Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.tag24.de/nachrichten/unfall/zwei-tote-bei-horror-crash-in-duesseldorf-bmw-zerfetzt-mehrere-personen-schwerst-verletzt-3354282-amp

https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/unfall-duesseldorf-108.amp

Dette må har vært en alt for høy fart… deler spredt rundt oversalt.

1  døde(Sjåfør) (2nå), 5 kritisk skadet.

IMG_4064.jpeg

IMG_4063.jpeg

IMG_4062.jpeg

IMG_4065.jpeg

IMG_4066.jpeg

IMG_4067.jpeg

IMG_4061.webp

IMG_4060.jpeg

IMG_4068.webp

Endret av mr.pingu
Skrevet

Høy fart er bare forbokstaven her når man klarer å rive en robust X5 i fillebiter på denne måten. Utrolig at noen i det hele tatt overlevde dette. Jeg kjenner meg igjen hvor dette er (har vært mange ganger i Düsseldorf) og det er i enden av en lang og rett gate med slak kurve der ulykken skjedde. Hastigheten kan komme opp i 150-160 km/t hvis man vil

Skrevet

https://www.wz.de/nrw/duesseldorf/unfall-mit-drei-toten-in-duesseldorf-das-ist-die-ursache_aid-123577681

Det ser nå ut som at årsaken til ulykken var av medisinske grunner. Føreren har fått ett eller annet anfall, mest sannsynlig ett epileptisk anfall eller hjerteinfarkt som har ført at bilen ble satt i full akselerasjon. Farten ble beregnet til å ha vært rundt 150 km/t i kollisjonsøyeblikket. 

Fy søren for ett traume det må ha vært å være fanget som passasjer i bilen ute av stand til å gjøre noen ting. At det i det hele tatt kom overlevende ifra denne ulykken beviser i det minste styrken i en moderne bil som en G05 X5.

Skrevet

Det må være en forferdelig situasjon å havne opp i, men passasjerene ville hatt muligheten til å stoppe bilen ved å dra i brekket. Det fine med elektronisk håndbrekk er at denne overstyrer gassen og fungerer som nødbrems, og er noe alle som sitter i bilens kupé kan nå. Dette er en sikkerhetsfunksjon som burde vært opplyst om slik at "gud og hvermann" var klar over den slags sikkerhetsutstyr.

Skrevet
På 31.1.2025 den 8.33, Saltkjelen skrev:

Det må være en forferdelig situasjon å havne opp i, men passasjerene ville hatt muligheten til å stoppe bilen ved å dra i brekket. Det fine med elektronisk håndbrekk er at denne overstyrer gassen og fungerer som nødbrems, og er noe alle som sitter i bilens kupé kan nå. Dette er en sikkerhetsfunksjon som burde vært opplyst om slik at "gud og hvermann" var klar over den slags sikkerhetsutstyr.

Det var heller ikke jeg klar over, hvorfor ikke dette er gjort allment kjent av bilprodusentene er for meg en gåte 🤔

Skrevet
2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det var heller ikke jeg klar over, hvorfor ikke dette er gjort allment kjent av bilprodusentene er for meg en gåte 🤔

Nei, det er ikke godt å si hvorfor den slags ikke blir løftet frem som et av bilens vitale sikkerhetsfunksjoner. Selv bruker jeg brekket til å pusse rust av bremseskivene på i3en av og til. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...