Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er ikke helt usannsynlig at pumpen har tatt kvelden. Jeg byttet pumpen på min webasto forrige vinter, og den fungerte to måneder før jeg fikk feilmelding på den igjen. Jeg skal forsøke å fikse webastoen/pumpen en siste gang, men om feilen kommer på nytt gir jeg opp. Jeg er på min tredje webasto og femte vannpumpe på E60en. Ironisk nok sluttet webastoen å virke på F01en sist vinter også, så det er tydelig at dette ikke er solide greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte bremser rund baut på en E61 525D. Hva er deres erfaring med å f.eks kjøpe uorg. skiver, men org. klosser? Eller bør alt kjøpes originalt? Ser Koed f.eks. tar 500,- per uorg. skive, kontra GS sine uorg. for 1100,- og originale for 1500,-.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Otis skrev:

Det kan komme hende at pumpen faktisk er defekt.  I følge Saltkjelen her inne så er det visstnok veldig dårlige og går ofte i stykker. 

Skiftet pumpen som sitter på siden av Webasto her i sommer. Spritt ny pumpe til neste 4000kr hos GS. Så pumpen er ok. Den gamle hadde vel nærmest skutt toppen av, så derfor det ligger feil/sperre på denne.

Som du ser av koder her, så nevnes det 2 pumper. Men er nok samme pumpe ja.

Heating / AC:

Air conditioning / Klimaanlage

Status climate SH / ZH auxiliary water pump K-CAN Code: 00E71D

Additional heater / Zusatzheizung

Heater Interlock Code: 009B2E

Faulty water pump circuit Code: 009B32 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det er ikke helt usannsynlig at pumpen har tatt kvelden. Jeg byttet pumpen på min webasto forrige vinter, og den fungerte to måneder før jeg fikk feilmelding på den igjen. Jeg skal forsøke å fikse webastoen/pumpen en siste gang, men om feilen kommer på nytt gir jeg opp. Jeg er på min tredje webasto og femte vannpumpe på E60en. Ironisk nok sluttet webastoen å virke på F01en sist vinter også, så det er tydelig at dette ikke er solide greier...

Om Webasto pumpen har konka igjen etter ca 2 måneder her, uten annet bruk en vanlig sommer bruk(har ikke hatt gang i webasto siden siste vinter) ja da skal GS få den rett i disken med dertil følgende beskjed om hva jeg mener om kvaliteten. Når det gjelder feilkoder har ikke disse blitt lest av før nå, siden jeg ikke hadde utstyr til dette tidligere, så er nok de gamle som ligger inne ennå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Otis skrev:

@barsjef

Da er jeg enig i at feilen er løst. Slett feilkoder og unlocke så er du good to go. 

Som en liten notis så betalte jeg 3123,- på BMW for denne pumpen med 20% bmwccn rabatt, for 1 uke siden.

Når jeg tenker etter så var det nok noe ala samme pris jeg betalte. Var vel ca 3800 minus noe rabatt, men så kjøpte jeg noe filter greie i same slengen, så var sikkert derfor det var 4000:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.10.2016 at 22.26, Eselfjes skrev:

Hei, har en E60 med M54. På kald motor, spesielt i oppoverbakker med svak akselerasjon merker jeg at motoren napper og rykker litt. Dette er spesielt merkbart i lave hastigheter. Hva kan det være? :)

Du har ingen varsellamper? Det du kan gjøre i første omgang er og sjekke falskluft. Sjekk slangen som går ifra luftfilterboks og videre ned til gasspjeld, denne har lett for og sprekke og bli dårlig igjennom årene. 
Lenge siden du har skiftet plugger? 
Neste steg er da kanskje og ta en diagnose og se om det dukker opp noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen varsellamper og ingenting som dukker opp på diagnose. 

Hadde av slangen mellom spjeldet og luftfilterboksen, men kunne ikke se noen sprekker. Rart at det kun skjer på kald motor da? Vet ikke når plugger ble byttet, da det ikke er lenge siden jeg kjøpte bilen. Skal skifte både slangen, plugger og filtre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eselfjes skrev:

Ingen varsellamper og ingenting som dukker opp på diagnose. 

Hadde av slangen mellom spjeldet og luftfilterboksen, men kunne ikke se noen sprekker. Rart at det kun skjer på kald motor da? Vet ikke når plugger ble byttet, da det ikke er lenge siden jeg kjøpte bilen. Skal skifte både slangen, plugger og filtre snart :)

Skifte plugger, filtere osv skal en gjøre i blandt på bilen uansett så det er sikkert lurt :)
Ja det er egentlig ikke så lett og se om det er noe sprekker eller lignende i disse slangene. Jeg byttet min her i fjord sommer pga dette og jeg har samme motor som deg. Men kan være at slangen din er like hel og fin selvfølgelig :)
Ta en liten service på motoren og se om det hjelper på problemet ditt ;) 

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på jeg har lest grundige poster eller emner om dette før, men fant ikke noe nå. awt eller saltkjelen som skrev?

Jeg har: 2006 (produsert 05/2006 mener jeg) e61 525d med delektriske sportsseter.

Skal montere M5 stoler, helektriske, med memory, men ikke aktive. Ei heller "komfort" (kan ikke knekkes midt på ryggen)

Vil dette by på noen spesielle utfordringer? (har ikke fått setene hjem enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe mer konkret info om dette? (jeg mener dette var tatt opp tidligere på forumet, men finner det ikke igjen).

Kabler: Jeg antar dette har med memory funksjon å gjøre? Siden det allerede går strøm til setene?

Koding: Igjen, antar dette har med memory å gjøre ift nøkler?

 

edit: Antagelse på antagelsen. Vil setene fungere (utenom memory) om man bare monterer rett inn?

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...