Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 27.3.2017 at 23.05, PenguiN- skrev:

Pen bil fredrik90 :-) jeg litt usikker på hva felgene heter men på 6 serien får man originalt 20" på biler med M sport pakke og det er veldig pene hjul....se her:

 

Disse tror jeg uansett hadde passet fint på bilen din. De du har på nå er litt.....kjedelige ?

 

 

DSC04977.JPG

Enig, såg en F30 M sport til salgs med disse, de satt som et skudd og hadde nok passet F10/11 bra også. Men krever muligens senk som Fredrik sier, blir ikke bra om bilen ser ut som den står på stylter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.3.2017 at 2.07, Bækkmann skrev:

Anbefalingen tas i mot, dette skal jeg virkelig gjøre ved omlegging til sommerdekk. Vinteren henger i litt til her i trønderlag :) 

Utrolig pen denne bilen din. Synes det er fornuftig av deg å beholde den :) 

Det gir en god følelse å få gjort rent der ja. Eneste er at man kvier seg litt for å bruke bilen i regnvær de første gangene etter man har godt det :P 

Takk for hyggelige ord :) 

On 31.3.2017 at 10.14, andreaskarm skrev:

Godt valg :-) 5ern er en sikker vinner :-) Når skal du nedover kontinentet igjen da?

Ja jeg synes det var det eneste riktige, jeg liker å følge hva jeg har lyst til i stede for å alltid være så fornuftig :) 

Jeg skal nedover til Hamburg i påsken, men da med E34en :) Ettersom det blir nytt hus og litt styr etterhvert så tror jeg ikke det blir de store turene i år, mulig det blir en liten uke nedover lenger utpå sommeren. Også blir det jo Nurburgring turen i September da, den er jo en selvfølge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shina opp interiøret litt i dag, støvsugde og vasket litt. Jeg tok også ut gummimattene for sesongen nå, skal bli godt å få inn stoffmattene. Rensa stoffmattene med tepperenser, nå ser de helt nye ut gitt :) 

IMG_0096.thumb.JPG.57fd6811c55b057614d104f4971c7950.JPG

IMG_0097.thumb.JPG.bd3158dc61b950da4654ba6da4a9fa07.JPG

Gikk også over alu detaljene i interiøret, disse får litt skjolder og fettmerker med tiden som er er greit å få bort. Bruker da Plumbo sin stålshine, perfekt for matte og børsta overflater i stål og alu :) 

IMG_0098.thumb.JPG.8cc96712f47b6827cb05630873ea0ae2.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sveigis skrev:

Ser knall ut Fredrik .

Hva er det du har på flasken der med mattene ?

Takk for det Jan :) 

Det er Meguiars All Purpose Cleaner jeg har der, sprayer dem på mattene og bruker rent vann rensemaskinen til å få det rent med ;) 

4 timer siden, Gorg skrev:

Er det Foma Mimo du bruker som rensemaskin? Mattene så helt nye ut :D 

Det er en Wurth SEG 10, veldig fornøyd med den :) Mattene ble virkelig fine etter en omgang. Har tenkt å ta gulvteppe i bilen ett tak også med denne, men venter til det blir litt varmere i været ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sandersander skrev:

Ganske stilig den der, skjer mye kult hos ford nå for tiden. Njuut farge også, godt valg!

Ja jeg synes den er ganske allright :) Ford er i farta om dagen, synd de havner litt i skyggen i Norge da de mangler plugg in hybrid og en skikkelig elbil. Men det kommer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det firmabilen?

Mondeo er jo fin, men den tullehybriden de har blir ikke noe suksess..

Vurderte Mondeo stasjonsvogn en stund når vi skulle bytte bil. Men synes Ford lager omtrent alle modeller lik i fronten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Bilparken ekspanderer stadig her, nå er vi oppe i fire biler i husholdningen. En for hvert behov :P 

IMG_0100.thumb.JPG.218cbcc614f8a61f8dd4d29796467b64.JPG

Fin bil dette, men hva har Ford gjort med grillen i front? Synes denne var så pen da den kom ut, men nå er det jo bare et digert sort hull. Fikk litt Aston Martin-vibber av den med horisontale kromstriper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Fin bil dette, men hva har Ford gjort med grillen i front? Synes denne var så pen da den kom ut, men nå er det jo bare et digert sort hull. Fikk litt Aston Martin-vibber av den med horisontale kromstriper :) 

Dette er ST-Line, grillen du tenker på er Titanium utgaven ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Knallfin den F10'en din Fredrik!:-D 

Trodde jeg var perfeksjonist på bilpleie.. frem til jeg leste gjennom tråden din:oops: Keep it up!:-D

Hjulbuene ble strøkne!

Er jo endel elektronikk i opphenget når du har både EDC, Dynamic Drive, og Active Steering - Smart og stelle litt ekstra der, selvom det er bygd for og tåle mye:-) 


Synes du om Active steering? Aldri prøvd det, men hører det er en annen verden.

God Påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Svein_Bmw skrev:

Knallfin den F10'en din Fredrik!:-D 

Trodde jeg var perfeksjonist på bilpleie.. frem til jeg leste gjennom tråden din:oops: Keep it up!:-D

Hjulbuene ble strøkne!

Er jo endel elektronikk i opphenget når du har både EDC, Dynamic Drive, og Active Steering - Smart og stelle litt ekstra der, selvom det er bygd for og tåle mye:-) 


Synes du om Active steering? Aldri prøvd det, men hører det er en annen verden.

God Påske!

Takk for hyggelige ord Svein :) 

Det er nå artig å ha litt å stelle med, noen synes kanskje det er galskap men det gir iallfall meg sjelefred å ane at alt er rent der øyet ikke alltid ser. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe en slik bil ny, så da måtte jeg kjøpe en nyere brukt å får den til å fremstå som ny. Så denne bilen ser nå nyere ut med sine 96 000 km enn da jeg kjøpte den for tre år siden med 46 000 km. 

Ja det er litt bokser og ledninger under der, har ikke plukket alt for mye på det annet enn å sjekke at de sitter i klipsene sine og at koblingene er rene. Har åpnet noen av boksene og rengjort dem for sand og søle, det kommer litt inn i dem ser du.

Active Steering er helt supert, særlig ved manøvrering. Må ha det på min neste bil, iallfall nå som de svinger med bakhjulene også. Gir helt fantastiske sving egenskaper, testet dette selv på G30 530d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...