Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært litt plaga med nykking ved svak belastning som mange andre med 525d. Og ser at mange er raskt ute med å svare at det er converteren som er gåen. Men fikk et tips om å prøve å rense map sensoren. Den var ganske gjengrodd. Så gjorde den rein og rensa med elektrospray. Etter det har bilen funka helt fint. Kosta ikke noe heller

 

Hvor sitter denne? Greit og vite sånn hvis bilen min skulle begynne og kuke seinere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 520d (2008) E60 - Brudd i ledningsnett?

 

Hei! 

 

Fikk for en stund siden varsel om at pære til høyre skiltlys var gått. I og med at jeg skulle på verksted uansett dagen etter gjorde jeg ikke noe med det men gav beskjed til verkstedet om at de måtte skifte pære. Ved henting av bil fikk jeg beskjed om at det var brudd i ledningsnettet et sted og de anbefalte å bytte hele greia....til en pris av rundt 11-12000 NOK! Hva i h..*#$%  Er det noen som har en mulig annen løsning? Synes det skulle være rart at det plutselig oppstår brudd i ledninger...bruker jo knapt bakluka...ja hele bilen for så vidt da jeg er borte halve året... Tips ønskes..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er et velkjent problem på E61, og det finnes utallige tråder og poster angående dette. Om du googler, så finner du en fin DIY som viser hvordan man kan fikse dette selv. Tipper det er den ytterste kabelbunten på høyre side du må fikse.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde på bilen til broren min, E60. Skilt-lys, bryter og lås på bakluka fungerte sporadisk.
Han fikset det selv og så ut som en grei jobb. Trenger ikke koste noe som helst, gitt at man lodder eller skjøter selv.
Man må av med høyre siden av trekket i bagasjerommet og det som sitter oppunder bakluka for å komme til. På bilen til brodern var bruddene på vei ut av baklukens høyre støtte/løfte-bøyle. Ledningsnettet blir ført igjennom dette røret og i broderns tilfelle var bruddet i enden av dette røret. En gummipropp som skal føre ledningene ut av metallrøret hadde løsnet, slik at hele ledningsnettet skrapet mon kanten av metallrører hver gang man åpnet og lukket bakluka. Man kunne se at isolasjon manglet på flere ledninger..
Trenger ikke være vanlig, men er et enkelt sted å sjekke først. Er også greit å koble fra alt av kontakter på bakluka slik at man kan trekke ut ledningsnettet. Det gjør det enklere å feilsøke/jobbe med.    

Endret av Gustav C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for info. Hvis det er noen som har linker ev. nærmere beskrivelse av hvordan dette gjøres så del gjerne.. :geek:  I og med at det ble så dyrt på verksted så antar jeg det er relativt komplisert da arbeidspengene utgjorde nesten 10.000 NOK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 lapper for å fikse det verdenskjente ledningsnettet der er svindel til langt over luggen. 

Min far ordnet dette på sin LCI 61 08 hos autorisert BMW forhandler for 3789.-  tidligere i vår.

En nabo der jeg bodde før betalte 4000.

Så ta deg en ringe runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for info. Hvis det er noen som har linker ev. nærmere beskrivelse av hvordan dette gjøres så del gjerne.. :geek:  I og med at det ble så dyrt på verksted så antar jeg det er relativt komplisert da arbeidspengene utgjorde nesten 10.000 NOK...

Google --> "bmw e60 trunk wiring".

1. Treff gir deg en DIY pdf fra bimmerfest.com

2. Treff er en youtube video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har lagt opp DAB antenne til f eks dension? Mener å ha lest at man kunne legge denne i A stolpen? Evt noen her som har trukket ledning fra bagasjerommet og frem til spiller, hvilken side bør man gå på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...