Gå til innhold

Hjelp til oppsett av ny F31 - Pakker


Hosse
 Share

Anbefalte innlegg

Å betale 900,- for remote service er også litt tullete, du kan tute, låse opp og igjen bilen og aktivere en luftefunksjon for noe bedre luft i bilen når du setter deg inn. Kanskje det kan kodes på i etterkant av noen også. Og kommentaren min om sportsautomat faller selvfølgelig i grus om du ikke tenker på det estetiske, rattgiring blir sjelden brukt, selv på min 330i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, remote service er en vits all den tid det ikke er mulig med form for forvarming slik elbiler har, og har den det har man en webasto med fjernkontroll. Sannsynligvis er dette også en enkel koding i ettertid. Når det gjelder sportsautomat er ikke disse spakene så ulike eller forskjellige til at dette svarer for seg, og selve sticken kan jo ettermonteres om det er så om å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle argument!

La inn bestillingen nå MED navi proff, så får vi se om den går igjennom. Gjør den ikke det må jeg vurdere hva (og hvor mye) som skal bort. 

Ang skinn: Vi har 2 barn og en hund. Den F31 (316D 2013) med stoffseter som vi har idag ser ikke klok ut innvendig. Mye lettere å holde rent med skinn, mye mer ekslusivt og ikke minst penere. 

Ang varme bak. Koster 4.100 kr før rabatter. Jeg opplever F31 som veldig kall bak. Riktig ille på vinteren. Og med skinn så blir varme bak et must.

Ang variabel styring. Hadde dette for forrige bil (X5 E70) og savner det veldig. Utrolig deilig når man kjører i lavere hastigheter sånn som parkeringshus etc. 2.800 kr for det syns jeg det er verdt.

Ang sportsautomat. Hmm.. Godt spørsmål. Digger rattgiring og så var kule veldig kul ja:-) Kunne glatt tatt bort denne, men den var "standard" i Autolease pakken opprinnelig. Kan sjekke om den går å ta bort og hvor mye jeg tjener på det.

Ang remote service. Jepp, enig i den, men 900 kr er det verdt:-)

@marius2002 Ser den, men nå er det sånn at vi solgte X5eren når vi fikk firmabil. Så nå sitter vi igjen med en Z4 E89 og en F31. Dvs F31 brukes daglig i jobb, daglig på fritiden og ikke minst på turen til hytta (500 km hver vei). Kjører sikkert fremover en 30-40.000 km i året, så vi kommer til å bruke mye tid i bilen. Den F31 som vi slitt med i 3 år nå er et skikkelig hat. 316D med 2014 HK. Manuelt gir. Stoffseter. Ikke navi. Ikke oppgradert stereo. Hvit lakk. 16" hjul. Nest inntill møkkabil.

Oppsummert. Hvis dette ikke går, ryker nok sportgir først. Så skinn. 

Krysser fingrene:-) Gruer meg litt til den nye skattesatsen hvis det går igjennom..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode og dårlige nyheter!

Fikk OK fra bedriften å kjøre på den specen jeg sendte inn:-)

Det som ikke er fullt så hyggleig er den skattemessige listeprisen. Den gikk opp med rimelig nøyaktig 100.000 kr når vi satte opp utstyr for 60.000 kr.

Opprinnelig tilbud XXXXXX ga en listepris på 592.146 kr.

Nytt tilbud YYYYYY ga en listepris på 691.985 kr.

Dvs omtrent 100.000 kr opp.

Dettte er tillegget:

PDC foran:                          2.200 kr
Hengefeste:                      8.600 kr
Remote services:            900 kr
Variabel styring:              2.800 kr
Ekstra 12v:                         250 kr
Setevarme bak:               4.150 kr
HiFi pakke:                         4.350 kr
Shadowline:                      2.800 kr
Skinn Dakota:                   14.100 kr
Adaptiv fartsholder:      12.200 kr
Navi Proff:                         7.700 kr

Totalt:                                  60.050 kr

Hvordan kan det komme ytterligere 40.000 oppå dette? Kommer til å skatte oss ihjel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hosse skrev:

Gode og dårlige nyheter!

Fikk OK fra bedriften å kjøre på den specen jeg sendte inn:-)

Det som ikke er fullt så hyggleig er den skattemessige listeprisen. Den gikk opp med rimelig nøyaktig 100.000 kr når vi satte opp utstyr for 60.000 kr.

Opprinnelig tilbud XXXXXX ga en listepris på 592.146 kr.

Nytt tilbud YYYYYY ga en listepris på 691.985 kr.

Dvs omtrent 100.000 kr opp.

Dettte er tillegget:

PDC foran:                          2.200 kr
Hengefeste:                      8.600 kr
Remote services:            900 kr
Variabel styring:              2.800 kr
Ekstra 12v:                         250 kr
Setevarme bak:               4.150 kr
HiFi pakke:                         4.350 kr
Shadowline:                      2.800 kr
Skinn Dakota:                   14.100 kr
Adaptiv fartsholder:      12.200 kr
Navi Proff:                         7.700 kr

Totalt:                                  60.050 kr

Hvordan kan det komme ytterligere 40.000 oppå dette? Kommer til å skatte oss ihjel..

Vet vertfall to ting jeg kunne forsaket her - skinn og adaptiv fartsholder. Da har du redusert med 26000kr. Er det M sport alcantara-stoff-interiøret i den F31'en dere har nå eller er det vanlig stoff? Vi kjørte 73.000km på 3 år med vår F20 med dette M sport alcantara/stoff-interiøret, og opplevde det som ekstremt slitesterkt, enkelt å holde rent, og veldig behagelig å sitte i. - Over lengre turer, sommer som vinter. Så vil absolutt råde deg til å revurdere behovet for skinn. Dersom det faller bort blir ikke setet bak så kaldt å sitte i, og setevarmen bak kan kanskje revurderes? Jeg bare slenger ut litt forslag her for å se om det er mulig for deg å få ned kostnadene.

Adaptiv fartsholder er kjekt å ha - men hvor ofte blir det i realiteten brukt? Dersom du setter den opp mot Navi proff vil jeg tro at du i det daglige har mye mer glede av navi proff og de mulighetene det gir.

Must have i mine øyne:
PDC foran
Lyspakke
HiFi pakke
Navi proff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger

Takk for tanker! I den bilen vi har idag er det vanlige stoffseter. M sport alcantara- stoff er vel kanskje inkludert i Model M Sport? Vi har som sagt unger og hund, og det setter seg utrolig mye dritt i setene til den bilden vi har idag. Kan vurdere å droppe skinn, men 14.000 spart er utgjør kun 100 kr i måneden i skatt.

Adaptiv fartsholder tror jeg er en lur investering da vi er vant til det fra før og bilen går svært mye på landveiturer og i kø.

Uansett skjønner jeg ikke hvordan de kunne legge på 40.000 ekstra på det utstyret som i følge BMW.no koster 60.050 kr..

Ser også nå at det ligger inne vinterhjul 17" med Yokohama piggfritt til 18.000 kr. Dette kommer legges på "skattemessig listepris". Høres dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hosse skrev:

@papertiger

Takk for tanker! I den bilen vi har idag er det vanlige stoffseter. M sport alcantara- stoff er vel kanskje inkludert i Model M Sport? Vi har som sagt unger og hund, og det setter seg utrolig mye dritt i setene til den bilden vi har idag. Kan vurdere å droppe skinn, men 14.000 spart er utgjør kun 100 kr i måneden i skatt.

Adaptiv fartsholder tror jeg er en lur investering da vi er vant til det fra før og bilen går svært mye på landveiturer og i kø.

Uansett skjønner jeg ikke hvordan de kunne legge på 40.000 ekstra på det utstyret som i følge BMW.no koster 60.050 kr..

Ser også nå at det ligger inne vinterhjul 17" med Yokohama piggfritt til 18.000 kr. Dette kommer legges på "skattemessig listepris". Høres dyrt ut.

Ville glatt tatt bort vinterdekk - til en F30/31 bør det være en smal sak å få tak i brukt på finn.no :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Ville glatt tatt bort vinterdekk - til en F30/31 bør det være en smal sak å få tak i brukt på finn.no :) 

Går ikke da det er leasing. Prøvde oss på å droppe vinterhjul og beholde de gamle, men da sa bedriften at de gamle ville de selge med den gamle bilen. Hadde personlig aldri lagt 18.000 kr på 17" vinterhjul:-(

Endret av Hosse
Feil pris på vinterhjul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg satt opp et lite regnestykke. Det ene er med bilen som opprinnelig spekket. Dvs kun Model M Sport + 100 års pakken. Den andre er med vår "drømmeliste". Jeg måtte legge inn "tillegg engangsavgift" som står i tilbudet. Aner ikke hva det er, men ser ut til å være 10.000 kr omtrent.

59b138379acb2_utenutstyr.jpg.08fd69a31599029b4be9ad9c23e2a0c2.jpg59b1382f782b9_altutstyrf31.jpg.efad42518c74ed442d6679bf79e84249.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hosse skrev:

Går ikke da det er leasing. Prøvde oss på å droppe vinterhjul og beholde de gamle, men da sa bedriften at de gamle ville de selge med den gamle bilen. Hadde personlig aldri lagt 18.000 kr på 17" vinterhjul:-(

Men kunne du valgt å droppe vinterhjul og IKKE beholde de gamle? Blir jo fortsatt billigere.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Men kunne du valgt å droppe vinterhjul og IKKE beholde de gamle? Blir jo fortsatt billigere.

Tja.. Ikke helt enkelt regnestykke. Trekker jeg fra 18.000 på vinterhjul, så sparer vi 131 kr per måned i skatt. Det er 1500 kr på et år. Da må jeg vente 4 år før jeg har "spart" nok penger til et set brukte vinterhjul, og da er leasingen gått ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så neste problem. Har nå valgt alt som står på listen. Tenkte velge bort metallic, da det koster 9.900 kr. MEN, kun hvit kommer opp som farge uten pristillegg! Velger jeg sort, må jeg ta bort M pakke. Velger jeg safirsort kommer tillegg på 9.900kr.. Kan det virkelig være mulig? Første tilbudet vi fikk var på en bil med M sport og 100 year pakke. Sort farge. Ikke noe ekstra for metallic eller lignende. 

 

Blir ikke klok på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hosse skrev:

Ok, så neste problem. Har nå valgt alt som står på listen. Tenkte velge bort metallic, da det koster 9.900 kr. MEN, kun hvit kommer opp som farge uten pristillegg! Velger jeg sort, må jeg ta bort M pakke. Velger jeg safirsort kommer tillegg på 9.900kr.. Kan det virkelig være mulig? Første tilbudet vi fikk var på en bil med M sport og 100 year pakke. Sort farge. Ikke noe ekstra for metallic eller lignende. 

 

Blir ikke klok på dette..

Finnes bare to farger uten metallic, Alpinhvit og Sort. men du kan ikke velge Sort sammen med M-sportspakken.

Var ikke første tilbudet ditt Edition Sport line, det er noe helt annet enn M sport pakke. Edition Sport kan velges med Sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...