Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det var det. Jeg tenkte meg ikke helt om...

Men da slipper du å lure hva som passer uansett. Og heller se etter de andre delene :)

Men det som folk bruker å bruke fra m5 er jo krengningshemmer og stabilisatorstag. Ellers tror jeg ikke noe passer direkte.

Men jeg kan ikke garantere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krengningshemmere/stabstag er på lista. Men det er rett og slett for mye bevgelse i bakstillinga, altså, for mye som rører rundt på seg utennom dette. Og jeg har inntrykket av at det var litt samme greia med e39 touring vs sedan, og mistenker som sagt primært at foringene til travers er "for snille" på vanlig touring vs m5.

Hadde et håp om at noen hadde adressert dette før (som på e9x på amerikanske forum), men har ikke funnet noe enda, trolig fordi e61 ikke er en direkte vanlig bil i usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare 3 stk på finn nå.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64446184&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63896661&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63102321&searchclickthrough=true

 

Den eneste som ikke er xDrive ser grei ut. Sportsratt m/varme, komfortseter, adaptive xenon osv. Sjekk selv for mer, VIN: CS42020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krengningshemmere/stabstag er på lista. Men det er rett og slett for mye bevgelse i bakstillinga, altså, for mye som rører rundt på seg utennom dette. Og jeg har inntrykket av at det var litt samme greia med e39 touring vs sedan, og mistenker som sagt primært at foringene til travers er "for snille" på vanlig touring vs m5.

Hadde et håp om at noen hadde adressert dette før (som på e9x på amerikanske forum), men har ikke funnet noe enda, trolig fordi e61 ikke er en direkte vanlig bil i usa.

 

Nå er ikke dette e6x M5, men jeg vet at foringer til bakstillinga fra e90 M3 passer rettover på vanlig E90. Jeg byttet krengestaget bak på min fra 12.5 mm til 22mm fra M3, det ble en helt annen bil etterpå. Den understyrer ikke lenger, bilen føles helt fantastisk når man kjører på en svingete vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dette er riktig plass å spørre, men er det noen som har et defekt el. hengerfeste til e6x liggende? har et tannhjul som er gåent på mitt, og deler er ikke å få tak i. nytt koster ca 15k hos Bavaria/gs :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har sjekket ut tidligere (på ebay.com) men er ikke ikke noen ekspert på å finne ting ser det ut til, også har henfeste så "mange" navn.. har vel funnet et brukt et en gang til salgs. kan ellers utenom det ikke finne noen løse deler til disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt plaga med nykking ved svak belastning som mange andre med 525d. Og ser at mange er raskt ute med å svare at det er converteren som er gåen. Men fikk et tips om å prøve å rense map sensoren. Den var ganske gjengrodd. Så gjorde den rein og rensa med elektrospray. Etter det har bilen funka helt fint. Kosta ikke noe heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt plaga med nykking ved svak belastning som mange andre med 525d. Og ser at mange er raskt ute med å svare at det er converteren som er gåen. Men fikk et tips om å prøve å rense map sensoren. Den var ganske gjengrodd. Så gjorde den rein og rensa med elektrospray. Etter det har bilen funka helt fint. Kosta ikke noe heller

Dette syns eg var litt spennande. Kva meina du med svak belastning? Eg syns eg har ein svak lugging i motoren viss eg ligg rett under 1500 omdreininga i ulike gir. Omtrent som bilen nett kobla inn clutchen i eit millisekund og so ut igjen. Har nyleg hatt full overhaling av girkassen for mange mange tusen, så det er vel ikkje converteren som er gåen då? Kan dette vere samme problem som du har?

Bilen min er ein 525 xdat 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Etter vel ett år uten bmw har jeg nå anskaffet meg en E61 Xdrive. Da dette er min første med firehjulstrekk lurer jeg litt på om det er noen ting som jeg bør tenke over mtp slitasje/teknisk på disse?

Har også at hjulene på en 4x4 har et litt annet oppsett enn biler uten??

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, de er jo der for at de har en hensikt. Har ikke tenkt å kjøre rundt nå uten at de er tilkoblet. Men bilen starter ihvertfall. Får sjekke rundt etter ny minuskabel!!

Noen som har vært borti å bytte pakning rundt takluken? Tror nok den må byttes!

Var innom en hogger og skrudde av minuskabelen på en e60. Har fått satt den på bilen for noen dager siden, og alt funker nå helt utmerket!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...