Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

+ 150.000 kr i utstyr som man må ha. Og + 200.000kr hvis man vil ha det meste.

Så man kan si ferdig ut av butikk så koster den nok fra 620.000 kr 

 

Prøv pluss 300 000,- om du vil ha det meste... Får ikke mye utstyr for 150 000,- i en 5-serie i dag.

41 minutter siden, MegaOctane skrev:

470 er ganske billig når E350e starter fra 570.

så jeg vil gjette 530-550 for hybriden.

Ettersom 330e starter på ca 429 000,- og C350e starter på 482 000,- så kan jeg ikke se for meg at BMW vil velge noen annen pris strategi for 530e vs E350e. BMW har vel noe lengere elektrisk rekkevidde samt større bagasjerom pga mindre batteri, mens Mercedesene kan du derimot få som statsjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mest spennende sett med norske øyne er 530e iPerformance. Den ladbare hybriden blir nærmest avgiftsfri i Norge, og kan derfor godt bli den rimeligste varianten i 5-serien. I så fall vil det være dumt å velge noe annet, for jeg kan nesten garantere at du aldri har fått så mye 5-serie for pengene som du gjør her."

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=47185

530e Touring, please, BMW...?!?

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig jeg kan ha spottet G30 langs veien nå?
Jeg møtte en i motsatt kjørefelt, gråfarget, og synes den var for liten for å være nye 7-serien og var ellers egentlig prikk lik G30, men fikk såklart ikke studert annet enn at den kom mot meg i 40-sone og passerte.
Men samtidig trodde jeg ikke disse skulle komme før utpå nyåret? Uansett hva det var så var det en flott bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mye" er nok relativt i denne sammenhengen, men det er ikke til å stikke under en stol at det kule utstyret og gadgets er ekstrautstyr. Man trenger vel egentlig ikke nevne spesielt mange utstyrskoder før man har bikket 200.000kr i ekstrautstyr -> M-pakke, LED iconic-lys, gesture control, head-up display, komfortseter, takluke, driving assistant plus og så videre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

"Mye" er nok relativt i denne sammenhengen, men det er ikke til å stikke under en stol at det kule utstyret og gadgets er ekstrautstyr. Man trenger vel egentlig ikke nevne spesielt mange utstyrskoder før man har bikket 200.000kr i ekstrautstyr -> M-pakke, LED iconic-lys, gesture control, head-up display, komfortseter, takluke, driving assistant plus og så videre. :) 

Sitter på gjerdet og venter på pris på 530e  om ikke gunstig priset med endel ekstra inkludert så blir det heller en F01 eller G11 fra Tyskland 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Marius2002 skrev:

Er det mulig jeg kan ha spottet G30 langs veien nå?
Jeg møtte en i motsatt kjørefelt, gråfarget, og synes den var for liten for å være nye 7-serien og var ellers egentlig prikk lik G30, men fikk såklart ikke studert annet enn at den kom mot meg i 40-sone og passerte.
Men samtidig trodde jeg ikke disse skulle komme før utpå nyåret? Uansett hva det var så var det en flott bil :) 

De kommer visstnok ikke til norske forhandlere før i februar 2017. Men det er ikke utenkelige at det står et par stykker på norsk jord allerede. BMW Norge sendte jo et eksemplar rundt på førvisninger hos forhandlerne i september/oktober i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er mye lekre detaljer i G30, men jeg er virkelig spendt på hvordan dette interiøret er sammenlignet med E-klasse. Her tror jeg faktisk man må opp på Individual for å hamle opp med noe i nærheten av dette. 

bb_207573.jpeg

Lekkert fra Benz ❗️En Individual er ihvertfall på plass hos meg 😁 Så blir det spennende og se prisen på 530e. Men bor nærmest hos Mobile og BMW sine tyske bruktsider og speider etter en flott F01 el G11🤗

IMG_0607.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være så objektiv som mulig..

F10 var finere og bedre enn w212. Bmw er den jeg ville valgt av disse to.

Mens g30 ikke når w213 til knærne når det gjelder design.

Bmw mann som jeg er, måtte det likevel blitt e klasse om jeg skulle valgt i dag.

Teknsk sett vet vi vel ikke enda. Altså kvalitet, kjørefølelse, tekniske løsninger, støy, plass osv. Her tror jeg de to er nokså like. Gleder meg til å lese sammenligningstester av disse :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok enig med Evopower om at BMW ikke helt når opp til den nye E-klassen hva gjelder design - spesielt innvendig, selv om G30 isolert sett ikke er "så ille". For meg virker det som om volum, lavkostnader og plastikk er det som står i hodet på BMW om dagen, mens Mercedes virkelig er på banen med å levere kvalitet og luksus i hvert segment. 1-serie, 2-serie, X1 og X3 faller totalt igjennom når de sammenlignes med A-klasse, CLA, GLA, B-klasse og GLC. Selv Mercedes Vito i varebilform ser ut til å ha en vesentlig høyere kvalitetsfølelse enn de fire nevnte fra BMW. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret til E-klassen er virkelig ikke så spennende som bildene tilsier. Når jeg første gang satt meg inn i en E-klasse så fikk jeg følelsen av at bildene juger. Men selvsagt så er design individuelt, og i mine øyne banker G30 W213 ned i støvlene. Mest sannsynlig på kjøreglede også. Har kjørt en god del W212 facelift, og gud hvor kjedelig den er å kjøre i forhold til F10. 

Så for min del så hadde jeg gått for en G30 foran W213 anyday. Det skal sies at jeg ikke har kjørt noen av bilene, men kjenner jeg BMW rett så skuffer de ikke med G30 heller ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...