Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

På 25.1.2023 den 23.10, Galro skrev:

Det der er jo helt utrolig, bare det at de har prøvd å stroppet opp den skadede delen vitner om en total mangel på andres liv i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, awt skrev:

X5 (wannabe?) M i brann her lokalt. Visstnok mistanke om at den er påsatt.

Damen i bildet eier forøvrig Fiaten og ikke X5-en.

Film: https://fb.watch/irLEt1nW_7/

Er nok en wannabe ja.. Finner kun diesel X5 som har skiltnummer som begnner med BR9**** 🤔

Edit: Er sikkert BR99515, og da en xDrive30d.

Ser noen kommenterte på det innlegget angående dette med EGR 🤔

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at politiet i England har opplevd at veldig mange av tjenestebilene deres med N57 brenner opp, og det skjer ofte veldig fort. Såpass fort at folk har omkommet av det.  Sikkert det samme som har skjedd her.  Hittil har de fleste oppbrente BMWene i norsk media vært biler med N47.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Werther skrev:

Har hørt at politiet i England har opplevd at veldig mange av tjenestebilene deres med N57 brenner opp, og det skjer ofte veldig fort. Såpass fort at folk har omkommet av det.  Sikkert det samme som har skjedd her.  Hittil har de fleste oppbrente BMWene i norsk media vært biler med N47.

Såvidt jeg har fått med meg så er det én person som har omkommet, fordi bilen hadde låst seg og han ikke kom seg ut eller noe i den duren. Dette satt i gang alt det maset om N57 motoren og de skylder på at den spesielle måten politiet bruker bilene så har de en risiko, og at dette ikke er en fare for den vanlige mannen i gaten.

For meg virker de har dratt det litt ut av proporsjoner.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Werther skrev:

Har hørt at politiet i England har opplevd at veldig mange av tjenestebilene deres med N57 brenner opp, og det skjer ofte veldig fort. Såpass fort at folk har omkommet av det.  Sikkert det samme som har skjedd her.  Hittil har de fleste oppbrente BMWene i norsk media vært biler med N47.

Nja, var vel ikke det at dem brant opp men at motorene raste? Dette var også snakk om motorer med veldig høy km stand (gjerne over 300 000 km) som gikk på BMW sitt vanlige 24 mnd 30 000 km service intervall. De motorene som fikk kortet ned intervallet til 15 000 km hadde ikke problemer så vidt jeg fikk med meg. N57 ble faset ut i 2016/2017 til fordel for B57 så det er her snakk om de eldste motorene det britiske politiet har i sin flåte….følgelig da med høyest kilometerstand. Ser ikke ut som at dette har vært noe problem i Tyskland hvor samme biler blir brukt, og muligens brukt hardere pga den frie hastigheten. I Norge har man kjørt X5 med N57 i mange år, samt en del UP biler med N57 og det later ikke til å være noe problem her heller. Annet enn ett strekt kjede og en høytrykkspumpe i ny og ne..

De mente at havariene oppsto i situasjoner hvor bilen har stått på tomgang i lang tid, ofte langs motorveien eller på ett oppdag. Gjerne for å holde lys og samband i gang. Så har de blitt kalt ut på ett hasteoppdrag som har medført en utrykning med hastigheter opp til 250 km/t. Dette har i noen få tilfeller tatt knekken på motorene, som det sikkert ville gjort på hvilken som helst annen motor under gitte omstendigheter. Så vidt meg bekjent er det snakk om en enkelt dødsulykke som ble forårsaket av totalt motorhavari under utrykking i veldig høy hastighet….mulig motor har låst seg? Dette førte til en stygg krasj som dessverre krevde livet til en tjenestemann.

Dette er helt klart tatt litt ut av proposjoner av enkelte som helst så at britisk politi kjørte Volvo eller britiske bilmerker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

I Norge har man kjørt X5 med N57 i mange år, samt en del UP biler med N57 og det later ikke til å være noe problem her heller. Annet enn ett strekt kjede og en høytrykkspumpe i ny og ne..

Lå to E91 325d (204hk) ute på Finn for et par år siden som begge tidligere var brukt av UP.

En var kjørt 298k, mens den andre var kjørt 327k og fikk byttet register på 300k.

Så det skal vel være mulig å tåle slik bruk uten at de havarerer totalt slik det klages om i England 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...