaten virkelig ikke virker noe frisk. Men venter med å ta sorgene der på forskudd til alle motorfeil er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant endelig ut av kjøleveskelekkasjen min som er nevnt tidligere i tråden da den ble litt mer synlig etterhvert.. Er oljekjøler til motoroljen som har fått en sprekk i selve kjøleren.

Er dette en relativt grei jobb og skifte?  Rekner med oljen fra oljefilterhuset kommer ut, men dette er jo ikke så ille.. Har bare sett raskt på det til nå, må innsug av? Får delen imorgen kveld og må ha bilen i orden til fredag morning :P

Er en m57 i e61 530d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.8.2017 at 22.04, DanielStance skrev:

Hvordan er N57 i forhold til M57 mtp pålitelighet? Tenker mest på N57D30O0 eller hva som er riktig :P

Disse har vel ikke sånn veivhusfilter som kan byttes? Hvordan er det mtp levetid på turbo osv?

:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har en kompis med en E92 N47D20 som ikke går helt som den skal. 

 

Har vert en del problemer det siste året med at den går dårlig, og litt blå og sort røyk fra eksosen. Vi har fjernet DPF, da dette gikk helt tett, og ga feilkoder, og programmert vekk dette. 

Vi fant også feilkoder på swirl flaps, og så en del sot lekkasje fra hvor aktuatoren  til denne sitter på mainfolden, så vi hadde av innsuget, og fjernet disse. Helt annet design på disse enn på elder M** motorer, men vi så at linken fra aktuatoren til selve flapsene hadde løsnet helt, og foring og tettning var løse og lakk luft og sot ut fra insuget. Ellers så flapsene greie ut, ingen tegn til å kunne løsne helt, og bli sugd inn i motoren. Var også en god del sot og olje i innsuget som vi fikk fjernet.

Etter dette går fortsatt bilen ikke som den skal, og vi har fortsatt noen feilkoder å jakte. 

3F25 Charge air hose monitoring

4530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation

Er litt usikker på hvor vi skal begynne å lete for å fjerne disse.

Bilen har ingen motorlamper, går heller ikke i safe mode, men trekker ikke som den skal. Skjer lit før over 3000RPM, men da går den som den skal. Så det kan virke som VNT funksjonen på turboen ikke fungerer som den skal. Er det noen som har tips til hvordan man kan få verifisert dette, eller hva annet kan være galt? 

Kan legge til at bilen har gått litt over 200k og vert litt dårlig vedlikeholdt de siste årene.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 530d xDrive 2011 modell 258hk.

 

Heisann, har en kompis som påstår det er over 400hk i motoren å 286hk på nav, (har sett benkepapirer) 

mitt spørsmål/påstand er at det høres mye ut? 

400hk i motor og 286hk på nav, det er et tap på ca 39% å det høres mye ut? Eller er jeg helt på bærtur...? Blir da ca 111hk i "svinn" han påsto også at girkassen lett slukte 50hk i effekttap. 

Mitt spm er dette mulig med kun omprogramering/tuning/chippin altså ingen fysiske endringer. Det er dpf filter på bilen det er ikke fjernet/tømt innmat i. 

 

Takker for svar å gjerne flytt innleget vis publisert i feil tråd. 

 

 

Endret av kimaaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...