Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Jeg har lastet ned imaget og startet opp VMWare imaget, et W7 operativsystem med alt installert.

Har brukt den med INPA på E39 med stort hell, men finner ikke E53 i listen over modeller på INPA, mulig jeg kan bruke ISTA?

Ser ingen grunn til at ista ikke skal fungerer. Inpa blir meget tungvint etter en runde med ista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Jeg har lastet ned imaget og startet opp VMWare imaget, et W7 operativsystem med alt installert.

Har brukt den med INPA på E39 med stort hell, men finner ikke E53 i listen over modeller på INPA, mulig jeg kan bruke ISTA?

Det er mulig at E53 ikke ligger der åpenlyst, men mener den ligger under older BMW models.

Men uansett så er ISTA fin fint å bruke, den kan dog være litt "rar" på eldre modeller, slik som E53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har opplevd at bilen ikke vil ta i mot data ved bruk av NCS?
Driver på og skal kode noe lys på en e90 med FRM2.C09, leser ut data fint, åpner deretter .trc-fila og endrer ønsket parametre (prøvd med både Dummy og notepad). Lagrer deretter fila som .man og sender over til bilen igjen. Interiørlys med mer blinker og det virker som om FRM starter på nytt slik som den skal. De nye funksjonene som i utgangspunktet er kodet inn er ikke til stede, og når man leser ut kodedata på nytt er dataene de samme som ved første utlesing. Kan utdaterte daten-filer og/eller begrensninger på brukerprofilen på NCS ha noe å si? Setter stor pris på alle forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Otis skrev:

Jeg har opplevd dette før. Aner ikke hva eller hvorfor. 

Løsningen min var å kode Standard verdier på nytt og deretter endre. Det funka fint.

Å lese ut data og kode inn igjen disse uten å endre noe? Gjøre dette på hele bilen, eller bare aktuell styreenhet?

2 timer siden, minim skrev:

Skjer ikke dette typisk når filen som er redigert ikke blir "godtatt". Har du sjekket med notepad++ f.eks i forskjellige formater for å se at det ikke har lurt seg inn tegn som ikke vil fungere? 

Kan ikke helt skjønne at det har lurt seg inn noe heller... Styrte på i over 1 time, leste ut og kodet utallige ganger uten resultat. Sjekket også fila som Dummy lagde, og denne såg fin ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...