Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, hsd skrev:

det er noe man sier 3 ganger til seg selv før man legger seg om natta for å få sove. ferdig med det. eg kjenner jo ikke historien her, såklart :) men har sett mange på fb som skryter av at de har lurt e30r av folk i 90 åra for vrakpanten, som ikke kjenner markedet eller verdien i det de har. det er rett og slett bare lavmål.

Da er det snakk om å lure noen, og du misforstår hva jeg prøver å si.

Hvis man kjøper en strøken e30 (eller noe annet skikkelig verdifullt) av noen som åpenbart selger alt for billig, så er det snakk om å lure noen. Ingen er fornøyd med å bli lurt, uansett om de får vite det i ettertid eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hsd skrev:

det er noe man sier 3 ganger til seg selv før man legger seg om natta for å få sove. ferdig med det. eg kjenner jo ikke historien her, såklart :) men har sett mange på fb som skryter av at de har lurt e30r av folk i 90 åra for vrakpanten, som ikke kjenner markedet eller verdien i det de har. det er rett og slett bare lavmål.

Dette er har med interesse og kunnskap hos selger og gjøre, kan man gjøre et kupp så klart man skal få lov til det?
Er ikke kunnskapen hos selger høyere enn at h*n vet hva h*an selv besitter så fortjener ikke personen å få igjen mer penger enn h*n selv tror den er verdt in the first place.
- Forstå meg rett, en skal ikke tvinge bilnøkkelen ut av hånda til enken på 70 til prisen av en god flaske whisky, men har hun en pen e24 stående i gården som sjeldent går eller kun brukes til butikken så må det være lov å forhøre seg om salg? -og tilbyr hun da et salg på 50 000NOK, så føler jeg jammen meg ikke at jeg har lurt henne trill rundt heller, da jeg vet jeg vil gi denne bilen et godt hjem. Men dette handler om common sense.

Det skal sies at dersom en ville begynt å prute på en pris en allerede forstår at er lav, da begynner vi nok å snakke om "svindel tendenser", for husk på at dersom du sier, "50 000NOK? Nei denne er verdt mer kjære enke... Jeg kjøper den for 100 000NOK!" Så føler du deg plutselig veldig snill? -og det har du jo ingen grunn for? -fordi du har ikke gjort noe snilt annet enn at du har overbetalt for en bil du egentlig kunne fått for halve prisen og hun sitter igjen som den store vinneren.

Nå dro jeg den litt langt, men en må være forsiktig med ordet "SVINDEL" uten å sjekke bakgrunnen bedre.

 

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Peak said:

Dette er har med interesse og kunnskap hos selger og gjøre, kan man gjøre et kupp så klart man skal få lov til det?
Er ikke kunnskapen hos selger høyere enn at h*n vet hva h*an selv besitter så fortjener ikke personen å få igjen mer penger enn h*n selv tror den er verdt in the first place.
- Forstå meg rett, en skal ikke tvinge bilnøkkelen ut av hånda til enken på 80 til prisen av en god flaske whisky, men har hun en pen e24 stående i gården som sjeldent går eller kun brukes til butikken så må det være lov å forhøre seg om salg? -og tilbyr hun da et salg på 50 000NOK, så føler jeg jammen meg ikke at jeg har lurt henne trill rundt heller, da jeg vet jeg vil gi denne bilen et godt hjem. Men dette handler om common sense.

Det skal sies at dersom en ville begynt å prute på en pris en allerede forstår at er lav, da begynner vi nok å snakke om "svindel tendenser", for husk på at dersom du sier, "50 000NOK? Nei denne er verdt mer kjære enke... Jeg kjøper den for 100 000NOK!" Så føler du deg plutselig veldig snill? -og det har du jo ingen grunn for? -fordi du har ikke gjort noe snilt annet enn at du har overbetalt for en bil du egentlig kunne fått for halve prisen og hun sitter igjen som den store vinneren.

Nå dro jeg den litt langt, men en må være forsiktig med ordet "SVINDEL" uten å sjekke bakgrunnen bedre.

 

Greia er at dersom det er snakk om noen som har beholdt en relativt "vanlig" bil fra tidlig 80 til 2016, så er det somregel snakk om folk godt oppe i åra. Ting begynner å visne, og mange tenker ikke lengre helt slik dem gjorde før. Det som er synd er at det somregel ikke er snakk om 50 000, det er snakk om 5000 "dersom du lover å passe på den". så er det hjem, vask, lett polering, ta bilder og finn.no

Virkelig, tenk deg en standard 80 åring som klarer seg godt med nrk1, tekst tv og bygdeavisa, hvordan skal dem være klar over at en generasjon med alt for mye penger mellom henda, plutselig har komt frem til at f.eks en rustfri e30 325 er verdt langt over 100k?

Dem gjør ikke det, det mange av dem ser er en gammel utdatert bil. Har støtt på litt eldre folk med e30, e28 o.l. Det finnest klart begge typer, både den naive mens også dem som faktisk er klar over hva dem har. Møtte på en eldre kar med en rustfri e30 for ei stund sida, og han hadde møtt masse ungdommer og folk som hadde bydd 5-6k for bilen. Rød 320i 2 dørs facelift, helt dønn original med originale bmw nakkestøtte trekk og uten rust. sett flere tilsvarende biler lett gå for 90-100k siste året.  

Dette har utarta seg litt mere en eg tenkte, og som jeg skrev kjenner jeg ikke historien.  men hovedpoenget mitt er at handler man bil av gammeltfolk synest eg jammen meg man kan være så rakrygga at man legger inn ett bud tilsvarende det den hadde gått for i ei budrunde på facebook.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/85376774

Ser grei ut.

Men har noen her inne hatt erfaring med N42 motoren? Hadde en 318i (2001 mod, m43b19 om jeg husker korrekt). Dette var en motor jeg hadde mye problemer, og var veldig ofte inne på verksted med.

Lurte på om N42 motoren er bedre, eller om jeg skal bite tennene sammen og vente på en fin 320i/325d/i.

Har helst lyst på en 320i eller oppover, men markedet er dårlig nå (for facelifts ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar gode bilder og kjører et bra opplegg med klargjøring, men for meg så blir det litt for mange bilder. Når du ser så å si det samme fra bilde til bilde blir det fort slitsomt for min del. Dessuten er jeg ikke helt tilhenger av når folk limer inn BMW sin utstyrsliste i klartekst midt i annonsen, da ville jeg heller foretrukket en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

De tar gode bilder og kjører et bra opplegg med klargjøring, men for meg så blir det litt for mange bilder. Når du ser så å si det samme fra bilde til bilde blir det fort slitsomt for min del. Dessuten er jeg ikke helt tilhenger av når folk limer inn BMW sin utstyrsliste i klartekst midt i annonsen, da ville jeg heller foretrukket en link.

Totalt uenig i alt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...