Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sveits har et ganske direkte demokrati iom. at de legger ut nesten alt til folkeavstemming. Altså mindre toppstyring og mer makt til folket. Problemet er at deltagelsen i folkeavstemmingene blir ganske lav når det er mange spørsmål som kun gjelder en liten del av befolkningen. Jeg husker ikke den gjennomsnitlige deltagelsen, men det skulle ikke forundre meg om den er godt under 40%.

Jeg har sansen for det tyske systemet der hver delstat har en temmelig stor grad av selvbestemmelsesrett. Flere av delstatene er ikke større enn de norske fylkene. Såvidt jeg vet er det grovt sett kun utenriksspørsmål og militæret delstatene ikke har direkte innflytelse på.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men personlig så foretrekker jeg icloud eller Google foto for bilde backup. 

Synes nok at Google foto er best for der kan man bare trykke på "frigjør lagringsplass på enheten". 

Det er jo dumt å ha alt bare på en plass om du har det @sandersander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Jeg vet ikke. Men personlig så foretrekker jeg icloud eller Google foto for bilde backup. 

Synes nok at Google foto er best for der kan man bare trykke på "frigjør lagringsplass på enheten". 

Det er jo dumt å ha alt bare på en plass om du har det @sandersander

Takk, tester Gugel foto nå :)

5 minutter siden, awt skrev:

Slette bilder? Hva er det for noe tull? :)

Har fortsatt alle bildene jeg har tatt gjennom tre iPhoner på min 6S. :)

Jeg kjipet inn og kjøpte 16gb fordi den var på tilbud, og det ble fort fult gitt.. Hadde 16gb på 5s og, og den ble aldri full de to årene jeg hadde den, så tok sjansen på det samme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Otis said:

@awt

Ikke alle tar seg råd til å kjøpe mer enn 16gb vet du :)

om man har på optimalisert lagring på Iphone så trenger man ikke det :) Da lagrer den små kopier på telefonen og syncer  alle enhetene i cloud. Har bare 16gb jeg også, men det holder i massevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

@awt

Ikke alle tar seg råd til å kjøpe mer enn 16gb vet du :)

Nei, er vel kanskje noe der. Har gått fra 16 via 32 og nå til 64. Stygt redd for det må bli 128 neste gang, da jeg sliter med plassen her også. :oops:

Uansett så synes jeg 16gb blir for knapt i de fleste tilfeller. Litt apper, musikk og dill så er jo den brukt opp. 32gb er minimum etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sandersander skrev:

Takk, tester Gugel foto nå :)

Jeg kjipet inn og kjøpte 16gb fordi den var på tilbud, og det ble fort fult gitt.. Hadde 16gb på 5s og, og den ble aldri full de to årene jeg hadde den, så tok sjansen på det samme igjen :)

Forstår det. Apple tar seg rimelig godt betalt for lagringsplassen. 

4 minutter siden, minim skrev:

om man har på optimalisert lagring på Iphone så trenger man ikke det :) Da lagrer den små kopier på telefonen og syncer  alle enhetene i cloud. Har bare 16gb jeg også, men det holder i massevis. 

Sant det. Men det er litt kjipt å vente på torsdag den skal vise bilder når den ikke var forberedt på det eller du har treg tilkobling til nett. 

1 minutt siden, awt skrev:

Nei, er vel kanskje noe der. Har gått fra 16 via 32 og nå til 64. Stygt redd for det må bli 128 neste gang, da jeg sliter med plassen her også. :oops:

Uansett så synes jeg 16gb blir for knapt i de fleste tilfeller. Litt apper, musikk og dill så er jo den brukt opp. 32gb er minimum etter min mening.

32 GB er nok for meg med Android. Har minnekort på 64 GB :)

 

Det forrige innlegget ble helt ødelagt. Får ikke endret fra telefon heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Problemet med Norge er at vi ikke har et ordentlig demokrati, vi bare leker demokrati. Er helt vanvittig at fillepartier som Venstre og KrF med til sammen 9% skal ha så mye makt at de hele tiden kan torpedere alt av samarbeid. Det samme problemet hadde vi med SV for noen år siden, og MDG i Oslo nå.   Sånn blir det vel når vi nesten utelukkende har yrkespolitikere uten erfaring fra det ordinære arbeidslivet. De blir en egen overklasse som lever i sin egen lille boble dessverre.

I Norge har vi ikke Demokrati, vi har Demokratur. Det er en vesentlig forskjell. Demokratur er en blanding av demokrati og diktatur. 

Vi kan si og mene hva vi vil, og har ytringsfrihet, men de som styrer landet gjør akkurat som det passer de og driter i den vanlige befolkningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Otis said:

Forstår det. Apple tar seg rimelig godt betalt for lagringsplassen. 

Sant det. Men det er litt kjipt å vente på torsdag den skal vise bilder når den ikke var forberedt på det eller du har treg tilkobling til nett. 

32 GB er nok for meg med Android. Har minnekort på 64 GB :)

 

Det forrige innlegget ble helt ødelagt. Får ikke endret fra telefon heller. 

Ja apple er grådige. Jeg betaler 29kr i måneden for 200gb, men det går bra visst jeg tar en uke på knekkebrød :D

For visning på telefon så er de ikke så ille. Man har uansett stortsett wifi eller 4G nå om dagen så i praksis er det nesten ikke merkbart at ting ligger i skyen. Filmer er det eneste jeg kan si at man merker det godt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, awt skrev:

Nei, er vel kanskje noe der. Har gått fra 16 via 32 og nå til 64. Stygt redd for det må bli 128 neste gang, da jeg sliter med plassen her også. :oops:

Uansett så synes jeg 16gb blir for knapt i de fleste tilfeller. Litt apper, musikk og dill så er jo den brukt opp. 32gb er minimum etter min mening.

Jeg har gjort det samme med mine tre iPhoner. Først en 5C med 16, så en 5S med 16 og nå en SE med 64. Det som tar mye plass hos meg er ikke bilder, filmer eller apper, men data i apper som Spotify og Sygic. Junior klager imidlertid over at 5C'en begynner å bli full, men det er fordi han har mange spill og apper jeg tviler på at han egentlig har bruk for... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...